Mannen med ljåen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har hørt påstander om mopeder som klarer 130. Min brors kjørelærer kaller det tull. Motorsykkelen hans har mye større slagvolum, og klarer max 100. KAN en moped klare 130, eller må man plassere den på et lasteplan for å oppnå dette? Hva må man gjøre med mopeden i så fall? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Snakker vi da moped med orginal sylinder? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Spørs hvor stor modifiseringen kan være, vil jeg tro. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Broren min sin Motohispania Furia klarte 120, med blodtrim så tviler på at det er umulig (målt med 2 gpser) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Hvordan fungerer en sånn blodtrim? Det er vel grenser for hvor mye større en sånn sylinder kan borres? Så hva annet skal til? Nitrometan? Raketter fra Forsvarets overskuddslager? 1 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det sies at broren min sin Motorhispania Furia skal ha klart 140km/t. Den var da blodtrimmet. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvordan fungerer en sånn blodtrim?Det er vel grenser for hvor mye større en sånn sylinder kan borres? Så hva annet skal til? Nitrometan? Raketter fra Forsvarets overskuddslager? For det første, så tror jeg ikke noe særlig på det. Det KAN helt sikkert gå. Blodtrimmet er vel bare ett begrep, for å si det på en annen måte da. Du har trimmet bortimot det som er å trimme. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 blodtrimma, tungt dreva racing trur jeg klarer det. har jo les om noen som sier at de har mopeder som går 130 og vell så det, men er vell ikke sensasjon om noen overdriver litt på internett. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) En jeg kjenner ble stoppet på en trimmet furia og politiet målte han i 120km\t.. Han hadde største trimsilynderen man fikk til furia da, største forgasseren, og dyreste effektanlegget, samt rimelig tung dreving (men den letta fortsatt på bakhjulet på de første girene) å det var for en 2-3år siden. Så det er vel fult mulig vil jeg tro, men jeg ser langt ifra vitsen. I min mopedtid kjørte jeg en småtrimmet Honda MTX, å den gikk i ca 90km\t på maks tyning. bare det å kunne holde fartsgrensa var nok for meg istede for å surre bortover i 45\50km\t, noe som rett å slett er trafikkfarligt. Men skal du kjøre i 130, så vent til man kan ta MC lappen, eller kjør opp til lettsykkel. edit: en blodtrimmet moped varer ikke lenge heller. å om man kjøper en moped til en 10\15 tusen, trimmer for en 2-3 tusen, kjører motoren til helvette, og skal selge den igjenn etter 2 år? synker noe sinnsykt i verdi da. og tenk på alle slitedelene? clutch, girkasse og drev og slikt har ikke godt av blodtrimming. Endret 19. november 2007 av Complexity Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Ja, det går veldig fint. Hadde på A4 speedometer og Ford Mondeo speedo 120-130km/t med ProRace sylinder,ProRace potte,ProRace CDI, 24mm gasser,MHR reed. på 4 gir, hadde det vært noe som hadde vært mer aerodynamisk, hadde antagelig farten vært større da jeg ikke klarte mer enn 4 gir. Trimmen koster nytt 9500-10500kr, det koster ikke 2000kr, å det varer ikke lenge, samtidig som A) reedn er i carbon som er oppløslig i bensin, stemplet må byttes ofte ta sylinderens arbeidsområdet er fra 6000rpm - 15000rpm. Endret 19. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ja det er fint mulig. Men de pengene en må legge i trim legger man heller i en lett motorsykkel. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Den største hastigheten som er oppnådd med en 50-kubbik skal visstnok være rundt 214 km/h. Det skal ha blitt gjort på en testbane i Tyskland med en Kreidler-sykkel en gang på 70- eller 80-tallet. Den eneste haken er at akselerasjonsstrekningen var så lang at det er nok lite realistisk å klare å oppnå det på en vanlig vei. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 fatter virkelig ikke at noen gidder å bruke så mye på trim når de heller kan kjøre en 125 2-takt med effektanlegg, da får man i alle fall ikke bot andever gang man er på e18 og lignende. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hvordan fungerer en sånn blodtrim?Det er vel grenser for hvor mye større en sånn sylinder kan borres? Så hva annet skal til? Nitrometan? Raketter fra Forsvarets overskuddslager? Sylinder med stor borring (50mm er maks, malossi), optimale porter og skyllekanaler, perfekt justert squish, effektanlegg som fungerer godt sammen med sylinderen og en finjustert forgasser med riktig bensin/luft blanding. En profesjonelt trimma moped med lav luftmotstand, tung dreving osv kan lett klare 130 ja. Leste om en svenske som hadde hatt 147 på en gaammal sachs moped Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 WD40, det er nok feil, var nok MT5 med MT8 motor, ^^ haha Ellers kan det være 2 ^^ Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 WD40, det er nok feil, var nok MT5 med MT8 motor, ^^ haha Ellers kan det være 2 ^^ Ja for det finnes jo bare en svenske som har hatt 140 på moped, dette var en klipt ut artikkel jeg fant på skolen fra tidlig på 90 tallet. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hadde en gammel tsx 50 som jeg fikk 125 på. Det var i nedover bakke på fullt turtall:) må også si at motoren kiltes etter denne prøve turen... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 TSX klarer aldri 125, haha, seriøst da Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Så klart er det mulig, men det var jo i nedoverbakke og da Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Så klart er det mulig, men det var jo i nedoverbakke og da Here we go. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå