Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan trimmet moped klare 130?


Anbefalte innlegg

  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

sport sylinder 130?

skjer ikke, har ikke lest så mye her, leste bare første post

men med mhr team, patanegra, tp86 osv klarer man 130 med rett dreving og seff matchende oppsett og som sakt noe annet enn en stein fyr til og skru som trur han er verdensmester som en hvis chrismafak som jeg regner med alle mp folk kjenner til? :!:

 

Verdens rekorden med 50cc syll er godt over 130 km/t. (orket ikke finne kilder, men vet den er godt over 130.) Bidalot sin 50cc moppe har 18,6hk på BAKHJULET, det er mer enn de fleste med 70-80cc sylindere i norge klarer. :) MAO. 130 er fullt mulig med 50cc.

vi har jo det fine bygget til kreidler som klarte 221? på 80 tallet engang med 50cc sylinder, ikke akkurat moped men, heller en rakett med hjul

og du som sier ts'en din går 128, sikker på at du ikke blander med 12,8 km/t da?

Endret av robin1379
Lenke til kommentar
Du klarer nok ikke å se på en NSR om den har 15hk eller om den har 34hk grunnet masse kåper. Men du kan helt klart høre det på den har mer enn det dobbelte av hestekrefter i seg.

 

En trimmet moped kan klare 130km/t. Dette er fullt mulig hvis man bytter sylinder, forgasser, innsug, reed, effektanlegg og noe annet koselig inni motoren. Jeg vil fortsatt si det er en moped fordi man har byttet sylinderen til en 70ccm/80ccm. Det er kanskje ikke under de kravene som ligger for en moped i følge Norsk Lov, men man kan ikke kalle det en lett motorsykkel fordi den er jo ikke godkjent som det, ei ligger heller ikke bremser, ramme o.l i ''lettmotorsykkel'' klassen på en slik moped.

 

Når man sier ''trimma'' har man da altså byttet ut deler av motoren slik at den går fortere. Altså, så lenge det var en orginal moped, men nå et fartsmonster, så har man trimma den. Sålenge man har de basice motordelene fra en 50ccm. Litt vanskelig å forklare, men la gå :)

nsr 34 hk?

du har gått på heroin i 20 år?

Lenke til kommentar
sport sylinder 130?

skjer ikke, har ikke lest så mye her, leste bare første post

men med mhr team, patanegra, tp86 osv klarer man 130 med rett dreving og seff matchende oppsett og som sakt noe annet enn en stein fyr til og skru som trur han er verdensmester som en hvis chrismafak som jeg regner med alle mp folk kjenner til? :!:

 

Chrismafak påstod jo at han klarte 130 med DR sylinder.. DR = Sport.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde en Suzuki ZR50SL en gang med et speedometer som gikk til 140, og en lokal kapasitet på tvilsomme mopeder mente han hadde klart å bunne et slikt (antar misvisningen var relativt drøy). ZR-en er lite moped-aktig i utgangspunktet, men i dette tilfellet var det nok ikke så mye annet moped-aktig ved den enn registreringsnummeret. Kommer an på hva man vil kalle en moped.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Tviler ikke pro

 

 

Det som er litt rart er at du med den sløve mursteinen din klarer 128km, mens en annen med ny og bedre vannkjølt motor klarer 134(elns) med MYE sprekere trim, 34(eller var det 38mm gasser?), skikkelig fininnstilt forgasser og porta blokk og sylinder(litt usikker på sylinder) så mye det gikk.

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar
Oh the lies...

 

120 på en tsx er så og si umulig med org motor, og du sier du klarte det med hjemmemek og deler fra kompisser? :!:

 

 

Stoned, dersom han har trim til 17k, kan stille inn og alt slikt så tviler jeg egentlig ikke så fælt på at han hadde klart rundt 120-130 med en racing moped.

det var jo speedo fart, og ettersom det var tsx så ljuger det nok med hvertfall 70-80km/t på toppfart ;)

Lenke til kommentar
Oh the lies...

 

120 på en tsx er så og si umulig med org motor, og du sier du klarte det med hjemmemek og deler fra kompisser? :!:

 

 

Stoned, dersom han har trim til 17k, kan stille inn og alt slikt så tviler jeg egentlig ikke så fælt på at han hadde klart rundt 120-130 med en racing moped.

det var jo speedo fart, og ettersom det var tsx så ljuger det nok med hvertfall 70-80km/t på toppfart ;)

 

mener du ? mener du at ikke tsx går fortere en 70 - 80 ? En orginal tsx går 70 på flata. og en blod trimma går hvertfall i 120. Da mener jeg alt. Dreving,porte sylinderen så mye som mulig,24 gasser,malossi powerfilter,dreia svinghjulet og effekt anlegg. Det jeg har gjort på min og den går hvertfall i 120. Men da skal man tyne den enormt,men det er mulig. Ene kameraten min har rmx med effekt anlegg og den går i 80-90. Og jeg tar han igjen ganske lett med min. Om du ikke trur meg kan du komme hit og teste den. eller så kan jeg komme til deg,spørs hvor du bor.

Lenke til kommentar

tsx 70 på sletta org?

det skjer aldri

mente at tsx speedoet viser 70-80km/t for mye

hvis du er heldig kan du såvidt være i nærheten av 100 med en tsx, men siden din går så sykt kan jeg spørre hvem som har portet den og durasjoner?

furia max'en min har 20hk på hjulet med kun patanegra og resten orginalt, det er like fjærnt som det du babler om

men fint vi har folk som røyker mer hasj en jimi hendrix og putter i seg mer dritt en ozzy osbourne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...