Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan trimmet moped klare 130?


Anbefalte innlegg

ved 40km/t viser det 10km/t for mye ja, allerede her har du driti på leggen

altså du må regne ut i prosent ettersom avvikket i antall km/t øker jevnt med farta

altså ved 100km/t vil den hvise 20km/t for mye hvis den viser 10km/t for mye ved 50km/t ;)

 

Så du ligger med fasiten?

jeg ble stoppet med bil i 116 kmt i 90 sona i følge min speedometer viste den 97kmt..

Fikk 10k i bot så piss meg i øret

Endret av Big tony
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

seff, går da og runde 130 med alt av hyper racing sylindere hvis man har matchende oppsett og det er skikkelig stilt inn

men 120 ekte fart på tsx med mindre man er en jævel til og porte osv går ikke

noe spetwols ikke kan ettersom han ikke kan fortelle oss hva durasjoner er

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mopedtrimming ja.. Gode gamle minner fra timer i garagen.

 

Hadde en Honda MT5 og en TSX. Husker vi la balsatre på sprit og fyllte forgasserne før vi tetta under toppen med balsatre (Kronestykket over stemplet funket også helt til det løsna). Filte innsug og satte på det vi kom over av satser. hadde 9,5 hk på MT5`n husker jeg, med litt justert innsug og balsatre.. Gikk unna det. Var værre å stoppe igjen..hehe

Lenke til kommentar
Og du er helt sikker på at speedoptions ikke bare sier det som salgsreklame?

 

Du så jo selv hva stein sa, og han har jo rimelig god peiling på slikt..

 

 

Forresten så ble tråden åpna 2007, som er en stund siden nå.

neh, egentlig ikke.. med tanke på at jeg fikk vite det etter jeg hadde kjøpt det :p

 

Etter hva jeg husker så sa han (er usikker på om det var han) at han trodde det gikk, med tanke på at en lett sykkel klarer det uplombert og de har slappe porter.. så at en 110cc med hissigere porter (bare midrace ish tho..) klarer det tviler jeg ikke på ;)

 

Og du vet selv hvor stor forskjell portene gjør :)

 

Fikk en moped over 130km/t for 3 år siden også :p

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Hei

 

Jeg har PGO Libra 2011 mod. Har du/ dere tips til trimming. Av tidligere eier så fikk jeg høre at han har fjernet plomberingen. Den går nå i 60 på nedoverbakke. Ønsker at den går litt fortere. Kanskje 70 eller noe sånt uten å trimme den for mye.

Jeg har forresten en PGO T-REX (Scooter). Den er trimmet bevist av stefaren min som har 20 års erfaring med mc og mopeder. Den går max 70 på sletta! Så skal det sies at den trimmet på en sunn måte som ikke sliter på noen deler. Har heller ikke byttet noe annet en eksosanlegg.

Changes:

- fjernet "ringen" (får et "ekstra gir" på sletta)
- byttet ut luftfilteret med fettfilter for ovnsvifter tongue.gif (fra 4mm tykkelse til 0,3mm)
- kappet blindtarmen
- ny eksospotte (orginal, men uplombert) byttet pga. den forrige var for rusta!
- litt justeringer på dysa

Formen på denne mopeden ble: rask akslerering frem til 30 km/t, (holder også denne farten i bakker +/- 5km/t), høy toppfart (til scootermodellen å være). Perfekt for bykjøring! inv_biggrin.gif

Har noen en t-rex, og trenger tips til trimming (som kan være ganske fortvilende på denne modellen) så si fra!

Lenke til kommentar

Om det strengt tatt er mulig og komme opp i 130km/t på en moped skal jeg ikek svare på, men i "gamle dager" 1990-1992 så hadde jeg ett par kompiser med blodtrimmet DT-50cc og dem gjørde vel i følge dem selv rundt 100km/t. Et helt vannvittig turtall og blårøyken sto, men det gikk jo "fort" i den sammenhengen.

 

Selv så kjørte jeg rundt på en orginal MB-5 som gjorde ca. 65Km/t helt uansetrengt og skjønte ikke poenget.

 

Jeg aner virkelig ikke hva som er så himla kult med å trimme mopeder. Det går jo som en dass uansett. Legg heller pengene i en 125cc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Om det strengt tatt er mulig og komme opp i 130km/t på en moped skal jeg ikek svare på, men i "gamle dager" 1990-1992 så hadde jeg ett par kompiser med blodtrimmet DT-50cc og dem gjørde vel i følge dem selv rundt 100km/t. Et helt vannvittig turtall og blårøyken sto, men det gikk jo "fort" i den sammenhengen.

 

Selv så kjørte jeg rundt på en orginal MB-5 som gjorde ca. 65Km/t helt uansetrengt og skjønte ikke poenget.

 

Jeg aner virkelig ikke hva som er så himla kult med å trimme mopeder. Det går jo som en dass uansett. Legg heller pengene i en 125cc.

Det går ikke dass uansett hva man gjør med en moderne moped. Med hverdagstrim er det null problem å holde følge med trafikken, selv i 80 og 90 soner.

Med lappen, moped og trim kan man holde det under 15 tusen om man er fornuftig. Det må vel omtrent dobles om man skal ha 125cc.

 

Du har nok litt rommeligere økonomi nå, enn mange 16åringer, som også må tenke på at de skal ha bil om to år.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Suzuki ZR50SL en gang, den fantes det etter sigende 13 hk-sett til. Speedometeret går faktisk til 140, og en sambygding påsto han hadde bunnet det i nedoverbakke, med medvind og kjøttkakene klare hjemme.

 

post-69468-0-34778900-1423576399_thumb.jpg

 

EDIT: Jeg hadde visst svart i denne tråden for fem år siden. Jaja.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...