Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge piggdekk til Afrika

buskmann

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha hørt at noen kjøper dekk for eksport til Afrika. Jeg har liggende noen hjul (felger + dekk) med piggdekk fra 2002-modell Audi A4. Det er litt vanskelig å få solgt tenker jeg, selv om det er 6-7 mm mønsterdybde og dimensjon 205/50 R16.

Noen som vet noe om dette?

post-7688-1195429568_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk mail fra Nigeria for en liten uke siden. Han lurte på om jeg ville hjelpe til med noe pengegreier. Han virket som en holden mann, så jeg kan jo spørre om han er interessert i dekkene dine. Han betaler nok godt, dersom dekkene faller i smak.

Jeg skal holde deg oppdatert.

Lenke til kommentar
Jeg fikk mail fra Nigeria for en liten uke siden. Han lurte på om jeg ville hjelpe til med noe pengegreier. Han virket som en holden mann, så jeg kan jo spørre om han er interessert i dekkene dine. Han betaler nok godt, dersom dekkene faller i smak.

En fra Nigeria? Hmm lukter scam men

-

Men ærlig talt, hvor mye tror du at du kan tjene på dette? Afrikanere er nå ikke verdens rikeste heller da

Endret av WD40
Lenke til kommentar

Det eksporteres masse dekk, men man snakker nok ikke om og betale pr dekk, kanskje pr tonn eller pr tusen dekk. De kjøper/får stort sett hos dekkforhandlere som lar de reise med det de har av avdankede dekk. For noen år siden var det ett vanlig syn at østeuropeere sto og plukket dekk i vår/høstsesongen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Piggdekk blir de sikkert glade for i Afrika. Jeg har aldri vært der, men det må være kjempeglatt hele året. Se bare hvor mye de har strødd!! Sand overalt, jo :wow:

Jeg trodde det var bare jeg som hadde fått mail fra han i Nigeria som ville ha hjelp til noe pengegreier. Jeg skjønner nå at jeg burde sendt han piggdekk enn penger (det har han sikkert nok av). :innocent:

Lenke til kommentar

Haha! Bra! Jeg trenger å få solgt et par dekk jeg også. Sign me up! :p

Lenke til kommentar
Piggdekk blir de sikkert glade for i Afrika. Jeg har aldri vært der, men det må være kjempeglatt hele året. Se bare hvor mye de har strødd!! Sand overalt, jo :wow:

Afrikanerne tar jo gjerne etter tradisjoner fra europere. Overklassen først, så vanlige folk. Den karakteristiske "piggdekk på asfalt"-lyden er i Afrika et tegn på rikdom.

Det ligger for øvrig masse dekk til salgs på finn.no, så mulig jeg prøver der etter hvert.

Lenke til kommentar
Det eksporteres masse dekk, men man snakker nok ikke om og betale pr dekk, kanskje pr tonn eller pr tusen dekk. De kjøper/får stort sett hos dekkforhandlere som lar de reise med det de har av avdankede dekk. For noen år siden var det ett vanlig syn at østeuropeere sto og plukket dekk i vår/høstsesongen.

Østeuropeere står og graver i søppla vår hver dag. De tar med seg alt som er. Stål, batterier, papp, dekk og alt mulig slags drit... Vi sparer masse penger på containertømming og får øl tilbake av de gutta.

Er ofte folk innom og spør etter søppel o.l. Er det mye penger i det?

Lenke til kommentar

Søppel er ren utgift. Metall kan det være store penger i.

Vi leverte akkurat inn noen hundre kilo med gamle balanseringsvekter på jobb, fikk 3,- per kilo der. Alufelger går for rundt 50-lappen per stk (knuste, skjeve).

De henger rundt i våre dekk-containere også.. plukker med seg alt mulig skrot.. Fatter ikke at de gidder å plukke med seg dekk som faktisk ser bra ut, det er jo akkurat de som virkelig har en grunn til å bli kastet ^^

Lenke til kommentar

Hahaha, det verste er at noen tror du er seriøs nå :!:

Men tror ikke det er noe serlig marked for noen gamle piggdekk i Afrika, i alle fall ikke om du har planer om et heftig overskudd...

Lenke til kommentar

Hahaha, det verste er at noen tror du er seriøs nå :!:

Men tror ikke det er noe serlig marked for noen gamle piggdekk i Afrika, i alle fall ikke om du har planer om et heftig overskudd...

Dere ler godt ja. Men av uvitenhet.

Piggdekk er faktisk i hoved tyngden de dekka dem helst vill ha. Men ikke på grunn av is i veien.

Men vi nordmenn kaster jo piggdekk når det er igjen 4 - 5mm spor. Og i Nigeria elle Somalia, er dette nye dekk å regne.

Jeg sender alltid mine brukte dekk hjem til Somalia. Hender jeg sender for venner å bekjente også.

Men vi er dårlige betalere ;)

Lenke til kommentar
Har et par gamle ski med skisko og full pakke!, kanskje du kan få solgt det også?? :p:P

Ahahahahahahahahahahaha :rofl:

Jeg ligger på bakken og griner av latter nå :!:

________

Men jo, har vært i en del afrikanske land og de kjører dekkene til de ser ut som slicks. Dekkene vi kaster er jo for nye å regne der.

På jobben kommer det òg masse afrikanere og henter kasserte elektronikkprodukter, f.eks. 2-3 år gamle TV-er som folk har kastet fordi de skal ha flatskjerm. Pleier å la dem forsyne seg, da de faktisk kommer og spør fint, i motsetning til polakkene som kommer med lastebil og avbitertang etter stengetid og forsyner seg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...