Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan trimmet moped klare 130?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel en moped så lenge det står i vognkortet?

hmm, er en grunn til at man har forskjellige klasser i f.eks roadracing - En 125 i 125 klassen kan ikke gå over 125 ccm det som er hele poenget, så hvis jeg tar en mercedesstjerne og limer den på en lada så har jeg da en mercedes?

Lenke til kommentar

Verdens rekorden med 50cc syll er godt over 130 km/t. (orket ikke finne kilder, men vet den er godt over 130.) Bidalot sin 50cc moppe har 18,6hk på BAKHJULET, det er mer enn de fleste med 70-80cc sylindere i norge klarer. :) MAO. 130 er fullt mulig med 50cc.

Lenke til kommentar

hmm, er en grunn til at man har forskjellige klasser i f.eks roadracing - En 125 i 125 klassen kan ikke gå over 125 ccm det som er hele poenget, så hvis jeg tar en mercedesstjerne og limer den på en lada så har jeg da en mercedes?

Nei, men om du bestikker mannen på biltilsynet til å skrive mercedes på vognkortet samt registrere skiltet som en mercedes, så har du ifølge reglene det, ja.

EDIT: Du må nok også bestikke politimannen hvis du blir stoppa :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Da må jeg nesten spørre: Er road-racing syklene registrert med hvite skilt? Og hører de til under en klasse som f eks lett-mc?

Verdens rekorden med 50cc syll er godt over 130 km/t. (orket ikke finne kilder, men vet den er godt over 130.) Bidalot sin 50cc moppe har 18,6hk på BAKHJULET, det er mer enn de fleste med 70-80cc sylindere i norge klarer. :) MAO. 130 er fullt mulig med 50cc.

Mener den er rundt 170km/t og er gjort med en Honda på 70-tallet. Husker ikke nøyaktig hastighet, tho.

Lenke til kommentar

En trimmet moped kan klare 130 ja! Ikke bare det at den ikke er bygget for det, men det vil koste! Det du kan gjøre med den er eks. skifte ting innen dette:

- Sylinder

- Effektanlegg

- Kjetting

- Dyse

- Forgasser

- Clutch

- Veiv

På YouTube ligger det masse filmer med 50CCM som når "gode" farter :thumbup:

Lenke til kommentar
En skikkelig trimma moped klarer 130 ja, har selv pressa en derbi opp i 139 (Den ville IKKE tippe opp på 140 :thumbdown: )! Ekstremt domt gjort egentlig! Skjærings det ja! :wallbash: :!:

hvis du skjærer den i 140 vil ikke da hjulet bare sperres? dvs du får trynings i 140 ? da hadde sikkert du bein igjen i kroppen :p

Lenke til kommentar
En skikkelig trimma moped klarer 130 ja, har selv pressa en derbi opp i 139 (Den ville IKKE tippe opp på 140 :thumbdown: )! Ekstremt domt gjort egentlig! Skjærings det ja! :wallbash: :!:

hvis du skjærer den i 140 vil ikke da hjulet bare sperres? dvs du får trynings i 140 ? da hadde sikkert du bein igjen i kroppen :p

Ikke hvis du er rask og trykker inn clutchen :)

Endret av gilera
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Jeg har en MS RX 50, og den gjør 110-115 km/t, og det er uten noen borring.. Så vil tro at 130 km/t går HELT fint på en moped :) Trimmen min er: Effekt anlegg, 16 drev foran. Org. bak.. Og 80 dyse..

ALDRI! :p Min klarer akkurat 90 km/t, og har Gianneli effektanlegg, Mikuni 24 mm forgasser, Charmo 47 mm sylinder, TNT powerfilter og 97 dyse. Kjører 15-50 dreving som er midt på treet mellom aks og toppfart:p

Lenke til kommentar
Jeg har en MS RX 50, og den gjør 110-115 km/t, og det er uten noen borring.. Så vil tro at 130 km/t går HELT fint på en moped :) Trimmen min er: Effekt anlegg, 16 drev foran. Org. bak.. Og 80 dyse..

ALDRI! :p Min klarer akkurat 90 km/t, og har Gianneli effektanlegg, Mikuni 24 mm forgasser, Charmo 47 mm sylinder, TNT powerfilter og 97 dyse. Kjører 15-50 dreving som er midt på treet mellom aks og toppfart:p

110-115 kmt med effektanlegg og 80 dyse SKJER IKKE!

Lenke til kommentar

Med den drevingen han har klarer han nok den farten greit i en veldig bratt nedoverbakke. Men ellers er det nok fysisk umulig...

Lenke til kommentar

Med den drevingen han har klarer han nok den farten greit i en veldig bratt nedoverbakke. Men ellers er det nok fysisk umulig...

Ja men farten skal jo ikke måles i bratte nedoverbakker, det blir jo som å si at en olabil gjør 40 km/t.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...