Gå til innhold

Call of Duty 4, ta backup!

Anbefalte innlegg

Dersom du spiller cod4 online, da vil jeg på det aller varmeste anbefale at du tar backup av profiles-mappen din. Hvis ikke kan du være like uheldig som meg, og plutselig få resettet ranken din. I mitt tilfelle gikk det fra 33 til 1, og det er nok til at jeg neppe gidder å spille dette spillet mer.

Dette var forresten lenge etter at jeg patchet spillet.

Det er for øvrig trolig at problemet har noe med Xfire å gjøre, for jeg fikk feilen første gang jeg startet spillet etter å ha installert Xfire. Likevel har jeg hørt om folk som har opplevd det samme uten samme hendelsesforløp som meg, så det er vanskelig å være sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja man spiller jo ikke fordi det er gøyt, man spiller for rankingens skyld. På meg virker dette tåpelig..

Hvis vi skal kalle noe som helst for tåpelig her, da er kommentaren din et fint sted å begynne. Har du i det hele tatt spilt dette spillet? I så fall burde du vite hvor demoraliserende det er å begynne på nytt etter å ha gjort ferdig en såpass stor andel av spillet. Kanskje du ikke har spilt cod4 i det hele tatt og at du bare liker å svare tåpelige ting i diverse tråder. Da kan jeg kanskje bruke et eksempel på hvordan det er å miste denne ranken. Sett at du bor i Kristiansand og skal hjem til Tromsø på ferie og du skal kjøre dit. Etter å ha kjørt langt og lenge befinner du deg nær Mosjøen (rundt 18 timer?), da blir du plutselig på mystisk vis i løpet av et blunk transportert tilbake til Kristiansand. Du må altså starte på nytt igjen. Og for å gjøre det verre, så er det ikke bare å kjøre som i en rolig søndagstur, for alle bilistene på veien prøver å kjøre på deg. Det er altså en tøff utfordring å kjøre såpass langt, og nå må du kjøre akkurat den samme strekningen på nytt igjen. Jeg hadde faktisk da droppet den jævla ferien og heller blitt i Kristiansand.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg for tiden spiller meg igjennom singelplayeren så vet jeg ikke hva rank har å si i multiplayer. Uansett om det bare er ett statussymbol så må det jo være en smule irriterende å vite at du kunne vært rank 66 når du blir 33 igjen.

Takk for backuptips ;D

Lenke til kommentar

Syntes dette faktisk var et veldig nyttig tips. I forbindelse med dette så har jeg et spørsmål. Jeg kjører CoD4 på Vista 64 og jeg hadde litt trøbbel til å begynne med med, men nå funker alt som det skal. Eneste problemet er at jeg underveis i leten og søken etter løsning på de problemene jeg hadde i starten, så forsøkte jeg å starte Cod4 som Administrator.

For å komme inn i MP-menyen så måtte jeg da opprette en profil. Denne kalte jeg "X" bare for å kalle den noe.

Den profilen jeg benytter nå, og som jeg ønsker å beholde finner jeg ikke lenger igjen i mappen. Den eneste mappen med profiler jeg finner er "X" profilen.

Det kan derfor virke som om den ene gangen jeg startet som ADMIN, at dette påvirket profil-mappene. Den gamle profilen funker fint, det er bare det at jeg ikke finner mappen til den.

Noen som har noen ide om hvor denne profilen kan ha blitt av?

Lenke til kommentar

Men altså... Hvis du spiller purt for ranking så bør du vel tenke over; HVORFOR GJØR JEG DETTE?!?! ER DET EN JOBB!?! SKAL DET IKKE VÆRE GØY?

Så slapper du av.. BLir ikke sint på dette innlegget, men tar det til deg og starter en tankeprosess. Dette er da hvis ranking ikke gir noe annet enn ny tittel.

Hvis ikke er det vel kjipt å må unlocke alt på nytt.

Lenke til kommentar

Altså - mister du ranken din mister du også samtlige unlocks du har fått. Det spiller selvfølgelig ingen rolle for folk som satser innenfor klanmiljøer men for samtlige andre kan det fort bli litt kjipt.

Synes dette fungerte mye bedre i BF2 ..

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar
Uansett om det bare er ett statussymbol så må det jo være en smule irriterende å vite at du kunne vært rank 66 når du blir 33 igjen.

Ikke bare status, det viktigste for min del er unlocks og perks. For øvrig er rank 55 det høyeste man kan få på PC-versjonen. Men uansett…

Jeg har hørt at det skal holde å kun ta backup av filen som heter ”mpdata” (bare noen kb i motsetning til 50+ Mb for hele mappen), men den skal visstnok bli korrupt (samme som skjedde med meg) dersom man forsøker å bruke denne på en annen PC. Det virker ganske sårbart dette systemet, så det tryggeste er kanskje å ta kopi av hele mappen.

Lenke til kommentar

Merker mange som kommenterer ikke har spilt CoD4 online. Du låser ikke bare opp "duppeditter" til våpnene, du låser opp selve våpnene også, samt perks. Og duppedittene er også viktig, det er bedre sikter, og for noen av våpnene bedre håndtak som reduserer rekyl.

Spiller på xbox og om jeg hadde mistet ranken min ville jeg nok også mistet lysten til å spille på en god stund. Bare fordi det var morsomt å ranke en gang, betyr nok ikke at jeg ville like det igjen. Akkurat nå liker jeg det store antallet våpnene jeg har å velge i, og favorittene ligger ganske høyt opp på ranksene og det ville nok tatt meg god tid til å komme tilbake til våpnene jeg liker. Samt at visse våpen tåler jeg ikke jern siktet på >.<

Lenke til kommentar
Merker mange som kommenterer ikke har spilt CoD4 online. Du låser ikke bare opp "duppeditter" til våpnene, du låser opp selve våpnene også, samt perks. Og duppedittene er også viktig, det er bedre sikter, og for noen av våpnene bedre håndtak som reduserer rekyl.

Spiller på xbox og om jeg hadde mistet ranken min ville jeg nok også mistet lysten til å spille på en god stund. Bare fordi det var morsomt å ranke en gang, betyr nok ikke at jeg ville like det igjen. Akkurat nå liker jeg det store antallet våpnene jeg har å velge i, og favorittene ligger ganske høyt opp på ranksene og det ville nok tatt meg god tid til å komme tilbake til våpnene jeg liker. Samt at visse våpen tåler jeg ikke jern siktet på >.<

qft! Det å miste alle unlocks man har gjort opp igjennom de timene man har spilt er vanvittig surt, man mister i tillegg våpen og andre ting som man låser opp igjennom spillingen.

Prøv å sammenligne det med et MMORPG der det blir gjort en stor rollback, hvor du etter 72 timer spilletid og mange fine items blir satt tilbake til level 1 uten noen ting. Jeg er ganske sikker på at dette påvirker viljen din ganske så mye, det er ikke bare morsomt lenger når du må spille igjennom den samme dritten uten noen tilfredsstillelse.

Lenke til kommentar
Finnes patch som fikser dette. Og ja, ganske lett å jukse til seg XP.

Ser du på det første innlegget i denne tråden, så er det en setning som står for seg selv midt i innlegget. Du skal slippe å scrolle: Spillet var allerede patchet.

For å utdype: Patchen hindrer at rank og stats blir nullstilt når du beveger deg mellom servere med og uten mods. For min del har jeg aldri vært inne på en server med mods, og jeg har altså som sagt lagt inn patchen. Konklusjonen er at man ikke kan være helt trygg.

Lenke til kommentar

er bare en fil som man trenger å ta vare på, fant dette på et annet forum:

"Det man kan gjøre er å ta backup av filen "mpdata" som man finner i /Call of Duty 4 - Modern Warfare/players/profiles/<ditt-spillernavn>

filen holder ranken din og alt du har unlocket av våpen."

hentet fra http://www.catchgamer.no/?module=forum&amp...threadId=109688

Dette funket for meg, men hadde vel vært bedre om det har funket som i mange andre spill der man lager en egen konto online som holder alt av info, slik at man kan spille fra nettcafer osv uten å starte på scratch fra hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...