Gå til innhold

Fjortisser og kinokultur. Hva er feil med dagens fjortisser?

Black Star

Anbefalte innlegg

På Bergen Kino er det alltid noen tidige animerte filmsnutter mellom reklamen og filmen der de oppfordrer/sier at folk skal slå av mobiltelefonene og holde sine uvaner for seg selv. Dette hjelper desverre ikke på alle, spesielt er det en del fjortiser som overser disse totalt. Men det hjelper forhåpentligvis litt. Når det gjelder fjortiser som preiker er det uendelig irriterende. En annen ting som irriterer meg er høye folk (2 meter) som sitter seg godt opp i stolen. Greit nok at de er høy. Men da kan de vise litt hensyn og synke hvertfall litt ned i stolen, og ikke sitte så høyt opp i stolen som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hah, på Focus i Tromsø så er de nye setene slik at folk ikke kan blokke for de som sitter bak :wee:.

Heldige deg. Skulle vært slik på alle kinoer. Jeg hater å sitte bak høye folk. Er nesten så man får lyst til å plukke med seg de barnesetene de har i kinosalene så man sitter ekstra høyt. Men da blokker man jo for de bak seg igjen, og da er man ikke bedre enn de høye foran seg. Så det skal ikke være lett. :no:

Lenke til kommentar

Pleier ikke å være så mye bråk på kino når jeg er der. Men det hender.

Hadde noen unger/fjortisser som kastet popkorn nedover i salen mot der bla jeg satt.

Endte med at vi tok popkornet deres, og kastet det.

Også to andre fjortisser som satt å bablet løst under en film, de hadde også med seg far(?) sin, og da vi ba fjortisene holde kjeft, fikk vi kjeft av faren.

Lenke til kommentar
Husker engang tre tullinger satt bak med på kinoen, de sa eksempel: se hva som skjer nå osv. Fortalte liksom hva som skjedde før det skjedde.

Jeg reiste meg opp og sa ordrett: "Hører jeg et ord til fra deg skal jeg sverge på at jeg brekker nesa di og så angriper jeg de to stygge vennene dine"

Shit det ble stille as HAHAHA

Det at noen oppfører seg irriterende gir deg ikke retten til å true med vold eller komme med nedsettende kommentarer.

Hvis du på død og liv skal være dommeren over hva som sømmer seg og hva som ikke sømmer seg i en kinosal burde du ta en titt på hvordan du oppfører deg selv.

Ok la oss si det sånn da:

Drittunger prater og lager bråk, plager alle.

Jeg truer dem

Drittunger prater ikke og lager ikke bråk, plager ingen.

Bruk hue ditt a mann!

Lenke til kommentar

Jeg truer dem

Bruk hue ditt a mann!

Unger stjeler en sjokolade.

Vi skyter dem.

Ungene stjeler ikke flere sjokolader.

Det er mulig å reagere med fornuft.

AlleDager's metode var å stoppe dem. Ikke fjerne dem som du sa.

Lenke til kommentar

Jeg truer dem

Bruk hue ditt a mann!

Unger stjeler en sjokolade.

Vi skyter dem.

Ungene stjeler ikke flere sjokolader.

Det er mulig å reagere med fornuft.

AlleDager's metode var å stoppe dem. Ikke fjerne dem som du sa.

Og Idioteque fortalte om en måte å stoppe dem på. Såvidt meg bekjent fjernes ikke en kropp kun fordi det får en kule i seg.

Poenget med Idoteques eksempel var vel å vise at det ikke er nødvendig å skyte spurv med kanoner. Det er fornuftig å tilpasse straffen etter hva slags overtredelse som er blitt begått.

Lenke til kommentar

Du må ikke prate. har du ikke selvkontroll? Om filmen er så forbanna dårlig så er det vel bare å gå, eventuelt ta deg en høneblund.

EDIT: Men bra at du tar konsekvensen av din manglende selvkontroll og går sjeldent på kino så vi vanlige mennesker slipper å bli belemret med stemmen din ;)

Endret av olsen
Lenke til kommentar
EDIT: Men bra at du tar konsekvensen av din manglende selvkontroll og går sjeldent på kino så vi vanlige mennesker slipper å bli belemret med stemmen din ;)

Så Snublefot er ikke vanlig? Hvorfor er du mer vanlig? Hva er egentlig et vanligt menneske?

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar
Hah, på Focus i Tromsø så er de nye setene slik at folk ikke kan blokke for de som sitter bak :wee:.

Heldige deg. Skulle vært slik på alle kinoer. Jeg hater å sitte bak høye folk. Er nesten så man får lyst til å plukke med seg de barnesetene de har i kinosalene så man sitter ekstra høyt. Men da blokker man jo for de bak seg igjen, og da er man ikke bedre enn de høye foran seg. Så det skal ikke være lett. :no:

Jeg er ganske liten av vekst og ville derfor plukke med meg ett slikt barnesete fra haugen av slike ved inngangen. Ble da stoppet av den ene kinovakta som informerte meg om at de setene kun er for barn. Det hjelper da meg egentlig innmari lite om jeg er voksen når jeg er så liten at jeg ikke ser filmen på grunn av afrohåret til den som sitter foran meg.

Lenke til kommentar

Husker at jeg var på premieren til Pirates. Selvfølgelig måtte jeg havne ved en mor med to smågutter. "Hvorfor gjorde han det mamma?" etc. Og når det skjedde noe morsomt lo de i sikkert et kvarter etterpå (med en latter som får deg til å ville stikke ut trommehinnene med strikkepinner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...