Gå til innhold

Valg av 37-42" LCD-TV...

Anbefalte innlegg

Har nå grublet en god stund på å kjøpe en LCD-TV igjen. Sitter med et par valgmuligheter, men jeg sliter med å finne ut hvilken jeg skal gå for. Går gjerne for en 40 eller 42" hvis man finner en god nok 40 eller 42", men det er vel ikke bare bare å finne en god nok 40 eller 42" til under 11.000,- som matcher mine krav. Trenger derfor hjelp fra dere å finne frem til den rette LCD-TV'en. Men ja, skal ha en 37-42" i alle fall. 32" blir for liten for meg.

Skal bruke LCD-TV til dette:

* PS3 / X360

* Paraboltitting (ikke noe analog, altså)

* Koble PC til TV'en (spille og se på filmer)

* Se på DVD

Krav til TV'en:

* Spiller det ingen rolle om TV'en har Full HD eller ei

* Pris: UNDER 11.000

* Bør ha minst 2x HDMI

Har funnet frem til noen LCD-TV'er, men er en smule usikker på hvem jeg skal gå for:

* Toshiba REGZA 37C3500P

* Toshiba REGZA 42C3500P

* LG 37LC51

* LG 37LC55

* LG 37LF65

* Samsung 37M87BD

Hvilken bør jeg gå for? Eller er det noen som har flere forslag å komme med, kanskje? Lysten faller mer på LC51 eller LC55...

Stiller meg også undrende til om det er velbrukte penger dersom jeg går for en LG 37LC41... Er det en god nok LCD-TV som passer til mine krav, kanskje? Får den for en billig penge (5000,-), så jeg tenkte å gå for den... Hva mener dere om det?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har LG 42LC41 og er meget fornøyd med den!

Bruker den til det samme som deg, men ikke ps3 :o)

Herlig! Det er vel ikke noe stor forskjell på din og 37", vil jeg tro...

Det som er med LC41 er at jeg liker designet, får den for en billig penge, den matcher kravene mine meget, den har bra med specs også har den jo design som faller i smak hos meg! En annen ting som jo er bra, er at den har mulighet for 1080 og 1080i oppløsning. Bonus det vøtt! Og LC41 til 5000,- for meg er da vel en herlig pris for TV'en, ja?

Noen som vet noe om de andre TV'ene jeg listet da?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er av interesse, men jeg leste en test av noen 32" LCD TV-er hos Teknofil.no. Jeg regner med at det kun er størrelsen som er forkjellig mellom f.eks 32LC41 og 37LC41? Her er iallfall et lite utrag fra testen: "LG LC42 koster fra 6100 kr, men er i hovedsak identisk med LC41,42, 45, 46 og LC51, 52, 55 og 56 som koster fra 4800 (!) til 13.000 kroner."

EDIT: Samsung M87/M86 har en egen tråd på Avfoum.no, men den har du kanskje sett? Jeg ble forresten fortalt på Elkjøp at jeg ikke burde kjøpe en Toshiba TV hvis jeg skulle koble den opp mot PC. Jeg husker ikke helt hva selgeren sa, men det var noe med at Toshiba ikke støtter pixelmapping 1:1. Jeg tror likevel at den gjør det, du kan jo skjekke det hvis du er interessert i Toshiba :)

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Ja, jeg har lest alle de trådene, noe som jo er grunnen til at jeg listet opp Samsung i det hele tatt, men har de siste dagene fått høre at TV'en har blitt hypet opp til de grader, så da vurderer jeg ganske enkelt å gå for 37LC41. Jeg får den for en god pris, den er utmerket til mitt bruksområde, den matcher mine krav og den har design som faller meg i smak.

Takker for "hjelpen", men valget faller nok på 37LC41...

Lenke til kommentar

Jeg har en 37" Toshiba REGZA 37X3000PG ( Full hd) som jeg kjøpte for 9000kr på komplett, var sånn crazy week! Uansett så syntes jeg tven er veldig god! Den ble er også anbefalt av lyd og bilde samt fikk en 6`er i vg. Den ligger på 11.500kr. Anbefales på det sterkeste! ;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg gikk for en LG 42LC41. Kan ikke si meg annet enn storfornøyd med den TV'en! Skal jo bare bruke TV'en til PC->TV, paraboltitting og PS3. Herlig design har den også! Og HIMMEL for et sprang det var fra 26" CRT til 42" LCD-TV! Var rett og slett vanvittig! Fikk den for 8500,- via firmaet til en. Vet ikke om det er over- eller underpris, men vil da tro at jeg har gjort en liten warp der... Er i alle fall STORfornøyd SÅ langt, men jeg finner vel NOE å pirke på, som vanlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...