valentino Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg kjøpte for lenge siden en 17'' LCD av typen Hyundai Imagequest Q17. Denne har vært tro i sin tjeneste, men nylig har den startet å krangle. Feilen startet å vise seg for en månedes tid siden og gikk ut på at baklyset ikke ville forbli aktivert når jeg slo på skjermen. Når jeg trykket på On blinket baklyset og slik at jeg fikk se bildet, men det slo seg like raskt av igjen. Lyset som indikerer om skjermen er av eller på lyser grønt og sier dermed at alt skal være i orden. Etter at skjermen hadde stått slik en stund og blitt varm kunne jeg slå den av og på og baklyset forble aktivert. I natt endret dette seg og baklyset slo seg av etter timesvis med bruk av skjermen. Jeg prøvde det gamle trikset å bare slå skjermen av og på, men da blinket bare baklyset ett øyeblikk etter at jeg trykket på knappen. Bildet vises helt fint når skjermen blinker. Har funnet andres beskrivelse av det som kan virke som samme problemet her og her, men det hjalp meg ikke så mye. Jeg tenkte da at dette kan komme av to ting. Enten er det selve lysene som er gått, eller så er det noe galt med strømtilførselen til de. Jeg har nå demontert skjermen og funnet ut at panelet er et HT17E11-300 (.pdf fil). Ut fra denne filen kan jeg lese om baklyset at det trenger en ganske høy spenning i over ett sekund for at baklysene skal holde seg på. Det står også at den spenningen som kreves er forskjellig alt etter temperatur. Dette kan minne om min erfaring med at skjermen har lettere for å holde seg på når den er varm. Da det er 2 lys i dette panelet og ingen av de fungerer regner jeg med at det ikke er selve lysene det er noe galt med, men inverteren. Spørsmålet mitt er om min analyse av problemet har noen store hull eller om det faktisk kan være inverteren som er problemet. Den er av type GH046A Rev.2 og er produsert av Green C & C Tech i Korea. Om dere er enige i at det kan være inverteren, hvor kan jeg få tak i en ny til en rimelig penge? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Jeg tar meg den frihet å bumper denne nå i håp om å fange opp noen som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå