Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flere internettforbindelser til en PC

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en begrensning på ca 4mbit på hver ip hos min ISP. Har en pc med 3 nettverkskort, finnes det programvare, som hvis jeg kobler alle 3 nettverkskortene til PC-en gjør at jeg kan få 12mbit? Eller, sagt på en annen måte, kan jeg få utnytta alle 3 tilkoblingene som en internettilkobling under windows XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har en begrensning på ca 4mbit på hver ip hos min ISP. Har en pc med 3 nettverkskort, finnes det programvare, som hvis jeg kobler alle 3 nettverkskortene til PC-en gjør at jeg kan få 12mbit? Eller, sagt på en annen måte, kan jeg få utnytta alle 3 tilkoblingene som en internettilkobling under windows XP?

Hvilken internett forbindelse har du? dsl? kabel-tv? sat?

Lenke til kommentar

Det er fult mulig å bruke flere internettforbindelser til en pc, men det krever litt lesing rundt om kring. Hadde det samme problemet selv for en stud tilbake siden.

Fant et program som sa det kunne gjøre det men da måtte du sette en pc opp som server der du plugget i alle og så ble den brukt som router, det var klønete, og endte med mange timer bortkastet tid.

Enkleste løsningen på problemet ditt er et firma som ligger i statene tror jeg.. Snakket med de en stund tilbake, og fikk det jeg trengte. Det de har er en spesiell router, som klarer å ta inn flere forbindelser og gjøre dem om til en :)

Det som anbefales for deg da er enten

MAHA X-302 (unsecured Integrator for up to 4 Connections) $399.99 + shipping

eller hvis du vil ha mye sikkerhet

MAHA X-302i (Secured Integrator for up to 4 Connections) $499.99 + shipping.

Vil anbefale deg og ringe og høre om de fortsatt kan sende til norge.. Tok ca 6 dager fra jeg bestilte til jeg hadde den på døre, og den funker som bare det. Sitter med 2 20mbit connections og toppe ut på ca 39.8.

Kan ikke klage :)

001(916) 335-1063

Lenke til kommentar
Hvilken internett forbindelse har du? dsl? kabel-tv? sat?

Uninett

Har du 4Mbit fra ISP så er dette max du vil få uansett antall ipadresser.

Nei, har 100 mbit i veggen, som jeg deler med mange, derfor er hver ip begrenset til ca 4mbit sånn at ikke en mann skal ta alt. Er ikke noe problem å få flere ip'er. når laptopen og stasjonærn og wii'en f.eks er koblet til har jeg teoretisk 3x4Mbit. Vil koble stasjonæren til med 3 nettverkskort å få 3x4Mbit på den gjort om til 1x12Mbit med en eller annen programvare...

du kan ikke linke 3 forsjelige linjer så lett, enklest er og sett en linje for torret, en for web og en for irc, og en linje for dc på samme pc det funker knall. (jeg har skrevet guide, og en video guide på annet forum)

hmh, "ikke så lett", eller "går ikke an"? Har du en link til den posten din?

Lenke til kommentar
Det er fult mulig å bruke flere internettforbindelser til en pc, men det krever litt lesing rundt om kring. Hadde det samme problemet selv for en stud tilbake siden.

Fant et program som sa det kunne gjøre det men da måtte du sette en pc opp som server der du plugget i alle og så ble den brukt som router, det var klønete, og endte med mange timer bortkastet tid.

Enkleste løsningen på problemet ditt er et firma som ligger i statene tror jeg.. Snakket med de en stund tilbake, og fikk det jeg trengte. Det de har er en spesiell router, som klarer å ta inn flere forbindelser og gjøre dem om til en :)

Det som anbefales for deg da er enten

MAHA X-302 (unsecured Integrator for up to 4 Connections) $399.99 + shipping

eller hvis du vil ha mye sikkerhet

MAHA X-302i (Secured Integrator for up to 4 Connections) $499.99 + shipping.

Vil anbefale deg og ringe og høre om de fortsatt kan sende til norge.. Tok ca 6 dager fra jeg bestilte til jeg hadde den på døre, og den funker som bare det. Sitter med 2 20mbit connections og toppe ut på ca 39.8.

Kan ikke klage :)

001(916) 335-1063

Interessant, har du navnet på det programmet, tror det oppsettet kanskje kunne fungert for meg. Når det gjelder den boksen:

Hvor kobler du sammen linjene? etter ADSL modemene?

Lenke til kommentar

Sitter på jobb nå, har ikke det programmet her, et rart langt navn, men kan poste det når jeg kommer hjem i 9 tiden. Når det gjelder boxen, så plugger du nettverkskablene inn i den, dvs etter routeren. Vegg---tlf kabel----router---box---pc.

Som jeg sa i posten over, send de en mail med alt du kan tenkte deg av spørsmål, så svarer de på det meste, ettersom jeg ikke har så super peiling på hvordan det funker. Fikk bare litt info, fikk boksen i posten og plugget i og så funket det :D

hehe det er den boxen jeg snakker om ;=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...