Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan trimmet moped klare 130?


Anbefalte innlegg

Det er komplett umulig at en moped klarer over 100km/t med effektanlegg/uten plomber. Skal nå den farten trengs det sylinder.

 

Men faen da:P Den er testa på GPS, på en lang strekning... 15 drev og uplombert potte, klarte 105 km/t.. Tro hva der vil, jeg VET at den gikk i 105..

 

-Shamru-

Kom hit med den så skal vi teste. Selv vet jeg at det er komplett umulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er komplett umulig at en moped klarer over 100km/t med effektanlegg/uten plomber. Skal nå den farten trengs det sylinder.

 

Men faen da:P Den er testa på GPS, på en lang strekning... 15 drev og uplombert potte, klarte 105 km/t.. Tro hva der vil, jeg VET at den gikk i 105..

 

-Shamru-

Kom hit med den så skal vi teste. Selv vet jeg at det er komplett umulig.

 

 

:nei: Da sier vi at det er komplett umulig da.. :)

Lenke til kommentar
Det er komplett umulig at en moped klarer over 100km/t med effektanlegg/uten plomber. Skal nå den farten trengs det sylinder.

 

Men faen da:P Den er testa på GPS, på en lang strekning... 15 drev og uplombert potte, klarte 105 km/t.. Tro hva der vil, jeg VET at den gikk i 105..

 

-Shamru-

Kom hit med den så skal vi teste. Selv vet jeg at det er komplett umulig.

Antallet altvitende personer øker her på forumet?

 

Dere som whiner sånn om at man må bruke GPS for å måle korrekt hastighet, dere bruker vel da AGPS eller DGPS, og ikke vanlig GPS som er mye mer unøyaktig? En vanlig GPS mottaker kan ha en feilmargin på opptil 30 meter. Garmin har for eksempel 15 meter gjennomsnittlig feilmargin på sine mottakere. Dermed kan et speedometer være mer nøyaktig..

Lenke til kommentar
Det er komplett umulig at en moped klarer over 100km/t med effektanlegg/uten plomber. Skal nå den farten trengs det sylinder.

 

Men faen da:P Den er testa på GPS, på en lang strekning... 15 drev og uplombert potte, klarte 105 km/t.. Tro hva der vil, jeg VET at den gikk i 105..

 

-Shamru-

Kom hit med den så skal vi teste. Selv vet jeg at det er komplett umulig.

Antallet altvitende personer øker her på forumet?

 

 

 

Forumet generelt kan vel regnes med i det spørsmålet.

Et mopedspeedometer er veldig unøyaktig, dessuten er det mange som bare måler til 100, å da er det veldig mange som "regner" ut selv, som kanskje ikke er verdens beste.

Lenke til kommentar

En fikk jo en 50cc Kreidler streamliner (veldig aerodynamisk) til å nå 140mph i 1965, så vidt jeg vet er det rekorden for en 50cc.

 

Behind the plastic box is the vane-type supercharger turning at 1/4 engine speed end fed by an Amal carburetor. Running at 15,000 rpm the engine produces 15 horsepower.

kr-spr-cw-1.jpg

 

http://www.kreidler.nl/forum/speed-cw.php

 

Så lenge en har en sykkel som er lett, aerodynamisk og lett å trimme mye så burde det være mulig, men en må nok opp i 70cc på en vanlig sykkel uten ekstrem aerodynamikk.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Det er komplett umulig at en moped klarer over 100km/t med effektanlegg/uten plomber. Skal nå den farten trengs det sylinder.

 

Men faen da:P Den er testa på GPS, på en lang strekning... 15 drev og uplombert potte, klarte 105 km/t.. Tro hva der vil, jeg VET at den gikk i 105..

 

-Shamru-

Kom hit med den så skal vi teste. Selv vet jeg at det er komplett umulig.

 

 

:nei: Da sier vi at det er komplett umulig da.. :)

Det er mulig, men da er det ikke moped med 50cc lenger.

En vanlig moped med trim, utenom ny sylinder kan maks klare 90-100kmt på en rett strekning uten medvind ..

Lenke til kommentar
Det er komplett umulig at en moped klarer over 100km/t med effektanlegg/uten plomber. Skal nå den farten trengs det sylinder.

 

Men faen da:P Den er testa på GPS, på en lang strekning... 15 drev og uplombert potte, klarte 105 km/t.. Tro hva der vil, jeg VET at den gikk i 105..

 

-Shamru-

Kom hit med den så skal vi teste. Selv vet jeg at det er komplett umulig.

 

 

:nei: Da sier vi at det er komplett umulig da.. :)

Det er mulig, men da er det ikke moped med 50cc lenger.

En vanlig moped med trim, utenom ny sylinder kan maks klare 90-100kmt på en rett strekning uten medvind ..

 

Okei, meget mulig... Kan hende jeg har uttalt meg feil tidligere, det høyeste jeg har vært oppi er 110-115 km/t.. I slak nedover bakke, rett strekning er det vel 100.. Beklager.

Lenke til kommentar

Ja en moped kan faktisk gå 130km/t...

Men da må den vere blotrimmet å vere perfekt innstilt !!

En kamerat av meg klarte 135km/t på speedo med en Derbi X-Race, men den viser litt feil så han rekna med han hadde ca 125-130km/t..

Men sånn kjøring er ikke bra for motoren, han har problemer med den hele tiden, alltid noe som går i stykker :p

Han kan ikke kjøre i den farta i mer en ca 5 sekunder pga att motoren kommer til og skjære seg viss han kjører

så fort i lang tid. Bolten på sving armen løsner også lett under en så stor fart..

 

Oppsette hans er :

malossi mhr 28mm gasser oppset, trim veiv som tåler turtal, Malossi mhr team sylynder, malissi mhr potte, malossi clutch og mhr tening!

Endret av Baeverfjord
Lenke til kommentar

Fult mulig at en moped kan oppnå 130 km/t ja.

 

For de som ikke tror på dette. Ta en titt innom www.mopedportalen.com

 

Der har du MANGE mopeder som kan nærme seg 130km/t hvertfall og ikke helt umulig passere. Er selv medlem der, dog med nicket alex_89_p! :)

Endret av llalexll
Lenke til kommentar
Det er mulig, men da er det ikke moped med 50cc lenger.

En vanlig moped med trim, utenom ny sylinder kan maks klare 90-100kmt på en rett strekning uten medvind ..

Min Rieju MRX klarte lett over 90 på flata kun etter å ha tatt ut plomber. Med større dyse og drev, for ikke å snakke om effektanlegg og x antall andre deler man kan bytte ut) er det liten tvil om at den hadde krysset 100-"grensen" din med god margin.

Lenke til kommentar

Jeg har/hadde en Derbi Senda Xtreme Sm med følgende trim:

 

- Airsal T6 med asso stempel

- Giannelli effektanlegg

- Powerfilter

- Trimreed

- 14-52 dreving

- 75 dyse

 

Ved fulltyning lå jeg glatt i venstrefeltet på motorveien og kjørte forbi bilene i 80-sona. Og det er ikke noe værsting trim. Så, JA, det er mulig!

Lenke til kommentar

Det er vel fullt mulig og så på mopeder av nyere type, men det krever endel tilpassing og blodtrimming

 

På min gamle Suzuki Zr 50 , var det egentlig ikke store problemer. hadde god hjelp av en kompis som kunne mer en gjenomsnittet på vår alder. Eller han hadde veldig god peiling, virket som og mekke moped/biler gikk i arv hos familien.

 

Jeg kjøpte deler , han monterte og lærte meg :)

 

Edit:

 

Maks hastighet på flat vei var 124 -125 km. Sykt drag fra 50 km til 100+ etter det gikk det en stund før den peaket på 124 - 125 kmt :)

 

Ble enkelt og burne og kjøre noen meter lenger på bakhjulet

 

Det skal sies at Zr har den teiteste gummislangen mellom bensintank og motor, folk fant det lurt i og koble den av motoren og stjele bensin når de ville av meg

 

Savner mopedtiden, men blir herligere med en motorsykkel senere i livet

Endret av =Iko=
Lenke til kommentar
Det er mulig, men da er det ikke moped med 50cc lenger.

En vanlig moped med trim, utenom ny sylinder kan maks klare 90-100kmt på en rett strekning uten medvind ..

Min Rieju MRX klarte lett over 90 på flata kun etter å ha tatt ut plomber. Med større dyse og drev, for ikke å snakke om effektanlegg og x antall andre deler man kan bytte ut) er det liten tvil om at den hadde krysset 100-"grensen" din med god margin.

Nå snakker vi "ekte" fart her :p ikke speedo :p

Lenke til kommentar

med rs50 med simo 90 sylinder å full oppsett å bra instilt så greier du 142 km/t med en gjenomsnitt kar på.. med en sm/ cross kan du glemme dette.. når du kommer opp i gått over 100 kmt med sm/cross rister det så mye at vis du har simo 90 sylinder på den å riktig giring vil du ikke gire til siste giret det rister alt for mye.. men du greier sikkert 120kmt + med den å da.. på gps fart..

furia har stor luftmotstand så det funker dårlig..

mange sier de greier jævla stor fart så har de så lett dreving at du hadde hatt 20 000 rpm på de hastighetene.. selv i nedoverbakke vis du ikke setter den i fri men da triller moppa dårligere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...