Gå til innhold

Oppgradere fra Vista 32bit til 64-bit, OEM/ Løst

SimenB

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg en ny PC forrige helg (PC spesifikasjoner) og kjøpte da med 64-bit OS. Jeg satt sammen PC-en, og installerte OS, null problem. Men da jeg lastet ned 64-bit versjonen av driveren til grafikkortet, sa installasjonsprogrammet at jeg hadde feil OS blablabla...

Og helt riktig, på pakka til OSen står det 64-bit, men på selve DVD-plata står det 32-bit. Så jeg ringte til Netshop (der den var kjøpt), og de ba meg komme ned. Da jeg dro ned i går, så fikk jeg byttet plate, og fikk beskjed om å installere den nye ganske snart, siden de ville deaktivere den Vistaen jeg hadde (skulle bruke den selv, eller noe...).

Siden jeg skulle/var på LAN denne helga så tenkte jeg å installere den nye OSen idag, siden jeg ikke orket å pese med det rett før heftig gaming (installering av spill etc.)

Men nå når er jeg klar, har laget back-up av musikk, filmer, saves, dokumenter etc. på en DVD og er klar til å formatere, så får jeg beskjed om at jeg ikke kan formatere harddisken, siden det er der Vista er installert...

Er det noen som vet hva jeg skal gjøre? Netshop sa de skulle deaktivere Vistaen min førstkommende uke, så da har jeg vel ikke en fungerende PC etter det. Noe jeg ikke liker noe særlig...

Takk på forhånd :)

EDIT: Jeg boota fra DVD-en, og da fikk jeg formatert :) Så denne kan bare slettes.

Endret av King_of_Universe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...