Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Crossfire gir redusert ytelse ?!

Anbefalte innlegg

Hei!

har nettopp kjøpt endel nye komponenter når mitt gamle crossfire oppsett sluttet å fungere.

kjøpte Amd Athlon x2 6400+ Black Edition, Corsair Quad2X 4gb sett og et Msi K9A platinum hovedkort

samt 2stk Club 3D radeon x2900 xt skjerkort.

alt montert og så ut til å fungere bra, helt til jeg skulle teste ytelsen på skjermkortene.

med bare 1 kort fungerer alt bra, litt dårligere enn anntatt, men likevel. Men straks jeg skulle kjøre dem i crossfire kom problemene. bildet flimrer, så jeg tenkte ok.. hadde samme problemet med mitt gamle x1900 oppsett (var bare å forandre oppløsningen i spillet), men uten at det hjalp.

og når det først så ut til å fungere, så fikk jeg faktisk dårligere ytelse, ca 10% enn med et enkelt kort..

etter litt prøving og feiling, fant jeg ut at det kunne ikke være noe annet enn hovedkortet, så bestilte en retur på varen.

men siden jeg ikke orket å vente 2 uker på et nytt hovedkort, bestilte jeg et nytt asus m2r32-mvp hovedkort.

fikk dette og var så fornøyd helt til alt var montert og installert. fikk akkurat de samme resultatene, har også testet med 2 stk x1950 kort i crossfire uten hell. har ikke fått testet annen prosessor eller minne ennå.

hva kan være galt ?

kan umulig tro at 2 stk hovedkort og 4 stk skjermkort kan være ødelagt, når alt fungerer hver for seg.

har testet systemet med windows xp 32bit og windows vista 32bit og 64bit

resten av PC-en består forøverig av:

Soudblaster x-fi elite pro

samsung dvd brenner

2stk desktar 1tb disker

1stk wd 37,6gb raptor disk

Thermaltake Toughpower 1200w psu

det som skulle bli en behagelig oppgradering har istedet blitt 1 ukes irriterende hodebry

Endret av Mako
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...