NikkaYoichi Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Å bedrive en slik form for slakting er motbydelig og burde straffes med døden. Du er mot dyreplageri, men for dødsstraff? Kast dem ut eller still de på rekke og skyt annenhver, da er vi på lik linje. Du er mot dyreplageri, men for dødsstraff? Jeg er for dødsstraff for alle alvorlige forbrytelser jeg. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Å bedrive en slik form for slakting er motbydelig og burde straffes med døden. Du er mot dyreplageri, men for dødsstraff? Kast dem ut eller still de på rekke og skyt annenhver, da er vi på lik linje. Du er mot dyreplageri, men for dødsstraff? legg merke til at du nevner dyreplageri. Sette en sprøyte med (artige stoffer) er ikke dyreplageri, det å sammenligne med dødsstraff er ikke det samme. Ja til dødsstraff (men det tar vi ikke her ) Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg satt akkurat og leste en artikkel på vg.no som omhandlet slakting av dyr og opphevelse av forbudet mot å slakte dyr uten bedøvelse. Årsaken til dette er at bl.a «Shechita» som utføres av jøder og «Halal» som utføres av muslimer er slaktemetoder som krever at dyret skal være levende og ved full bevisthet under slaktingen. Du tuller, ikke sant? Har du en URL? Dette høres jo helt idiotisk ut. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Vi i norge har religionsfrihet og ganske stor frihet. Hvorfor i all helvetes onder skal folk som IKKE tror på kristendommen komme med sin jævla religion og kreve at vi gjør ditt og datt fordi det er i mot deres religion? Jeg blir forbanna. Norge tillate sånn der heldekkende teppe som mange utenlandske kvinner går med. Hvis jeg hadde gått med... noe helt enkelt, som et norsk flagg på t-skjorta eller et kors rundt halsen, da hadde jeg vel blitt kidnappa og slakta. Go figure. Og folk klager i norge. utlendinger og ikke-kristne. STFU please. Å påstå at vi har religionsfrihet er en sannhet med modifikasjoner. Hvorfor i all helvetes onder skal de kristne få komme hit med sin jævla religion og kreve at vi gjør ditt og datt fordi det er imot deres religion? Hvorfor skal vi bygge uendelig mange kirker pågrunn av en asiatisk gud? Alt kan sees fra en annen vinkel. Jeg ser ikke på kristendommen som noe mer norsk enn jødedommen eller islam. Skal du først leke nasjonalist kommer du ikke langt med Jesus. Men jeg har lagt merke til at religioner og kulturer som stammer fra midtøsten ofte har slike vederstyggeligheter. Endret 28. november 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Etter å ha sett et par videoer av nevnte typer slakting må jeg si at det er direkte kvalmende at noen ønsker at slikt er tillatt. Det er horribelt at vi i det heltatt tillater import av kjøtt slaktet på disse metodene. Religionsfrihet eller ei, dette er absolutt uakseptabelt! Klarer ikke jøder og muslimer å godta at kjøtt blir slaktet på mer humane måter, ja så får de jaggu bli vegitarianere i stedet. Red.: Så en video av noe som angivelig er jødisk slakting i USA. Jeg tør ikke linke til videoen det gjelder siden den er rimelig grusom. Et kort sammendrag av det som foregår er at de kutter strupen på kuer for så å slippe de løs mens blodet renner og kuene kaver og lider svært åpenbart. Hvis det er standarden for jødisk slakting kan jeg virkelig ikke skjønne hvorfor import av slikt kjøtt i Norge er lovlig. Det virker nesten som det er lov siden "vi må være snille med jøder pga. holocaust". Jeg synes jeg er rimelig fordomsfri og har respekt for at andre tror på gud osv., men det her er rett og slett å dra det alt for langt. Endret 28. november 2007 av Ernie Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Litt off-topic, men jeg har fundert på: Det må være mulig å dyrke kjøtt... det hadde vært tøft. Da kunne alle religiøse og dyrevernsaktivister tatt en bolle, det hadde løst mye... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 De dyrker soya som kan brukes som kjøtt og smaker faktisk ikke så ille. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Et kort sammendrag av det som foregår er at de kutter strupen på kuer for så å slippe de løs mens blodet renner og kuene kaver og lider svært åpenbart. Det er ikke bare kramper da, som når du hugger hodet av en kylling og kroppen løper rundt? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvis man kutter strupen til et menneske lever personen noen minutter før h*n dør, regner med det samme gjelder for dyr. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Et kort sammendrag av det som foregår er at de kutter strupen på kuer for så å slippe de løs mens blodet renner og kuene kaver og lider svært åpenbart. Det er ikke bare kramper da, som når du hugger hodet av en kylling og kroppen løper rundt? Hvis du kaller "jeg vil opp på beina mine og stå, men klarer det ikke" for kramper, så gjerne for meg Altså, det var ikke sånn at de lå på siden og kavet uten mål og mening. Du ser at de vil på beina, og noen klarer det nesten også før de faller på gulvet igjen og prøver på nytt. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvis man kutter strupen til et menneske lever personen noen minutter før h*n dør Det kommer jo an på om hjernen får blod. Hvis ikke så vil man ikke leve lenge i det hele tatt. Hvis du kaller "jeg vil opp på beina mine og stå, men klarer det ikke" for kramper, så gjerne for meg Hvem sier dette? Altså, det var ikke sånn at de lå på siden og kavet uten mål og mening. Du ser at de vil på beina, og noen klarer det nesten også før de faller på gulvet igjen og prøver på nytt. Hvilke "de" snakker du om da? Merkelig, forresten, at hodeløse hanekropper kan løpe rundt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Altså, det var ikke sånn at de lå på siden og kavet uten mål og mening. Du ser at de vil på beina, og noen klarer det nesten også før de faller på gulvet igjen og prøver på nytt. Hvilke "de" snakker du om da? Merkelig, forresten, at hodeløse hanekropper kan løpe rundt. Med litt mellom huet vil jeg tippe på kuene han snakket om lenger opp. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hvis du kaller "jeg vil opp på beina mine og stå, men klarer det ikke" for kramper, så gjerne for meg Hvem sier dette? Du spør om det ikke er kramper, og jeg sier at det jeg så ikke kan kalles kramper, men beviste handlinger. Altså, det var ikke sånn at de lå på siden og kavet uten mål og mening. Du ser at de vil på beina, og noen klarer det nesten også før de faller på gulvet igjen og prøver på nytt. Hvilke "de" snakker du om da? Kuene i den slaktevideoen jeg så. Endret 29. november 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) 0 Endret 22. november 2017 av Jim Rager Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Tja, det så jo ut som de var i live, men det var da voldsomt lenge. Har kuer en superhjerne som kan fungere lenge uten oksygen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Tja, det så jo ut som de var i live, men det var da voldsomt lenge. Har kuer en superhjerne som kan fungere lenge uten oksygen? Uten at jeg har sett filmen, så kan jeg tenke meg at med den formen for slaktemetode så får hjernen blod ei god stund etter at banesåret er gitt. Er vel bare blodet FRA hjernen og nedover som blir stoppet ved kuttet? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hvor er det blodet til hjernen går? De røsker jo ut luftrøret også, eller hva det er. Det er et ganske dypt kutt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hvor er det blodet til hjernen går? De røsker jo ut luftrøret også, eller hva det er. Det er et ganske dypt kutt. Har alltid vært i den oppfatning at blodet til hjernen gikk på baksiden av halsen, og blodet fra hjernen gikk på forsiden. Kan hende jeg har levd på en løgn Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 En del off topic slettet. Jeg må dessverre minne om en gang til om reglene vi har på forumet. RESPEKTER dine meddebatanter. Dette gjelder også for religioner. MVH KVTL Lenke til kommentar
strayder Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Hvor er det blodet til hjernen går? De røsker jo ut luftrøret også, eller hva det er. Det er et ganske dypt kutt. Har alltid vært i den oppfatning at blodet til hjernen gikk på baksiden av halsen, og blodet fra hjernen gikk på forsiden. Kan hende jeg har levd på en løgn Uansett hvordan man snur og vender på det så er det ikke sånn vi ønsker NOEN skal dø, heller ikke de skapningene vi skal spise! Og gjøre dette ene og alene fordi en bok sier det skulle i mine øyne vært straffbart og ikke engang tenkt på som lovelig! Rart egentlig at de ikke skal drikke blodet til dyret også, det hadde liksom fullført barbariet! Enten får de spise kjøtt som er slaktet ordentlig ellers så får de spise grønnsaker som vegetarianere gjør. Men å plage et dyr med å påføre det ekstra lidelse fordi en "gud" sier det er virkelig å ta skrittet tilbake til steinhulene vi bodde i for noen tusen år siden.... Endret 4. desember 2007 av strayder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå