NikkaYoichi Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg satt akkurat og leste en artikkel på vg.no som omhandlet slakting av dyr og opphevelse av forbudet mot å slakte dyr uten bedøvelse. Årsaken til dette er at bl.a «Shechita» som utføres av jøder og «Halal» som utføres av muslimer er slaktemetoder som krever at dyret skal være levende og ved full bevisthet under slaktingen. Du tuller, ikke sant? Har du en URL? Dette høres jo helt idiotisk ut. Det er oppfordret i reglene for denne delen av forumet at man ikke skal linke i hytt og pine til nyheter. Jeg antok at folk hadde lest artikkelen som lenge lå på toppen av vg.no. Den ligger vel fortsatt i arkivet deres tenker jeg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hvilken regel er det? Det er da helt vanlig å ta med en link til det man snakker om så andre kan se alle detaljene. Å linke til kildene sine er ikke å linke i hytt og pine. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg kunne laget en religion der man må koke kyrne levende før man kan spise dem. Vedder på at jeg hadde fått gjennomslag i dagens storting. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Næmmen, har myndighetene begynt å bry seg om religionsfriheten? Jeg skulle ønske det ble gjenspeilet i KRL-faget. Og forresten er dette idiotisk, skal vi gå tilbake til mindre humane avlivinsmetoder nå? Endret 8. desember 2007 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Slikt skjer ikke, Jødene er vant med å importere kylling fra USA. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Hvilken regel er det? Det er da helt vanlig å ta med en link til det man snakker om så andre kan se alle detaljene. Å linke til kildene sine er ikke å linke i hytt og pine. Mener å huske noe slikt som at man ikke skal linke til avisene unødig da det forventes at hopen leser dagsaviser. Skal se om jeg klarer å finne igjen denne oppfordringen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Kanskje det er en moderator her et sted som kan si mer. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hvilken regel er det? Det er da helt vanlig å ta med en link til det man snakker om så andre kan se alle detaljene. Å linke til kildene sine er ikke å linke i hytt og pine. Mener å huske noe slikt som at man ikke skal linke til avisene unødig da det forventes at hopen leser dagsaviser. Skal se om jeg klarer å finne igjen denne oppfordringen. Fant denne som en liten notis på dagbladet.no sine sider... Siden det ikke er kommer frem om det faktisk ER ulovelig å linke tar jeg sjansen... Halal slaktere tatt på fersken Utolig hvordan disse folkene TAR seg til rette her i landet..... Deres gud har sagt at det skal gjøres sånn og da betyr jo såklart ikke dette landets lover et kvidder.... sukk. Hvem stemmer for å kaste ut sånne? he he :-) Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Personlig mener jeg det er viktigere hvordan dyra lever fra fødsel frem til slakt. Jeg ville heller levd ett godt liv med en litt smertefull død over noen minutter fremfor ett ellendig liv med en smertefri død. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det er en helt annen diskusjon, dog like relevant og noe bønder med respekt for seg selv og sitt yrke oppfyller. Fakta er at denne form for slakting er forbudt ved lov. Om noen tas for en forbrytelse bør straffen være i henhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå