Gå til innhold

Oh well... Der røk XP :-(

Anbefalte innlegg

42 dager uten stopp. men så sa det da fullstendig stopp også...

Er imponert over at WinXP klarte seg såpass langt. Jeg fikk aldri Win2000 stabilt så lenge... Men men, etter 42 dager (må vel si døgn) brøt det helt sammen. Fikk en blåskjerm som forsvant så fort at jeg ikke klarte å lese den (et eller annet med "the Logon Process" og en eller annen "corrupt/damaged" fil eller.no) Forbasket irriterende at blåskjermen ikke lar seg lese! Noe for brukerstøtten til Microsoft?

Andre som har erfaringer med WinXP? Positive og negative...

Jaja, så var det vel bare å formatere da. Kan vel ta en time eller to. Sitter nå på en ultramoderne Pentium-90, med 64MB EDORAM og et hyper bra S3 Trio kort, samt en ADSL limje. Tror jeg skal prøve meg på litt CS. Eller kanskje litt Ultima Online, jeg :-)

Kos dere med WinXP folkens. Jeg skifter tilbake til 2000.

ArneM

som snart formaterer min:

--

AMD XP 1600

512MB Acer Original ECC DDRRAM

2x WD Caviar 80GB (Raid 0)

ATI Radeon 8500

Logitech Cordless Optic Desktop (eller.no)

Plextor CDRW 16x/8x/24x samt Plextor CD 40x

Creative Encore 6x/20x

Floppy ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt litt tull med slowdowns, rare error som kom og gikk igjen like fort. Pluss, WinXP ser jo ut som en minibankterminal i Disneyland :smile: Det synes i alle fall jeg.

Jeg vet at du kan skifte på utseende, men da jeg bruker maskinen til en del resurrskrevende arbeid; 3D-modellering og videoredigering, merket jeg en klar forskjell i ytelse da jeg skiftet til WinXP.

F.eks. tok det nesten 2 timer lenger å gjøre ferdig en stor 3D-modell, noe som drastisk reduserer arbeidseffektiviteten min. Og jeg vil gjerne være så effektiv som mulig, hvis du vet hva jeg mener :smile:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke NT 4. Mest stabile og etterhvert mest feilfrie OS'et Micro$hit har. Har hatt null tull uansett hvor mye f..nskap jeg har gjort. Over ett år uten f..k up's....

Hehehe bruk hva du vil du gutt!! Må innrømme at jeg har 2K på min bærbare. Er ikke så ille det heller..

Lenke til kommentar

Quote:

Pluss, WinXP ser jo ut som en minibankterminal i Disneyland :smile: Det synes i alle fall jeg.

Utrolig godt sagt :lol:

Men XP tregere enn 2k? 10% har jeg hørt, men det er vel verdt det med stabiliteten det medfører, kombinert med kompatibilitet og sikkerhet. Ihvertfall til mitt bruk, da..

Lenke til kommentar

Bare sier en ting!!! M$ har brukt over 4 år på bugfikse NT. Og for hvert nytt os de gir ut synes policy'n å være: Fjern 10 feil, Lag 20 nye. I tillegg bør det nevnes at jo nyere M$ produkt desto større sikkerhetshøl. Nevner bare kjempehøla i IE 5.5 og 6.0 og i XP (UPnP) for å nevne noen....

Men men, hvorfor skal jeg bry meg om høl like store som Grand Canyon, plager ikke meg det.. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-01-06 04:16 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-06 00:15, DigitalOverride skrev:

42 dager uten stopp. men så sa det da fullstendig stopp også...

Er imponert over at WinXP klarte seg såpass langt. Jeg fikk aldri Win2000 stabilt så lenge... Men men, etter 42 dager (må vel si døgn) brøt det helt sammen. Fikk en blåskjerm som forsvant så fort at jeg ikke klarte å lese den (et eller annet med "the Logon Process" og en eller annen "corrupt/damaged" fil eller.no) Forbasket irriterende at blåskjermen ikke lar seg lese! Noe for brukerstøtten til Microsoft?

Andre som har erfaringer med WinXP? Positive og negative...

Jaja, så var det vel bare å formatere da. Kan vel ta en time eller to. Sitter nå på en ultramoderne Pentium-90, med 64MB EDORAM og et hyper bra S3 Trio kort, samt en ADSL limje. Tror jeg skal prøve meg på litt CS. Eller kanskje litt Ultima Online, jeg :smile:

Kos dere med WinXP folkens. Jeg skifter tilbake til 2000.

Du vet at du kan skru av autoshutdown, slik at du får lest blåskjermen??

system -> avansert -> oppstart og gjenoppretting -> fjerne haken ved "start på nytt automatisk"

Sånn er det ihvertfall i win2kpro, mener det er likt i XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...