Tonka Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg lurer på hva jeg oppnår ved å bytte til raskere systemdisk(er)? Har 4 GB Ram om det betyr noe. Vet at oppstart av XP går raskere, men det er ikke viktig for meg. Bruker maskinen stort sett til å redigere bilder i photoshop + noe spill og surfe på nettet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Du kan nok oppnå en marginal ytelsesforbedring. Men min erfaring er at det som er mest effektift er god planlegging av partisjoner - før man installerer windows - slik at man minimerer fragmentering av filer på systempartisjonen. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Spill laster raskere,programmer starter raskere. Men hvor mye raskere er jo en annen sak.... Kjører du store tunge programmer så er det en fordel med raske disker.. Endret 19. november 2007 av taz Lenke til kommentar
Tonka Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Er det riktig forstått at det er lastingen/oppstart av programmer som går raskere? Altså at når jeg starter opp f. eks. photoshop så tar det kortere tid. Det er i tilfelle ikke så viktig for meg og mitt bruk. Er mer interresert i om raske disker gjør selve programmet raskere, men det gjør det slik jeg forstår dere ikke? Tenker har bare på selve programmet - når jeg laster inn bilder vil jo det gå raskere på en rask disk, men de har jeg uansett på en annen disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå