Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan trimmet moped klare 130?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selfølgelig kan ein moped klare 130km/t men det må nok vere ein racing med full trim,

125 cubikk går jo i 140km/t originalt

 

Dei som ikkje trur det går ann er dumme og dei har ikkje greie på moped

 

 

hvilken 125 går i 140 orginialt?

En fullerfekt aprilia 125 går i ca 150 - 160 tor jeg... Jeg kjørte 2 sessonger med en aprilia fullefekt på roadracinga. Men den er da ikke "orginal" da!

Endret av THE-DOCTOR
Lenke til kommentar
Selfølgelig kan ein moped klare 130km/t men det må nok vere ein racing med full trim,

125 cubikk går jo i 140km/t originalt

 

Dei som ikkje trur det går ann er dumme og dei har ikkje greie på moped

 

 

hvilken 125 går i 140 orginialt?

En fullerfekt aprilia 125 går i ca 150 - 160 tor jeg... Jeg kjørte 2 sessonger med en aprilia fullefekt på roadracinga. Men den er da ikke "orginal" da!

 

ja det vet jeg godt men var ikke det jeg spurte om da... :roll: :roll:

men en fulleffekt aprillia er må være registert som mellomklasse for at den skal kunne kjøres lovlig... og den er ikke orginial...

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Jeg ser for meg at det må riste noe så helt hinsides når man kommer opp i disse hastighetene?

Jada, fult mulig å nå 130km/h med 50cc. Alt avhenger av hvor heldig du var med sykkelen i utgangspunktet. En sykkel du finner bak loven til din oldefar er ikke det første du må tenke på når du tenker sånne hastigheter.

 

Evt. en mye enklere å oppnå gode hastigheter er å sette på større sylinder, type 75-100cc. Er jo fremdeles en "moped" selv om du bytter motor. Jeg kjenner mange som har putta på en litt større kasse mellom beina jeg.

 

fikk nu faktisk over 90 på min tempo lett. hadde da comet eff anlegg da:) artigste mopeden jeg har hatt:)

Lenke til kommentar

For en tullete diskusjon. Alt over 49.9 ccm er lett sykkel og har ikke lenger noe med moped å gjøre uansett hva vognkortet sier.

At noen her i norge har greid å trimme en moped til å gå i 130 tviler jeg veeeeldig sterkt på. Til det er vekt og aerodynamikk alt for dårlig. En ekte 50 ccm RR fra 70-80 tallet derimot vil jo lett klare det men det er noe helt annet.

 

Som noen andre her skriver, 200km/t er sikkert lett match også. Bare å presse inn en 250 motor det. Bytte sylinder, eller bytte motor, same same spør du meg.

Lenke til kommentar
Selfølgelig kan ein moped klare 130km/t men det må nok vere ein racing med full trim,

125 cubikk går jo i 140km/t originalt

 

Dei som ikkje trur det går ann er dumme og dei har ikkje greie på moped

 

 

hvilken 125 går i 140 orginialt?

 

 

Yamah ls2 skal gå i 140

Tror husqarna wr/sm/wre og går i noe slikt

Lenke til kommentar
en trimmet moped er en moped som er trimmet. blir jo ikke lettsykkel av den grunn

 

I følge lovverket er den en lett-sykkel, at papiret ditt viser noe annet er da helt uintresannt.

Jeg antar flere produsenter til og med benytter mye av de samme hovedkomponetene på 125 og 50 om hverandre.

Så med s.k. trimming ved å bytte sylinder til en større har man ofte en sykkel som har mer til felles med storebror 125 enn man har med den orginale mopeden.

Dessuten er hele terminiologien litt ute å kjøre her. Med de heftigste trimsettene vil jeg heller kalle det ombygging enn trimmin. Man trimmer en 600 til å bli en 600 super sport og man trimmer en 1000 til å bli en Super Bike men begge beholder samme volum, man bygger om en moped til å bli en lett sykkel ved å bytte til større sylinder.

Lenke til kommentar

Aldri i livet om jeg kommer til å forstå de som blodtrimmer mopeder. Hvorfor ikke bare kjøpe seg en småsliten 250?

Å sette effektanlegg og småting på en moped er ok, men når de begynner å bytte ut hver eneste lille del og skrue, da er det på tide å legge seg inn på mentalsykehuset. Hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Aldri i livet om jeg kommer til å forstå de som blodtrimmer mopeder. Hvorfor ikke bare kjøpe seg en småsliten 250?

Å sette effektanlegg og småting på en moped er ok, men når de begynner å bytte ut hver eneste lille del og skrue, da er det på tide å legge seg inn på mentalsykehuset. Hva er vitsen?

Hobby

Lenke til kommentar
Aldri i livet om jeg kommer til å forstå de som blodtrimmer mopeder. Hvorfor ikke bare kjøpe seg en småsliten 250?

Å sette effektanlegg og småting på en moped er ok, men når de begynner å bytte ut hver eneste lille del og skrue, da er det på tide å legge seg inn på mentalsykehuset. Hva er vitsen?

Hobby

 

slippe å sveise i ramme.

 

Altså , en kjapp Wiki søk kan man se at rekorden er på rundt 214km/t med en gammal 50cc med 21gir - en moped kan gjøre over 130km/t.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...