DonKristo Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg hadde en Suzuki RMX som jeg fikk ca 110 på (kun målte med speedometer og bil) og den hadde jeg bytta drev på, satt på stort effektanlegg og powerfilter. Hadde man bytta stempel og forgasser kunne man sikkert klart bedre, så det er nok ikke umulig... Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jaja,dere har vel noen fine poenger der. Men her jeg bor er de ganske flinke til å finne trim på mopedene jaffal. De er så og si ute etter å ta mopedistene for trim, og derfor ser jeg det som at det er mindre sannsynlighet for at de stopper en tungsykkel enn en mopedist. Må man først innom en kontroll så er det jo klart det går galt om man kjører noe man ikke har lappen på,men det skal jo egentlig gå galt om man har trimma moped også. Jeg tok ikke høyde for at politiet er evneveike der dere befinner dere.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jaja,dere har vel noen fine poenger der. Men her jeg bor er de ganske flinke til å finne trim på mopedene jaffal. De er så og si ute etter å ta mopedistene for trim, og derfor ser jeg det som at det er mindre sannsynlighet for at de stopper en tungsykkel enn en mopedist. Må man først innom en kontroll så er det jo klart det går galt om man kjører noe man ikke har lappen på,men det skal jo egentlig gå galt om man har trimma moped også. Jeg tok ikke høyde for at politiet er evneveike der dere befinner dere.. evneveik og evneveik, klarer du å se om en NSR har 15 eller 34 hk, bare ved og se på den? Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Ja. Men nå tenkte jeg først og fremst på det med mopder da. Og de som har mopedlappen. Men det funker nok minst like bra med uplombert lettsykkel som mine forslag, det skal jeg innrømme. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Du klarer nok ikke å se på en NSR om den har 15hk eller om den har 34hk grunnet masse kåper. Men du kan helt klart høre det på den har mer enn det dobbelte av hestekrefter i seg. En trimmet moped kan klare 130km/t. Dette er fullt mulig hvis man bytter sylinder, forgasser, innsug, reed, effektanlegg og noe annet koselig inni motoren. Jeg vil fortsatt si det er en moped fordi man har byttet sylinderen til en 70ccm/80ccm. Det er kanskje ikke under de kravene som ligger for en moped i følge Norsk Lov, men man kan ikke kalle det en lett motorsykkel fordi den er jo ikke godkjent som det, ei ligger heller ikke bremser, ramme o.l i ''lettmotorsykkel'' klassen på en slik moped. Når man sier ''trimma'' har man da altså byttet ut deler av motoren slik at den går fortere. Altså, så lenge det var en orginal moped, men nå et fartsmonster, så har man trimma den. Sålenge man har de basice motordelene fra en 50ccm. Litt vanskelig å forklare, men la gå Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! Ja ja.. Skulle likt å sett det 95 maks. Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! haha, det tror jeg absolutt ingenting på. Ok da det var en litt udetaljert post.. men hør.. Ninja effektannlegg altså svanehals og potte... tatt ut luftfilteret og satt inn et helt nytt "trim" opplegg. alle plombene som ble tatt ut pluss en litt mer solid slange til å lede "saften" til motoren. På en helt rett slette med et helt nytt speedometer.. voila 120km/t og det er i 2007. Speedometeret monterte jeg selv , men kan godt hende jeg har gjort en feil da og klart at det da ikke er sant om dere alle mener det.. Likevel bare noe jeg vil nevne da! Jeg er ingen mopedekspert og kan godt hende at når jeg smygde meg opp til 95 km/t begynte øynene min å snurpe seg innover og jeg så altså 120km/t istedenfor 95... hvem vet.. skjer mye rart i den farta! PEACE! Endret 13. februar 2008 av Morten Porten Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hahaha. Prøv med gps du. Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hahaha. Prøv med gps du. Mulig det er mer troverdig det ja Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! Ja ja.. Skulle likt å sett det 95 maks. Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! haha, det tror jeg absolutt ingenting på. Ok da det var en litt udetaljert post.. men hør.. Ninja effektannlegg altså svanehals og potte... tatt ut luftfilteret og satt inn et helt nytt "trim" opplegg. alle plombene som ble tatt ut pluss en litt mer solid slange til å lede "saften" til motoren. På en helt rett slette med et helt nytt speedometer.. voila 120km/t og det er i 2007. Speedometeret monterte jeg selv , men kan godt hende jeg har gjort en feil da og klart at det da ikke er sant om dere alle mener det.. Likevel bare noe jeg vil nevne da! Jeg er ingen mopedekspert og kan godt hende at når jeg smygde meg opp til 95 km/t begynte øynene min å snurpe seg innover og jeg så altså 120km/t istedenfor 95... hvem vet.. skjer mye rart i den farta! PEACE! Uansett umulig uten skifting av sylinder. Men åssen dreving kjørte du med da for å komme opp i "120"kmt/t? Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 har ikke gjort så mye med drevinga, mener jeg.. broren min som har fikset på sykkelen, men nå som jeg ser at det er ganske mange som kommer med litt "motsigende" argumenter her så innrømmer jeg da at jeg har tatt tydeligvis feil... Beklager Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 hvis du teiper fast mopeden til et fly, da klarer den mye mere enn 200:O Lenke til kommentar
hiper Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 130 på moped er fullt mulig, vi har jo en på MP som klarte 141, ett eller annet på gps. Det blei filma, han hadde derbi gpr, med. MHR Team sylinder, Yasuni r3, 28PWK gasser. Jeg har selv hatt nesten 130 i 5 giret, men hadde for tung dreving så med en gang jeg satt den i 6 så gikk jeg under turtallskicket. Opsettet mitt er: Hebo manston patanegra. Mrd pro race potte. Mrd ducati conversion tenning. Doppler endurance veiv. Mrd carbon clutch. Keihin PWK 28mm. Om dette kan kalles en moped? Ja det kan det, ramma er regga som moped. Og serie nummeret på blokkene samsvarer med orginalt. Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 det går ikke an å få mere enn 40 med moped uansett ka du gjør med den. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 130 på moped er fullt mulig, vi har jo en på MP som klarte 141, ett eller annet på gps. Det blei filma, han hadde derbi gpr, med. MHR Team sylinder, Yasuni r3, 28PWK gasser. Jeg har selv hatt nesten 130 i 5 giret, men hadde for tung dreving så med en gang jeg satt den i 6 så gikk jeg under turtallskicket. Opsettet mitt er: Hebo manston patanegra. Mrd pro race potte. Mrd ducati conversion tenning. Doppler endurance veiv. Mrd carbon clutch. Keihin PWK 28mm. Om dette kan kalles en moped? Ja det kan det, ramma er regga som moped. Og serie nummeret på blokkene samsvarer med orginalt. Må bare nevne det. Du burde klare 130 med oppsettet ditt. Til og med jeg klarte det med fult ProRace oppsett. Pappasvarting yter mer enn PR sylisen. ( Forøvrig klarte jeg det på 4giret , hehe (H) haha ) 130 er mulig. Done. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Pappasvarting, HAHA.. 130 skal gå fint det, må ha litt lettere dreving så jeg får satt inn 6 over turtallskicket. Skal jo ta med at jeg kjører sm, er jo like aerodynamisk som ei papp plate... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Moped = 50cc, så sylinderbytte/borring= no go. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det sier ikke trådstarter noe om. Mao 130km/t på en moped er fullt mulig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Det trenger han strengt tatt ikke si noe om, det er sånn "moped" er definert. Ikke det at jeg hadde protestert om noen med 70cc-sylinder sier "mopeden min går i 140", men når spørsmålet er om det er fysisk mulig for en moped å nå 130 km/t, blir det plutselig mer vesentlig. Alle skjønner jo at en tohjuling med 1200cc når 130, selv om den sitter på en mopedramme. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Uff, uff. Det er fortsatt en moped selv om den er trimma med sylinder. Hvordan forklarer du at man blir tatt for trim og får en bot på 4200kr om man har 70ccm syl på sin moped, men dokumentforfalskning om man har en 250ccm motor i den? Jo, det går etter blokka på motoren. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 MOPED gjelder kun opp til 50ccm. Til og med i racing vet de dette. Mer,og det er IKKE en moped. Kan jeg sette jetmotor på en moped og si at jeg klarer 1000 km/t da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå