Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan trimmet moped klare 130?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja,dere har vel noen fine poenger der. Men her jeg bor er de ganske flinke til å finne trim på mopedene jaffal. De er så og si ute etter å ta mopedistene for trim, og derfor ser jeg det som at det er mindre sannsynlighet for at de stopper en tungsykkel enn en mopedist.

 

Må man først innom en kontroll så er det jo klart det går galt om man kjører noe man ikke har lappen på,men det skal jo egentlig gå galt om man har trimma moped også. Jeg tok ikke høyde for at politiet er evneveike der dere befinner dere..

Lenke til kommentar
Jaja,dere har vel noen fine poenger der. Men her jeg bor er de ganske flinke til å finne trim på mopedene jaffal. De er så og si ute etter å ta mopedistene for trim, og derfor ser jeg det som at det er mindre sannsynlighet for at de stopper en tungsykkel enn en mopedist.

 

Må man først innom en kontroll så er det jo klart det går galt om man kjører noe man ikke har lappen på,men det skal jo egentlig gå galt om man har trimma moped også. Jeg tok ikke høyde for at politiet er evneveike der dere befinner dere..

 

evneveik og evneveik, klarer du å se om en NSR har 15 eller 34 hk, bare ved og se på den?

Lenke til kommentar

Du klarer nok ikke å se på en NSR om den har 15hk eller om den har 34hk grunnet masse kåper. Men du kan helt klart høre det på den har mer enn det dobbelte av hestekrefter i seg.

 

En trimmet moped kan klare 130km/t. Dette er fullt mulig hvis man bytter sylinder, forgasser, innsug, reed, effektanlegg og noe annet koselig inni motoren. Jeg vil fortsatt si det er en moped fordi man har byttet sylinderen til en 70ccm/80ccm. Det er kanskje ikke under de kravene som ligger for en moped i følge Norsk Lov, men man kan ikke kalle det en lett motorsykkel fordi den er jo ikke godkjent som det, ei ligger heller ikke bremser, ramme o.l i ''lettmotorsykkel'' klassen på en slik moped.

 

Når man sier ''trimma'' har man da altså byttet ut deler av motoren slik at den går fortere. Altså, så lenge det var en orginal moped, men nå et fartsmonster, så har man trimma den. Sålenge man har de basice motordelene fra en 50ccm. Litt vanskelig å forklare, men la gå :)

Lenke til kommentar
Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på :) den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! :dribble:

Ja ja.. Skulle likt å sett det :wee:

 

95 maks.

 

 

Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på :) den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! :dribble:

haha, det tror jeg absolutt ingenting på.

Ok da det var en litt udetaljert post.. men hør.. Ninja effektannlegg altså svanehals og potte... tatt ut luftfilteret og satt inn et helt nytt "trim" opplegg. alle plombene som ble tatt ut pluss en litt mer solid slange til å lede "saften" til motoren.

På en helt rett slette med et helt nytt speedometer.. voila 120km/t og det er i 2007. Speedometeret monterte jeg selv , men kan godt hende jeg har gjort en feil da og klart at det da ikke er sant om dere alle mener det.. Likevel bare noe jeg vil nevne da! :)

 

Jeg er ingen mopedekspert og kan godt hende at når jeg smygde meg opp til 95 km/t begynte øynene min å snurpe seg innover og jeg så altså 120km/t istedenfor 95... hvem vet.. skjer mye rart i den farta! :innocent:

 

PEACE!

Endret av Morten Porten
Lenke til kommentar
Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på :) den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! :dribble:

Ja ja.. Skulle likt å sett det :wee:

 

95 maks.

 

 

Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på :) den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! :dribble:

haha, det tror jeg absolutt ingenting på.

Ok da det var en litt udetaljert post.. men hør.. Ninja effektannlegg altså svanehals og potte... tatt ut luftfilteret og satt inn et helt nytt "trim" opplegg. alle plombene som ble tatt ut pluss en litt mer solid slange til å lede "saften" til motoren.

På en helt rett slette med et helt nytt speedometer.. voila 120km/t og det er i 2007. Speedometeret monterte jeg selv , men kan godt hende jeg har gjort en feil da og klart at det da ikke er sant om dere alle mener det.. Likevel bare noe jeg vil nevne da! :)

 

Jeg er ingen mopedekspert og kan godt hende at når jeg smygde meg opp til 95 km/t begynte øynene min å snurpe seg innover og jeg så altså 120km/t istedenfor 95... hvem vet.. skjer mye rart i den farta! :innocent:

 

PEACE!

 

 

Uansett umulig uten skifting av sylinder.

 

Men åssen dreving kjørte du med da for å komme opp i "120"kmt/t?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

130 på moped er fullt mulig, vi har jo en på MP som klarte 141, ett eller annet på gps. Det blei filma, han hadde derbi gpr, med. MHR Team sylinder, Yasuni r3, 28PWK gasser. Jeg har selv hatt nesten 130 i 5 giret, men hadde for tung dreving så med en gang jeg satt den i 6 så gikk jeg under turtallskicket. Opsettet mitt er:

 

Hebo manston patanegra.

Mrd pro race potte.

Mrd ducati conversion tenning.

Doppler endurance veiv.

Mrd carbon clutch.

Keihin PWK 28mm.

 

Om dette kan kalles en moped? Ja det kan det, ramma er regga som moped. Og serie nummeret på blokkene samsvarer med orginalt. :)

Lenke til kommentar
130 på moped er fullt mulig, vi har jo en på MP som klarte 141, ett eller annet på gps. Det blei filma, han hadde derbi gpr, med. MHR Team sylinder, Yasuni r3, 28PWK gasser. Jeg har selv hatt nesten 130 i 5 giret, men hadde for tung dreving så med en gang jeg satt den i 6 så gikk jeg under turtallskicket. Opsettet mitt er:

 

Hebo manston patanegra.

Mrd pro race potte.

Mrd ducati conversion tenning.

Doppler endurance veiv.

Mrd carbon clutch.

Keihin PWK 28mm.

 

Om dette kan kalles en moped? Ja det kan det, ramma er regga som moped. Og serie nummeret på blokkene samsvarer med orginalt. :)

 

Må bare nevne det. Du burde klare 130 med oppsettet ditt. Til og med jeg klarte det med fult ProRace oppsett. Pappasvarting yter mer enn PR sylisen. ( Forøvrig klarte jeg det på 4giret , hehe (H) haha )

 

130 er mulig. Done.

Lenke til kommentar

Det trenger han strengt tatt ikke si noe om, det er sånn "moped" er definert. Ikke det at jeg hadde protestert om noen med 70cc-sylinder sier "mopeden min går i 140", men når spørsmålet er om det er fysisk mulig for en moped å nå 130 km/t, blir det plutselig mer vesentlig. Alle skjønner jo at en tohjuling med 1200cc når 130, selv om den sitter på en mopedramme.

Lenke til kommentar

Uff, uff.

Det er fortsatt en moped selv om den er trimma med sylinder.

 

Hvordan forklarer du at man blir tatt for trim og får en bot på 4200kr om man har 70ccm syl på sin moped, men dokumentforfalskning om man har en 250ccm motor i den? Jo, det går etter blokka på motoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...