Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av CPU

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe inn nye datadeler til systemet mitt nå. Min S939 +3700 begynner å bli litt treig.

Så det jeg tenkte er å kjøpe inn nytt hovedkort, CPU og minne. Men jeg er usikker på CPUen. Jeg har alltid hatt AMD og har vært fornøyd med den. Men Intel har jo 4x cpuene nå, mens AMD bare har 2x (dual).

Hvilken CPU er egentlig den beste i forhold til prisen? Om jeg skal ha AMD skal jeg ha AMD Athlon 64 X2 6000+ som ligger rett under 1200kr ca. Så hvilken Intel CPU kan matche den prisen / ytelsen? Og hvilken CPU er den beste for 1200kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe inn nye datadeler til systemet mitt nå. Min S939 +3700 begynner å bli litt treig.

Så det jeg tenkte er å kjøpe inn nytt hovedkort, CPU og minne. Men jeg er usikker på CPUen. Jeg har alltid hatt AMD og har vært fornøyd med den. Men Intel har jo 4x cpuene nå, mens AMD bare har 2x (dual).

Hvilken CPU er egentlig den beste i forhold til prisen? Om jeg skal ha AMD skal jeg ha AMD Athlon 64 X2 6000+ som ligger rett under 1200kr ca. Så hvilken Intel CPU kan matche den prisen / ytelsen? Og hvilken CPU er den beste for 1200kr

Jeg vil annbefale AMD, altså Athlon 64 X2 6000+;)...AMD 4LIFE sier nå jeg:P.

(blir vel nedkjørt av alle intel elskerne her nå:p)

- Kan legge til at jeg fikk den CPU`n for ca 1 uke siden å er storfornøyd. Hadde en AMD Athlon 64 3200+ før jeg kjøpte den, Å det ble noe sinnsykt mye forskjell.

Men jeg vet ikke hvor mye penger du har lyst å bruk på PC-en?.. Billig å BRA så AMD, dyrere å BEDRE så intel.

Endret av Larisss
Lenke til kommentar

Jeg kjører RAID0 på 2 disker nå og er fornøyd med det så jeg skal ikke ha nye disker. Mitt Antec P182 er jo nesten nytt og bruker da det. Så eneste jeg er litt i tvil på er skjermkortet mitt. Er et X1800xt, det er jo ikke sååå svakt men får se.

Så eneste jeg skal ha er hovedkort, minne (siden det er ddr2 på det hovedkortet og jeg har ddr idag) og CPU. Bruke ca 4000kr +/-

Lenke til kommentar

Ville gått for intel sin e6550 hvis du vil bruke rundt 1200. Intel har et forsprang på amd for tiden.

HK ville jeg valgt et p35 fra asus feks P5K.

Ram er meget billig for tiden; kjøp deg 4 gb :)

Dette blir et billig og greit oppsett, legger du i noen 100-lapper ekstra får du e6850.

Lenke til kommentar

Er litt i "samme gate" med oppdatering, trekk fra 2000,- for ruter og skjermkort du ikke skal ha, og legg på ca 4 til 800,- for et 2Gb sett RAM.

Satser på "julegave" med 790FX kortet, har bestilt PSU, MB og CPU fra "vogna" , RAM tok eg et PC8500 sett fra Komplett på Weekend til 700,-

Sitter på "vent" med nytt skjermkort, har lyst på VIVO som mitt X1950 Pro har i fortsettelsen og, derfor HD2600XT kortet er i vogna, kortet eg har i dag er visst kraftigere med tanke på spilling, og VISTA er ikke på handlelista mi på ei stund, XP Pro holder "litt til"...

AM2+ kortet holder for litt ekstra "klokking", derfor tok eg RAM som vil fungere fint ved skifte av prosessor oppover, og nå tar en 5000 Black Edition :ph34r: som på noen måter er "enkel" og klokke og "gjerrig" på strøm når den ikke blir stressa og har et forbruk på 65W. Den kommer uten kjøler, men eg kjøler med vann nå på min Opteron 175 og vil fortsette med vann..

"Mi vogn"

Endret av HAG
Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 X2 6400+ 3,2 Ghz BOXED

Socket AM2 Dual-Core 2MB cache Black Ed.

1 395,-

ASUS M2N32-SLI Deluxe Socket AM2 HK WLAN

nForce590 SLI, ATX, SATA2, 1394, 2xGbLAN

1 195,-

OCZ DDR2 2048MB System Elite Dual Ch.

PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (5-5-5-12) 10

1 010,- (2 sett, 4096MB)

Totalt 3 600,-

Tror det kan bli tidlig jul på meg i år :)

Lenke til kommentar
Ville gått for intel sin e6550 hvis du vil bruke rundt 1200. Intel har et forsprang på amd for tiden.

HK ville jeg valgt et p35 fra asus feks P5K.

Ram er meget billig for tiden; kjøp deg 4 gb :)

Dette blir et billig og greit oppsett, legger du i noen 100-lapper ekstra får du e6850.

AMD holder følge med intel i budsjett klassen bare se her

må gjerne sammenligne i andre tester også men 6000+ leder over 6550 i nesten alle tester og prisen er ca. den samme, så eg vil anbefale AMD over intel i prisklassen du ser på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...