Treasure Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Jeg har tenkt til å skifte Hovedkort på en Dell Dimension 8400 slik at jeg får støtte for nye prosessorer og mer og bedre RAM. Krav: Intel Socket LGA 775 DDR2 PCI Express Maks 1000kr helst Fra før har jeg: Intel Pentium 4 2.8ghz 1.5 GB RAM 400mhz (512+1GB) ATI Radeon X300 (skal oppgraderes til Nvidia GeForce 8800gts snart) Jeg synes ASUS P5K ser ut som et bra og billig kort som støtter min nåværende CPU og RAM hvis jeg ikke tar helt feil? Da slipper jeg å bytte samtidig, men kan heller vente litt og helller OC. Ettersom jeg da kanskje bytter hovedkort, blir jeg da kvitt Dell merket på oppstarten og sperren for OC av CPU? Takker for svar, kom gjerne med anbefalninger til andre Hovedkort Mvh Andreas Endret 18. november 2007 av Treasure Lenke til kommentar
tole Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 De Dell-maskinene jeg har rota litt i er litt spesielle inni. Kan lønne seg å sjekke om bytte av innmat som du tenker på lar seg gjøre på denne modellen. Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Det burde gå greit. Jeg irriterer meg over at det ikke går ann å overklokke Jeg har fiklet litt inne i maskinen før også. Har prøvd et GeForce 88000 GTX, dette passet ganske akkurat , men strømforsyninga hadde bare 1-6pin kontakt og kortet trengte 2. Har også prøvd 4GB Ram pluss et annet GeForce 7800 eller noe. Maskinen ble som ny med et bedre skjermkort. På Vista ytelseskjekken viser den dette: Prosesssor: 4.1 Minne: 4.3 Grafikk: 2.2 Spillgrafikk: 3.2 Primær Harddisk: 5.2 Total: 2.2 Nesten så skjermkortet er skjermkortet er en "flaskehals" Endret 19. november 2007 av Treasure Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hovedkort på Dell maskiner pleier jo ikke være standard, og kabinettet passer ikke til et standard hovedkort. Er ikke plass til noe I/O shield på slike kabinetter. Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Hvis ikke vanlige ATX hovedkort passer, så er det ikke krise siden jeg har andre kabinetter. Men jeg vil tro at det passer, jeg kan ta å måle opp. Men noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå