wats Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 tror du skal klare 130 med ein racing sykel. kan også 140 med ganske tung dreving men da trenger du simonini 90 eller tp 86 med fult oppset Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 TSX klarer aldri 125, haha, seriøst da Er jo ingen vits å lyge om sånt... kjørte så gnistfokken sto jeg:) Har aldri sett et stempel som har klart å brenne seg så fast i sylinderet he he. Lenke til kommentar
BakerHansen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har selfølgelig ingen garanti for at den er ekte, eller at det faktisk 50 cc versjonen han kjører. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 En r-moped skal nok greie 130 med en litt halvkvass trimmsyll, gasser og eff annlegg ja Du greier KANSKJE oppimot den samme farten på sm/cross om du har simo 90/ tp86 Og ja, 125 på tsx i nedoverbakke er i høyeste grad mulig Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Fulltrim og i en jævla bratt og lang nedoverbakke så skal det gå... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hadde et 49 mallossi på den. hadde ganske tungt drev på den så fikk bare 100 på sletta. Hadde 15 tenner foran å et lite et bak som var tatt fra en mt5 tror det var 48 tenner. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hørt noe rykter om en Aprilia RS50 med all tenkelig blodtrim (noe av det var en Simonini 90cc) greier 150. Med noe feilmargin fra speedo da, selvfølgelig. Kompis av meg hadde 122 km/t på speedo på sin TZR, GPSen viste 110 km/t i ekte fart Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg ser for meg at det må riste noe så helt hinsides når man kommer opp i disse hastighetene? Jada, fult mulig å nå 130km/h med 50cc. Alt avhenger av hvor heldig du var med sykkelen i utgangspunktet. En sykkel du finner bak loven til din oldefar er ikke det første du må tenke på når du tenker sånne hastigheter. Evt. en mye enklere å oppnå gode hastigheter er å sette på større sylinder, type 75-100cc. Er jo fremdeles en "moped" selv om du bytter motor. Jeg kjenner mange som har putta på en litt større kasse mellom beina jeg. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) beFS ; Hva er moped ? At det står MOPED i vognkortet, eller at det er 50cc motor? Skyhawk : 146km/t, simo 90 ja Endret 27. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg mener at en moped er når den opprinnelig var en moped. Altså, importert til Norge som 50cc. Om den er bygd om, og omregistrert til f.eks. 125cc er det noe annet. Så, moped når det står i vognkortet. Egentlig er jo alt under mellomsykkel moped Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Broren min trimma en Zundapp GTS 50 på slutten av 80 tallet engang.. Den gjorde vel 80 orginalt og han fikk den opp til rundt 130km/t. Vet ikke hva han hadde gjort med den, men jeg tror ikke han kjøpte noen deler(langt faen utpå en øy i møre) Mopeden lever den dag i dag. "Trimsettet" står fortsatt på bare at nå gjør den ikke mer enn 70km/t. Den er godt brukt og sliten stakkars... Hadde min første "styret gjennom kneet opplevelse på den mopeden".. Da gjorde den godt over 110km/t og det er 10 år siden.. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Ja de gamle zundappene er kjent for å gå godt Men da måtte sylinderne portes osv, vet bla om en svenske som har fått 22 hk i motoren på en zundapp gts(men da med trimsylinder) Skal se om jeg finner den sia edit: var en zundapp cs50, men er samme motoren som gts(tror jeg) http://www.topplocksverkstan.se/tvatakt.html Endret 28. november 2007 av daruu Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Min gamle Suzuki Zr 50 , gikk fra 40 km til 125 km/t etter at jeg byttet til 50" stempel , størrelse på drev , eksospotte osv osv Solgte den for 6500,- i 2003 Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Min gamle Suzuki Zr 50 , gikk fra 40 km til 125 km/t etter at jeg byttet til 50" stempel Solgte den for 6500,- i 2003 Hvor mange liter er den motorblokka? 50" (tommer) stempel, det er jo like stort som denne TV`n Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Han mente nok 50mm Seff mente jeg 50mm . brukte 95 dyse og 21mm forgasser ett eller annet. Og sportsfilter. Samt at jeg justerte opp høyden bak med ca 10 cm Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Han mente nok 50mm Skjønnte jo d, var jo bare for å "mobbe" litt og for å påpeke hvor feil det ble Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Dere mener vel ccm? Millimeter er vel litt for smått igjen? Eller misforsto jeg kraftig nå? Endret 28. november 2007 av BeFs Lenke til kommentar
fredrik1302 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) det er jo null problem å trimme en moped til å gå 130. du får jo bare tak i en trimmet ktm motor med efektanlegg og 200 ccm sylinder. da tenker jeg meg at du får en moped med drag i, hehe. (man må selvfølgelig pregne noe tilpassing av ramma) mopeder kan foresten klare 130 uten å bytte motor.. putter man på det råeste avtrimm får man nermere 30 h på veiva, dvs ca 20 hk på bakhjulet. og da er vi over det som er tillat for lett mc. Endret 28. november 2007 av fredrik1302 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Dere mener vel ccm? Millimeter er vel litt for smått igjen? Eller misforsto jeg kraftig nå? Diameteren på stempelet er 50 mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå