Gå til innhold

4,6 Memory (RAM) score i Vista Ultimate

GeForcy

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det har noe å si på spillekvaliteten? Betyr RAM scoren at jeg trenger mer ram for å få tilfredstilt Vista, så jeg kan spille med høyere FPS?

Grunnen til at jeg lager denne tråden er at jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å få bedre grafikk i Crysis. Før med XP (DX9) klarte jeg Crysis på High, 16x, 1650 x 1050. Men nå klarer jeg bare alt på medium 2x, 1650 x 1050.

Post deres score her og skriv en kort innlegg om innstillingene i Crysis.

Hardware: GPU GeForce 8800GTS 320Mb (3000MHz), CPU Q6600 2.76GHz, RAM 2Gb Corsair PC6400 (900Mhz).

post-135487-1195421000_thumb.jpg

Endret av Artjom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette innlegget har vel lite å gjøre i Vista delen av forumet(på måten det er skrevet)...

Men hovedgrunnen til det er vel at du gikk over til Vista, det krever en god del mer av PC-en din, og nei, du får ikke høyere "score" hvis du putter inn ekstra RAM (tror jeg i alle fall). Men Crysis vil kunne utvilsomt dra mer nytte av mer minne.

Du kan jo bare skru ned på oppløsningen? eller finnes ikke det valget for de FPS kåte:P

Lenke til kommentar
Dette innlegget har vel lite å gjøre i Vista delen av forumet(på måten det er skrevet)...

Men hovedgrunnen til det er vel at du gikk over til Vista, det krever en god del mer av PC-en din, og nei, du får ikke høyere "score" hvis du putter inn ekstra RAM (tror jeg i alle fall). Men Crysis vil kunne utvilsomt dra mer nytte av mer minne.

Du kan jo bare skru ned på oppløsningen? eller finnes ikke det valget for de FPS kåte:P

I forhold til det du har av hardware virker det jo som det er minnet som holder igjen "riggen", men jeg er usikker på hvordan DX10 påvirker ytelsen ogs¨å. Jeg ville vel selv valgt å sjekke litt på Crysis support forum og sånt også. Dette høres jo unektelig rart ut, når syntetiske benchmarks generelt sier at ytelsen dropper noen prosent i Vista.

har du installer vista drivere for alt, inkl hovedkort? kan hende det vil hjelpe? Har du nvidia kort? de sliter jo fortsatt litt med å blir 100% vista klare med driverne sine. Kan være det er problemet så sjekk om du har siste versjon installert.

Lenke til kommentar

I forhold til det du har av hardware virker det jo som det er minnet som holder igjen "riggen", men jeg er usikker på hvordan DX10 påvirker ytelsen ogs¨å. Jeg ville vel selv valgt å sjekke litt på Crysis support forum og sånt også. Dette høres jo unektelig rart ut, når syntetiske benchmarks generelt sier at ytelsen dropper noen prosent i Vista.

har du installer vista drivere for alt, inkl hovedkort? kan hende det vil hjelpe? Har du nvidia kort? de sliter jo fortsatt litt med å blir 100% vista klare med driverne sine. Kan være det er problemet så sjekk om du har siste versjon installert.

Jeg har installert alle oppdateringene til Vista... Men er ikke sikker om jeg har installert driver for hk.. Er det nødvendig? Har Asus P5N-E SLI.

Endret av Artjom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...