Lurvefranzen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) http://www.nettavisen.no/verden/article1450058.ece Her er en link til en artikkel i nettavisen, der det står at to ungdommer planla enda en skolemassakre. Virker som grusomheten forekommer oftere og oftere. Godt de ble stanset! Selv blir jeg litt redd, tross alt er det utrolig liten sjangse for at slikt forekommer - men snart kan det vel skje i Norge også? Man vet aldri, og det er vanskelig å forhindre slikt. Endret 18. november 2007 av Lurvefranzen Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 ja, godt de blei stanset Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Syke greier dette begynner nesten å bli en trend. Ren flaks er det at dem ble stoppet. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Litt sånn farlig dominoeffekt dette her. Sikkert mange outsiders som plutselig får en lys ide når slike mennesker blir omtalt som superstjerner. Om enn for bare "15 minutes of fame". Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Litt sånn farlig dominoeffekt dette her. Sikkert mange outsiders som plutselig får en lys ide når slike mennesker blir omtalt som superstjerner. Om enn for bare "15 minutes of fame". Jo mere mediedekning disse får, jo flere er det som får lyst til å gjøre en slik massakre, slik at de ivvertfall vil bli husket av folk... Hvis dette blit hysjet ned, ivvertfall gjerningsmannen, så vil man ikke få sine "15 minutes of fame". Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Synd at man ikke kan hysje det ned. Yttringsfrihet og alt det tullet Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Spørs om ikke vær varsom-plakaten bør revideres nå som det viser seg at ungdom påvirkes i så stor grad av mediedekningen rundt det. Er jo allerede veldig klare regler for hvordan man bør omtale selvmord. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Aaaw, synd de ble stanset. =( Kunne ha blitt spennende å se hvor langt de kom med armbrøst og luftpistoler. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Nå ble jeg litt avledet i mattetimen, da vi merket at alle store nettaviser; BT, BA, VG, Nettavisen etc. har dette på forsiden. Ganske spesielt siden den skolen er på Askøy, hvor jeg bor, en kilometer unna. Tragedien i Finland ble også nevnt i sammenheng med denne saken. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (VG) "Youtube-trussel mot ungdomsskole: - Mange ble engstelige" De ble vel antagelig mest redd for politiet som rykker inn med fullt Swat-team, siklende schæferhunder, metalldetektorer, kroppsvisitering, og ellers full kalabalik & ståhei. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (VG) "Youtube-trussel mot ungdomsskole: - Mange ble engstelige" De ble vel antagelig mest redd for politiet som rykker inn med fullt Swat-team, siklende schæferhunder, metalldetektorer, kroppsvisitering, og ellers full kalabalik & ståhei. Kan jeg godt tenke meg! Hadde blitt en smule skeptisk selv. D Forøvrig var det visst en jente fra England som hadde ringt politiet og fortalt om denne videoen hun hadde funnet på YouTube.com. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 var det visst en jente fra England som hadde ringt politiet og fortalt om denne videoen hun hadde funnet på YouTube.com. Stemmer det. I håp om å kunne avdekke noe mystifistisk sjøl, søkte jeg litt på "ungdomsskole". Det mest "skremmende" jeg fant var denne; http://www.youtube.com/watch?v=dP_b48P7jqY Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Det er nok viktig at politiet overvåker slike columbine sympatisører som samler seg sammen på internet og danner småe communities hvor de hyller drapsmennene. Han som sto bak den Finske massakren skal ha vært venn med en Amerikansk student som hadde planene klare, men ble avslørt før han kunne begå handlingen. Disse møter altså online og blir spylt ned av andre med propaganda og blir hjernvasket på samme måte som islamiske selvmordsbombere gjør. Endret 19. november 2007 av Myagos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå