Gjest Slettet+1374861 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg er i en situasjon der jeg har mistet litt taket på om jeg kommer til å trenge en ny prosessor (og dermed regner jeg med nytt hovedkort også), eller om ett nytt grafikkort i seg selv vil være nok til å få meg up-to-date. Status: cpu: 2,26ghz (1 kjerne) minne: 2gb gfx: radeon 9800se Det jeg ser er jo at de fleste nye prosessorer tilbyr meg ikke mye i form av MER cpu annet enn med tanke på flere kjerner. Hvordan arter dette seg i spill? Si at jeg KUN har oppe ett spill, vil det på noen måte kunne dra nytte av flere kjerner slik at en 2,26ghz 2kjerne eller 4kjerne vil løpe fra min 1kjerne 2,26ghz? Og minne kan de da vel ikke kreve noe mer av meg. Jeg vil kunne gjøre en billig justering for å kunne spille det jeg anser som en haug av nye gode spill (Assassins Creed, Crysis, Gears of War ...). Hva må til for å få kjørt disse. Må jeg dumpe min gamle trofaste traver av en CPU, eller vil ett nytt vidunder grafikkort redde dagen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå