Balsfjord Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg kom i skade for å ødelegge brillene mine i helga da jeg var bortreist. Har lest og lest i vilkårene til reiseforsikringen min (Sparebank1) og innboforsikringen min (IF), men finner ikke helt ut hvor dette kan komme inn. Jeg vil gjerne finne ut av dette før jeg ringer. Noen som har noen erfaringer eller råd? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det står vel i forsikringsbeviset hva de dekker og ikke dekker. Står ikke solbriller under ikke dekker listen, så er det stor sjangse for at de blir dekket. BAre husk på at egenandelen er høy og de har avskriving hvis gjenstanden er så og så gammel. Det er bedre å ringe forsikringsselskapet, fordi de vet dette 100 % hva de dekker og ikke dekker. Lenke til kommentar
bmedia Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hei Ja ring forsikringselskapet, de vet! :-) Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Polisen er ikke så detaljert at den lister opp en rekke gjenstander som ikke dekkes. Dette er ikke solbriller, men vanlige nye briller som kostet i underkant av 5000 kr. Egenandelen på forsikringen min er kr 1000. Jeg vil gjerne vite litt mer før jeg ringer, så venter fortsatt for å høre om det er noen her med lignende erfaringer. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg kom i skade for å ødelegge brillene mine i helga da jeg var bortreist.Har lest og lest i vilkårene til reiseforsikringen min (Sparebank1) og innboforsikringen min (IF), men finner ikke helt ut hvor dette kan komme inn. Jeg vil gjerne finne ut av dette før jeg ringer. Noen som har noen erfaringer eller råd? Hvor har du kjøpt brillene? Noen optikerkjeder opererer med forskjellige "forsikringer" på skadete eller ødelagte briller. Så vidt jeg vet bruker vel Synsam og dekke nye så lenge de ble ødelagte innen en viss tidsramme av kjøp, og de har vel også noen greier på at du kan få redusert pris på et etv. nytt sett med briller. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Et stk. ot innlegg slettet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Brillene er kjøpt på Brilleland og kostet kr 5900 faktisk. Fant igjen kvitteringen i går. Skal man ha forsikring fra brillebutikken må den betales i tillegg, og det gjorde dessverre ikke jeg da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå