Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan trimmet moped klare 130?


Anbefalte innlegg

Aldri i livet om jeg kommer til å forstå de som blodtrimmer mopeder. Hvorfor ikke bare kjøpe seg en småsliten 250?

Å sette effektanlegg og småting på en moped er ok, men når de begynner å bytte ut hver eneste lille del og skrue, da er det på tide å legge seg inn på mentalsykehuset. Hva er vitsen?

 

er du 16 år har du ikkje lov å køyre mellomklasse sykkel som du sikkert ikkje viste og eg villle ikkje trimmet meir enn å klare å holde 80 sona som det er mykje av i norge for å blodtrimme ein moped sliter jo på motoren, i alle fall viss du ikkje kjører inn trimmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En moped kan klare 130km/t med blodtrim *punktum*

 

Det kommer bare an på om man mener hvis man bytter ut sylinderen med en 70-80cc fortsatt er en moped. Jeg villa sagt det, men det er min mening.

 

Og selvsagt hvis man dytter en sånn her på en moped (må selvsagt bytte ut det meste annet og), men da vil den klare 130 ekte fart.

 

Kommer bare an på om du vil bruke 10-15 000kr på trim..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, det går veldig fint. Hadde på A4 speedometer og Ford Mondeo speedo 120-130km/t med ProRace sylinder,ProRace potte,ProRace CDI, 24mm gasser,MHR reed.

på 4 gir, hadde det vært noe som hadde vært mer aerodynamisk, hadde antagelig farten vært større da jeg ikke klarte mer enn 4 gir.

Trimmen koster nytt 9500-10500kr, det koster ikke 2000kr, å det varer ikke lenge, samtidig som A) reedn er i carbon som er oppløslig i bensin, stemplet må byttes ofte ta sylinderens arbeidsområdet er fra 6000rpm - 15000rpm.

 

Hehe! jeg ville heller brukt de pengene til lettlappen, eller vente til man kan ta billappen og hellere bruke pengene på det! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har forresten en PGO T-REX (Scooter). Den er trimmet bevist av stefaren min som har 20 års erfaring med mc og mopeder. Den går max 70 på sletta! Så skal det sies at den trimmet på en sunn måte som ikke sliter på noen deler. Har heller ikke byttet noe annet en eksosanlegg.

 

Changes:

 

- fjernet "ringen" (får et "ekstra gir" på sletta)

- byttet ut luftfilteret med fettfilter for ovnsvifter :p (fra 4mm tykkelse til 0,3mm)

- kappet blindtarmen

- ny eksospotte (orginal, men uplombert) byttet pga. den forrige var for rusta!

- litt justeringer på dysa

 

Formen på denne mopeden ble: rask akslerering frem til 30 km/t, (holder også denne farten i bakker +/- 5km/t), høy toppfart (til scootermodellen å være). Perfekt for bykjøring! :D

 

Har noen en t-rex, og trenger tips til trimming (som kan være ganske fortvilende på denne modellen) så si fra!

Lenke til kommentar
Changes:

 

- fjernet "ringen" (får et "ekstra gir" på sletta)

- byttet ut luftfilteret med fettfilter for ovnsvifter :p (fra 4mm tykkelse til 0,3mm)

- kappet blindtarmen

- ny eksospotte (orginal, men uplombert) byttet pga. den forrige var for rusta!

- litt justeringer på dysa

 

What? :hmm:

et rør som går ut fra eksosanlegget om ikke fører noen vei, eneste hensikt er å gjøre mopeden dauere.

Lenke til kommentar
Changes:

 

- fjernet "ringen" (får et "ekstra gir" på sletta)

- byttet ut luftfilteret med fettfilter for ovnsvifter :p (fra 4mm tykkelse til 0,3mm)

- kappet blindtarmen

- ny eksospotte (orginal, men uplombert) byttet pga. den forrige var for rusta!

- litt justeringer på dysa

 

What? :hmm:

et rør som går ut fra eksosanlegget om ikke fører noen vei, eneste hensikt er å gjøre mopeden dauere.

 

Stemmer det :) Men kan være et tips å beholde den, for det er det første politiet ser etter når de ser etter en trimmet scooter! Så kapp den av MEN: Tett den igjen, f.eks sveis den igjen innvendig, og deretter sveis den på plass. Noen turer på en salta vei, så har rusten gjort hele sveisinga usynlig ved det blotte øyet! :D

 

Greit dette tar litt ekstra tid, men da er risikoen får å måtte betale 7000-10000 i bot mindre!

Lenke til kommentar
Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på :) den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! :dribble:

Ja ja.. Skulle likt å sett det :wee:

 

95 maks.

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Har en Derbi Supermotard (2002) som gjør 120km/t med meg på :) den har fått et ninja effektanlegg og tatt ut alle plombene.. vet ikke om du vil kalle det blodtrimma eller ikke jeg, men den drar i alle fall! :dribble:

 

Lite sannsynlig! Isåfall er det ikke bare effekt potte, men alt som er byttet! Da kan det ikke lengere være en moped! Det er som en boble med 60 hk skulle ligge i 230 km/t på E18 :p

Lenke til kommentar
er du 16 år har du ikkje lov å køyre mellomklasse sykkel som du sikkert ikkje viste og eg villle ikkje trimmet meir enn å klare å holde 80 sona som det er mykje av i norge for å blodtrimme ein moped sliter jo på motoren, i alle fall viss du ikkje kjører inn trimmen.

 

Nå er det jo en stund siden du svarte meg på mitt innlegg, men må nesten få svare en gang til. Jeg vet godt at man ikke har lov å kjøre mellomklasse sykkel når man er 16 år. Man har heller ikke lov å kjøre lettmotorsykkel når man bare har mopedlappen.

 

Men teknisk sett så kjører man lettmotorsykkel når man har trimma mopeden. Dersom man trimmer mopeden så mye at den får mer enn 15 hestekrefter, så kjører man plutselig mellomklasse. Når man først skal drite helt og totalt i loven så kan man like gjerne kjøpe seg en 250 kubikker.

 

Sikrere det enn å kjøre en moped som er blitt skamtrimma og skrudd så den kan kjøre i 130..

Tør nesten påstå det er mindre sjangs for å bli tatt av polisen også da, siden de ikke bryr seg like mye om en vanlig motorsykkel som en opplagt skamtrimma moped :)

Lenke til kommentar

Helt feil. Se det slik da. Hvis du har en trimmet moped kan du lure deg unna med trim. Men hvis du kommer på en 250 regga-crosser med mopedlappen, da er det fort litt vanskelig å snakke seg unna. Purken har ikke så mye peiling på moped. Har selv blitt stoppa med trimma moped, de merket ikke trimmen.

Lenke til kommentar
er du 16 år har du ikkje lov å køyre mellomklasse sykkel som du sikkert ikkje viste og eg villle ikkje trimmet meir enn å klare å holde 80 sona som det er mykje av i norge for å blodtrimme ein moped sliter jo på motoren, i alle fall viss du ikkje kjører inn trimmen.

 

Nå er det jo en stund siden du svarte meg på mitt innlegg, men må nesten få svare en gang til. Jeg vet godt at man ikke har lov å kjøre mellomklasse sykkel når man er 16 år. Man har heller ikke lov å kjøre lettmotorsykkel når man bare har mopedlappen.

 

Men teknisk sett så kjører man lettmotorsykkel når man har trimma mopeden. Dersom man trimmer mopeden så mye at den får mer enn 15 hestekrefter, så kjører man plutselig mellomklasse. Når man først skal drite helt og totalt i loven så kan man like gjerne kjøpe seg en 250 kubikker.

 

Sikrere det enn å kjøre en moped som er blitt skamtrimma og skrudd så den kan kjøre i 130..

Tør nesten påstå det er mindre sjangs for å bli tatt av polisen også da, siden de ikke bryr seg like mye om en vanlig motorsykkel som en opplagt skamtrimma moped :)

 

 

ahhh teit påstand, kjørte lettsykkel i ett par år før jeg fikk lappen..hadde orginal selv, men lånte fettern min NSR som var gjort orginial, dvs 34 Hk, ble stoppa i promille kontroll, de sjekka vognkort, og lappen min, de kan ikke se med det blotte øyet at det var 34 hk i den, skjedde ikke no med meg, blåste ikke rødt og kjørte bare videre...

 

prøv det med en 250 crosser a, når du har lett eller mopedlappen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...