TheKims Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) ved 40km/t viser det 10km/t for mye ja, allerede her har du driti på leggenaltså du må regne ut i prosent ettersom avvikket i antall km/t øker jevnt med farta altså ved 100km/t vil den hvise 20km/t for mye hvis den viser 10km/t for mye ved 50km/t Så du ligger med fasiten? jeg ble stoppet med bil i 116 kmt i 90 sona i følge min speedometer viste den 97kmt.. Fikk 10k i bot så piss meg i øret Endret 11. desember 2009 av Big tony Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 haha hva så om bil speedoet ditt viser for lite og gjøre med speedoen på en tsx? Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Har man Parmakit 110cc sylinder, er det mulig å få langt over 130 da. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 seff, går da og runde 130 med alt av hyper racing sylindere hvis man har matchende oppsett og det er skikkelig stilt inn men 120 ekte fart på tsx med mindre man er en jævel til og porte osv går ikke noe spetwols ikke kan ettersom han ikke kan fortelle oss hva durasjoner er Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Har man Parmakit 110cc sylinder, er det mulig å få langt over 130 da. Er nok mulig å klare 130 perfekt innstilt med veldig godt oppsett ellers, men langt over tror jeg ikke. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 klarer nok litt i overkant av 140 med parmakit på f.eks 99-05 mod rs50, vel og merke porta og litt sånt og perfekt instilt Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Langt, var vel kanskje litt overdrevent, men over 130 går det hvertfall. Lenke til kommentar
didleik Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 ryzen til hans olav. tp86 oppsett gjorde vel 138 før det skjerte seg og da var den vel ikke match porta mulig blokka var noe porta. uansett her er video av at han kjører Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 er blokka du match porter og jo den var porta Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 For en teit tråd, er ikke så vanskelig å få en moped over 130km/t har selv målt mitt forige oppsett til 125km/t på gps, å det var racing sylinder (tpr) Parmakit 110cc har forøvrig blir målt til 152km/t på gps... Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Og du er helt sikker på at speedoptions ikke bare sier det som salgsreklame? Du så jo selv hva stein sa, og han har jo rimelig god peiling på slikt.. Forresten så ble tråden åpna 2007, som er en stund siden nå. Endret 12. januar 2010 av .Butthead. Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Mopedtrimming ja.. Gode gamle minner fra timer i garagen. Hadde en Honda MT5 og en TSX. Husker vi la balsatre på sprit og fyllte forgasserne før vi tetta under toppen med balsatre (Kronestykket over stemplet funket også helt til det løsna). Filte innsug og satte på det vi kom over av satser. hadde 9,5 hk på MT5`n husker jeg, med litt justert innsug og balsatre.. Gikk unna det. Var værre å stoppe igjen..hehe Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Og du er helt sikker på at speedoptions ikke bare sier det som salgsreklame? Du så jo selv hva stein sa, og han har jo rimelig god peiling på slikt.. Forresten så ble tråden åpna 2007, som er en stund siden nå. neh, egentlig ikke.. med tanke på at jeg fikk vite det etter jeg hadde kjøpt det Etter hva jeg husker så sa han (er usikker på om det var han) at han trodde det gikk, med tanke på at en lett sykkel klarer det uplombert og de har slappe porter.. så at en 110cc med hissigere porter (bare midrace ish tho..) klarer det tviler jeg ikke på Og du vet selv hvor stor forskjell portene gjør Fikk en moped over 130km/t for 3 år siden også Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 uansett er det bare sende parmakiten til en svenske og få hr porter så går det skikkelig Lenke til kommentar
bbrann Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 uansett er det bare sende parmakiten til en svenske og få hr porter så går det skikkelig tehehe, er på vei xP Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Hei Jeg har PGO Libra 2011 mod. Har du/ dere tips til trimming. Av tidligere eier så fikk jeg høre at han har fjernet plomberingen. Den går nå i 60 på nedoverbakke. Ønsker at den går litt fortere. Kanskje 70 eller noe sånt uten å trimme den for mye. Jeg har forresten en PGO T-REX (Scooter). Den er trimmet bevist av stefaren min som har 20 års erfaring med mc og mopeder. Den går max 70 på sletta! Så skal det sies at den trimmet på en sunn måte som ikke sliter på noen deler. Har heller ikke byttet noe annet en eksosanlegg.Changes:- fjernet "ringen" (får et "ekstra gir" på sletta)- byttet ut luftfilteret med fettfilter for ovnsvifter (fra 4mm tykkelse til 0,3mm)- kappet blindtarmen- ny eksospotte (orginal, men uplombert) byttet pga. den forrige var for rusta!- litt justeringer på dysaFormen på denne mopeden ble: rask akslerering frem til 30 km/t, (holder også denne farten i bakker +/- 5km/t), høy toppfart (til scootermodellen å være). Perfekt for bykjøring! Har noen en t-rex, og trenger tips til trimming (som kan være ganske fortvilende på denne modellen) så si fra! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Om det strengt tatt er mulig og komme opp i 130km/t på en moped skal jeg ikek svare på, men i "gamle dager" 1990-1992 så hadde jeg ett par kompiser med blodtrimmet DT-50cc og dem gjørde vel i følge dem selv rundt 100km/t. Et helt vannvittig turtall og blårøyken sto, men det gikk jo "fort" i den sammenhengen. Selv så kjørte jeg rundt på en orginal MB-5 som gjorde ca. 65Km/t helt uansetrengt og skjønte ikke poenget. Jeg aner virkelig ikke hva som er så himla kult med å trimme mopeder. Det går jo som en dass uansett. Legg heller pengene i en 125cc. Lenke til kommentar
Harley Davidson Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Vet du hvorfor den kilte seg da? Fordi du kjørte den på bånn gass i en nedoverbakke. Motoren får ikke nok olje, og da ødelegger du den. Er vel knapt noen mopedister som vet det.. Men slik er det. Vil du ødelegge motoren, gjør som han ovenfor her ;-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Om det strengt tatt er mulig og komme opp i 130km/t på en moped skal jeg ikek svare på, men i "gamle dager" 1990-1992 så hadde jeg ett par kompiser med blodtrimmet DT-50cc og dem gjørde vel i følge dem selv rundt 100km/t. Et helt vannvittig turtall og blårøyken sto, men det gikk jo "fort" i den sammenhengen. Selv så kjørte jeg rundt på en orginal MB-5 som gjorde ca. 65Km/t helt uansetrengt og skjønte ikke poenget. Jeg aner virkelig ikke hva som er så himla kult med å trimme mopeder. Det går jo som en dass uansett. Legg heller pengene i en 125cc. Det går ikke dass uansett hva man gjør med en moderne moped. Med hverdagstrim er det null problem å holde følge med trafikken, selv i 80 og 90 soner. Med lappen, moped og trim kan man holde det under 15 tusen om man er fornuftig. Det må vel omtrent dobles om man skal ha 125cc. Du har nok litt rommeligere økonomi nå, enn mange 16åringer, som også må tenke på at de skal ha bil om to år. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Jeg hadde en Suzuki ZR50SL en gang, den fantes det etter sigende 13 hk-sett til. Speedometeret går faktisk til 140, og en sambygding påsto han hadde bunnet det i nedoverbakke, med medvind og kjøttkakene klare hjemme. EDIT: Jeg hadde visst svart i denne tråden for fem år siden. Jaja. Endret 10. februar 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå