Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noe galt under formatering

Anbefalte innlegg

Tjo hei og duddeli dei!

Kommer her for å spørre etter hjelp om noe merkelig som har skjedd med PC-en min.

PC-en min funka ganske bra - intill et par uker siden. Da hadde det seg slik hvis jeg satte en kopp eller dunket borti bordet med beina, så ble selve windowsen og skjermen helt krussedullete (kan sammenlignes med windows 1950). Etter en reboot, så funker det (merkelig nok så intraff dette også etter at jeg hadde kjøpt meg Samsung Syncmaster 997MB CRT). Men i den siste uka så hadde jeg begynt og fått masse blåskjermer. Tenkte at jeg skulle formatere hele greia og bli ferdig med det (hadde en fake windows ettersom jeg var på LAN og spilte, og PC-en klikka - så måtte ha en rask måte å få tak i windows slik jeg kunne spille) og installere en ekte windows på PC-en så den slapp å henge seg opp med virus og alt annet. Putter i Windows XP Pro 2002 og kjører på med formatering. Kommer så langt til at jeg må begynne å skrive inn windows-keyen osv, og da henger skjermen seg opp igjen med win 95 mode, og plutselig slår skjermen seg av (har skjedd før dette også - en reboot fikser det). Etter en reboot, installere jeg videre. Så kommer det opp en eller annen feil melding om at windows disken min ikke har gyldig tidligere versjoner av Windows (2000, Win 98 el lignende). Hadde en annen windows disk (fake) som lå liggende, og stappet den i, så funket det.

Men så, kommer selve problemet; slettet C partisjonen og installerte windows på den, men kommer at det ikke går an å installere windows på den partisjonen, og det kommer følgende melding:

"Installasjonsprogrammet kan ikke formatere stasjon C. Hardisken kan være skadet. Kontroller at disken er riktig koblet til datamaskinen. Hvis disken er en SCSI-disk, kontroller at SCSI-enhetene er riktig terminerte. Se dokumentasjon for datamaskinen eller SCSI-kortet for mer informasjon.

Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette. Trykk F3 for å avslutte installasjonen."

PC-en min har vært ustabil før også med andre små problemer, men jeg har fått det ut av veien.

Hvis det er hardisken som er problemet, så har jeg en Seagate Barracuda 7200.9 med 200GB kapasitet, mener det er en IDE disk ettersom jeg bruker standar flat tilkobling til den utenom strømmen (SATA bruker vel en liten sort/rød ledning?)

Er slik når jeg får fikset et problem, så oppstår et annet :/

Hvis det er noen som har svar på hva jeg må gjøre, vennlig informer meg. Er veldig lei av å måtte fikse PC-en min stadig vekk.

På forhånd, tusen takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...