Gå til innhold

Firefox 3.0 har 700 feil

Anbefalte innlegg

som nevnt ovenfor så vet man om alle feilene siden mozilla informerer om dem, hvis du tror ms informerer om alle feilene i windows og IE så er det bare å tro om igjen. de fleste andre programvareselskap informerer sannsynligvis ikke om alle feilen de heller.

det var noen som lurte på hvorfor de la ut rc til betaer på ftp-serveren sin, svaret er ganske enkelt: de legger ut alle versjoner og slippkanditater der. (ja, til og med alphaer og betaer må ha slippkandidater, alle andre (/de fleste andre) programmer har også det, men de legger dem ikke ut offentlig)

det at de skal lansere den offisielle Fx3 versjonen med en del feil, tror jeg ikke er så mye å bry seg om, de ville nok aldri lansert en offisiell versjon som er usikker eller som vil føre til problemer for brukerne, feilene det er snakk om er nok ubetydelige...

har klart å holde meg unna alphaene, men tror det blir vanskelig å holde seg unna betaene når de kommer, eneste som kan stoppe meg er muligens noen add-ons som må oppdateres først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir rett og slett herlig med ny versjon av både Firefox og Opera! Noen som har en formening om når sånn cirka vi kan legge bort tålmodighetskremen?

Ser andre nevner det ôg... hadde vært fint med flere updates om Opera og. Kan vel skyldes mangel på info fra utviklerne. I så fall er dere tilgitt :)

Lenke til kommentar
Tja.. vårt produkt har ca 10 kjente feil med stort og smått, dette etter 2 års testing før lansering. Å ha kjente feil som ikke er rettet er i de fleste tilfeller helt normalt og gjøres fordi andelen av feilene som er kritiske er såpass lave.

Men angående tallene på antall feil. Se her:Bugliste for Firefox

Denne listen inneholder alle feil som er urettet på produktet firefox versjon 3. Jeg kommer til 460 feil jeg... Av disse er ca 50 av graden alvorlig eller høyere, mens bare 2 er såkalt blokkerende (produktet er tilnærmet ubrukelig før disse feilene er rettet). Kan ikke sies å være langt unna et "ferdig" produkt spør du meg..

Hva slags feil kan det være snakk om? Dersom det kun var snakk om skrivefeil, så kan vel korrekturlesing av koden ordne mye.

Eller er det snakk om feil på funksjoner som ikke er relatert til skrivefeil?

Etter å se på lenken du oppga her, så fikk jeg inntrykk av at det er snakk om en del mangler av funksjoner, har jeg rett?

Da blir det vel feil å samle dette i samme kategori og kalle alt for "feil". Da vil jeg heller si at produktet er uferdig, og at de ikke gidder å fikse/lappe på alle funksjonene som de skulle ønsket at fungerte.

Hvor mange utviklere er det på Firefox 3.0? Hvor stor er utfordringen med at hver enkelt programmerer ordner opp i sin egen porsjon av feilkodene?

Endret av G
Lenke til kommentar

har installert og brukt den i ca. en times tid vil jeg tro, ingen store problemer for øyeblikket, men ta for all del backup av profilmappa før du begynner og eksporter alle innstillinger eventuelle add-ons har.

disse vil sannsynligvis ikke funke uansett, men det er greit å ha.

er forresten en tråd om beta 1 her.

Lenke til kommentar
288 er vel mer rett. Og ikke alle disse er bugs. Mye spm om ny funksjonalitet og ytelsesforbedringer. Kan ikke helt se vitsen med denne artikkelen. Den er jo enda på beta stadiet.

Jeg ser litt vitsen i en slik artikkel. Det kan jo hende at siden det er opensource så kan hvem som helst komme enklere til med innspill, og gjerne få være med å delta på utviklingen av Firefox.

Dessuten er det sikkert en del som er Firefox-tilhengere, og da er det jo artig å få vite litt om hvor mye som gjenstår før neste versjon slippes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...