Gå til innhold

hvor mye ram bruker nye dataspill?


H_Bozz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er anbefalt å ha 2gb for vista nå til dags.

Det er anbefalt å ha 2GB for å kjøre de nyeste spillene nå til dags.

For å kjøre Vista er det anbefalt minst 1GB.

Skal du kjøre både Vista og spill de nyeste spillene så kan det altså lønne seg å ha 3GB.

Dropper du Vista holder det sikkert bra med 2GB.

 

Men igjen: Gitt et ram-budsjett på ..

500 kr ville jeg heller kjøpt 2GB DDR2-800 fremfor 512MB DDR3-1066

1000 kr ville jeg heller kjøpt 4GB DDR2-800 og lagt 200kr mer i skjermkortet fremfor 1GB DDR3-1066

1500 kr ville jeg heller kjøpt 4GB DDR2-800 og lagt 700kr mer i skjermkortet fremfor 1GB DDR3-1375

2000 kr ville jeg heller kjøpt 4GB DDR2-800 og lagt 1200kr mer i skjermkortet fremfor 2GB DDR3-1333

 

* Det med skjermkort er bare et eksempel. Det er mye annet man kan bruke overskuddet på. F.eks en råere prosessor, mer harddisk, ny mp3-spiller, restaurantmiddag med kjæresten, osv. Mange ting jeg ville satt mer pris på enn den tvilsomme fordelen av mindre og raskere minne.

Lenke til kommentar

det ble 4gb, et 8800gt + 2,66ghz core 2 duo!

 

Like godt å vaere på den sikkre siden. Ting forandrer seg raskt, hvis 2gb kan bli ett grensefall idag så er det like godt å ta litt extra er jo så billig nå med ram. Kommer sikkert til å bli en del programmer i bakgrunnen også hvis jeg kjenner famlien min bra!

 

takker for svarene

 

Mvh

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det blir litt dumt å kjøpe 8GB DDR2 til ett hk som kun tar DDR3. :)

Jeg måtte sjekke om jeg hadde gått glipp av noe nå, men det hadde jeg ikke. Trådstarter har ikke sagt noe om at han har et hovedkort med kun DDR3-plasser.

 

He-he.

Kommentaren var da ikke rettet til deg, men en generell kommentar i en tråd der hk ikke var spesifisert. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...