Gå til innhold

Nye slakteregler, grunnet religionsfrihet.

Anbefalte innlegg

Jeg satt akkurat og leste en artikkel på vg.no som omhandlet slakting av dyr og opphevelse av forbudet mot å slakte dyr uten bedøvelse. Årsaken til dette er at bl.a «Shechita» som utføres av jøder og «Halal» som utføres av muslimer er slaktemetoder som krever at dyret skal være levende og ved full bevisthet under slaktingen. Så kommer det som overrasker meg veldig. Dette er faktisk til vurdering i EU for å ta hensyn til jøder og muslimer står det skrevet i artikkelen. Bakgrunnen for dette er altså menneskerettighetserklæringen hvor det i artikkel 18 står og lese:

«Enhver har rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å skifte religion eller tro, og frihet til enten alene eller sammen med andre, og offentlig eller privat, å gi uttrykk for sin religion eller tro gjennom undervisning, utøvelse, tilbedelse og ritualer.»

Hvis jeg ikke oppfatter dette feil så vil man med grunnlag i den sammen artikkelen kunne påberope seg retten til å drepe og voldta jomfruer i ett satanistisk rituale eller brenne kirker i samme ånd? Personlig så er ikke jeg noen ihuga dyreverner, men jeg mener likevel at dyr som fores opp og slaktes som mat for mennesker bør lide så lite som mulig under denne prosessen. Å tillate slik tortur på grunnlag av menneskerettighetene må vel være ett missbruk av denne viktige grunnpilaren, eller hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hår reisende syntes jeg! Her har vi faktisk regelverk for å gjøre slaktingen så skånsom som mulig også skal EU gjøre knefall for alt vi har klart å oppbygge? Disse slakte metodene er jo så middelaldersk at det ikke er til å tro, de opererer på samme lave moral som dyre sex spør du meg og verken skal eller bør få innpass i vår kultur i det hele tatt. Skulle det være så utrolig vanskelig å rette seg etter våre regler og leve måter da?

«Enhver har rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å skifte religion eller tro, og frihet til enten alene eller sammen med andre, og offentlig eller privat, å gi uttrykk for sin religion eller tro gjennom undervisning, utøvelse, tilbedelse og ritualer.»

De burde tilføyd: "med mindre dette går ut over andre mennesker og/eller dyr!"

Bare vent til disse gærningene får noe å si her i landet, DA er vi i problemer da!

Link til VG...

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Eksempel på Shechita:

http://www.youtube.com/watch?v=-sUt_s80RNQ

Så en Halal video for en stund siden men kan ikke finne den nå.

Betydelig værre enn denne.

De kommer vel nærmere gud på denne måten eller no.

Jeg har ingen problemer med å se hvem de virkelig "urene" er. :sick:

Det er vell for å slukke deres blodtørstighet og la det gå ut over dyr i stedet for medmenneser.

Ser også på denne videoen at vedkommede tar et xtra kutt i ansiktsregionen på et avskjært kuhode bare for underholdningsverdiens skyld... :cry:

Jeg er langt i fra noe dyreaktivist eller noe slikt, men det på da være måte på!

Jaja, dersom denne loven blir vedtatt og "godkjent" i Norge håper jeg virkelig at dyrevern aktivister begynner å brenne syndagoger og moskeer :mad:

Hmm...ser jeg sitter igjen med en "K" her...?

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Jaja, dersom denne loven blir vedtatt og "godkjent" i Norge håper jeg virkelig at dyrevern aktivister begynner å brenne syndagoger og moskeer

Vi finner vel større konsentrasjon av ildspåsettere innen ytterliggående dyrevern enn i samfunnet forøvrig så det er bare å håpe.

Jeg ser sannsynligheten for at slik praksis blir lovlig i norge som ganske høy siden det er religiøst begrunnet.

Påberoper du deg en høyere makt kan du stelle til utolig mye faen som vi ugudelige ville blitt sperret inne for.

Men jeg tror ikke vi bør forvente mer oppstyr fra dyrevernerne enn hva Ottar har gitt muslimske miljøer for vold mot kvinner.

Lenke til kommentar
Jaja, dersom denne loven blir vedtatt og "godkjent" i Norge håper jeg virkelig at dyrevern aktivister begynner å brenne syndagoger og moskeer

Vi finner vel større konsentrasjon av ildspåsettere innen ytterliggående dyrevern enn i samfunnet forøvrig så det er bare å håpe.

Jeg ser sannsynligheten for at slik praksis blir lovlig i norge som ganske høy siden det er religiøst begrunnet.

Påberoper du deg en høyere makt kan du stelle til utolig mye faen som vi ugudelige ville blitt sperret inne for.

Men jeg tror ikke vi bør forvente mer oppstyr fra dyrevernerne enn hva Ottar har gitt muslimske miljøer for vold mot kvinner.

Å tilpasse lover grunnet religionfrihet kan ha sin pris.

Dersom man går så langt som å legalisere tortur av dyr, er vell ikke veien lang før slike ting blir tatt opp til vurdering:

Esek 23,46

"Så sier Herren Gud: Jeg kaller en folkemengde sammen mot dem og overgir dem til mishandling og ran. Folkemengden skal steine dem og hogge dem ned med sverd. Deres sønner og døtre skal de drepe, og husene skal de brenne opp. Jeg gjør slutt på den skammelige utukten i landet. Alle kvinner skal ta lærdom av det og ikke lenger drive hor som dere."

3Mos 20,10

"Når en mann driver hor med en gift kvinne, skal de begge dø, både mannen og kvinnen som har brutt ekteskapet."

Dessuten så ligner disse slaktemetodene heller mere på et forskrudd religiøst ritual at av ville h*lv*tt*!

feb-goat-offer-trans.gif

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Jeg blir bare mer og mer forvirret når det gjelder religioner, for jeg ser virkelig ikke noen god grunn til at ett dyr, som skal bli til mat for ett menneske, skal være i full bevissthet under sin egen slakting.

Noen som vet akkurat hvorfor dette praktiseres?

Lenke til kommentar

Ser dere syter og klager men hvordan føler dere at slikt importeres da?

Er ikke det like greit, leste at Jødene snart går snart tom for kyllinger som de har hentet fra USA.

Er det greit at slaktinga gjøres utenlands og hentes til Norge eller er det like ille og slikt import må forbys?

Lenke til kommentar
Ser dere syter og klager men hvordan føler dere at slikt importeres da?

Er ikke det like greit, leste at Jødene snart går snart tom for kyllinger som de har hentet fra USA.

Er det greit at slaktinga gjøres utenlands og hentes til Norge eller er det like ille og slikt import må forbys?

Jeg mener helt klart at slik import burde forbys. Å bedrive en slik form for slakting er motbydelig og burde straffes med døden. Dyr som avles opp til mat bør lide så lite som mulig under denne prosessen som sagt før.

Lenke til kommentar

De som prøver seg på det kan jo bare bli kasta på hue og ræva ut av Norge. Når nye mennesker med nye kulturer kommer til Norge skal de selvfølgelig få lov til å holde på noe av dette, men å slakte dyr på den måten må de skjønne er lavmål.

Kast dem ut eller still de på rekke og skyt annenhver, da er vi på lik linje.

Lenke til kommentar

Vi i norge har religionsfrihet og ganske stor frihet. Hvorfor i all helvetes onder skal folk som IKKE tror på kristendommen komme med sin jævla religion og kreve at vi gjør ditt og datt fordi det er i mot deres religion? Jeg blir forbanna. Norge tillate sånn der heldekkende teppe som mange utenlandske kvinner går med. Hvis jeg hadde gått med... noe helt enkelt, som et norsk flagg på t-skjorta eller et kors rundt halsen, da hadde jeg vel blitt kidnappa og slakta. Go figure. Og folk klager i norge. utlendinger og ikke-kristne. STFU please.

Lenke til kommentar
Å bedrive en slik form for slakting er motbydelig og burde straffes med døden.

Du er mot dyreplageri, men for dødsstraff?

Kast dem ut eller still de på rekke og skyt annenhver, da er vi på lik linje.

Du er mot dyreplageri, men for dødsstraff?

Endret av pengolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...