ola-dunk Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 delsyntetisk automatolje fra biltema? er den god nok til bruk i audi A-6 eller er det lite å satse på? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 delsyntetisk automatolje fra biltema? er den god nok til bruk i audi A-6 eller er det lite å satse på? Jeg kjører på DXIII semisyntetisk ATF fra Biltema, og det funker fint for meg, men så har jeg en snart 20 år gammel bil så jeg tør ikke anbefale deg å putte det i A6en din. Da får jeg sikkert mye pes her i forumet. Grunnen til at jeg valgte Biltema ATF var at jeg hadde en lekkasje på kjølelinjen en stund og måtte etterfylle en del. 39 kroner literen kontra 150 kr literen for Statoil sin ATF gjorde da valget enkelt. Har fiksa lekkasjen og har kjørt på Biltema ATF siste året uten å ha hatt noen problemer. Jeg tviler vel på at det er biltemaolja som til slutt skal ta knekken på denne bilen... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Tror jeg ville holdt meg langt unna en hver olje som en ikke kan spore opphavet på, biltema har ikke en gang HMS datablad på dette produktet. Er en del som påstår at Statoil forsyner biltema med olje, men det har jeg enda til overs å se bevis for. Kjøp heller av et annerkjent merke, det kan fort bli dyrt å kjøpe billig, spesielt på biler av nyere dato. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Sjekk om den oppfyller Audi sine kvalitetskrav. Gjør den det, er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har ikke hatt noen problemer med Biltema-oljer å båtmotoren min i hvert fall. Det er interessant at den gir høyere oljetrykk enn ESSO-olje... Er det bra, dumt eller er det bare jeg som tuller? Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg brukte usunt mye biltemaolje på automaten jeg hadde. Men hvordan det vil påvirke automaten i det lange løp tør jeg ikke si, da oljen jeg tømte på ikke hadde for vane å være der lenger enn omlag ei uke. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Oljen fra biltema er helt lik den de selger på Esso. Så en link om det på mopedportalen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Siden du nevner Mopedportalen, mener du vel 2-taktsolje? Det er ikke det vi bruker i bil og båt, med mindre det er en 2-takts påhengs. Jeg fyller semisyntetisk i den antikke motoren og mineralsk på girkassa. Det er visst det den skal ha, uten at jeg er ekspert på området. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Siden du nevner Mopedportalen, mener du vel 2-taktsolje?Det er ikke det vi bruker i bil og båt, med mindre det er en 2-takts påhengs. Jeg fyller semisyntetisk i den antikke motoren og mineralsk på girkassa. Det er visst det den skal ha, uten at jeg er ekspert på området. Var snakk om all biltema olje Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har du den linken? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har du den linken? Nei Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Noen automatkasser setter vel veldig store krav til hva slags olje som skal brukes og det er det som ofte har knekket Chrysler sine kasser (Voyager, Stratus, Sebring osv). Jeg tror nok jeg aldri ville brukt Biltema olje på en bil som Audi A6 da jeg har en følelse en ny automatkasse til en slik bil koster noen kroner... Lenke til kommentar
ola-dunk Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 tanken var at jeg skulle skifte nå og skifte innen sommeren igjen. for å få skiftet ut mesteparten av olja. pratet med noen som sa de skiftet en gang i året for å være sikre. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Oljen fra biltema er helt lik den de selger på Esso. Så en link om det på mopedportalen Biltema kjører anbud på produktene sine, de sier hvilken kvalitet og spesifikasjoner de skal ha, så går produksjonen til den som kan levere det billigst. Dermed kan oljen komme fra hvilken som helst oljeleverandør, og det byttes leverandør fra tid til annen. Det som betyr noe på olja, er API- og ACEA-verdiene som du kan lese av bakpå flaska. Hvis den oppfyller kravene som står i brukerhåndboken til bilen, skal det ikke være noe problem å bruke den. Jeg for min del,er skeptisk av natur, så jeg betaler gjerne litt ekstra for å få "Castrol" logo på dunken. Det er dumt å få et motor/gir havari til flere tusen kroner hvis det kunne vært unngått med å betale en hundrelapp mer for olje. Lenke til kommentar
steeler Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har brukt Biltema olje på min Carisma i 3 år uten problemer. Jeg bruker halvsynt på sommer og helsynt på vinter. Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Du bruker ikke atf i motoren din... Lenke til kommentar
ola-dunk Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hadde slik Atv biltema olje på kassa mi- var litt vondt å gire- bytta til Mercedes sin Atv olje- giringa ble Smooth! Selv vil jeg ikke annbefalle den til en A6! Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Noen automatkasser setter vel veldig store krav til hva slags olje som skal brukes og det er det som ofte har knekket Chrysler sine kasser (Voyager, Stratus, Sebring osv). Jeg tror nok jeg aldri ville brukt Biltema olje på en bil som Audi A6 da jeg har en følelse en ny automatkasse til en slik bil koster noen kroner... Har vel ikke noe å si om du har olje eller piss i kassene til Chrysler. De ryr jo i staver uansett. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hadde slik Atv biltema olje på kassa mi- var litt vondt å gire- bytta til Mercedes sin Atv olje- giringa ble Smooth! Selv vil jeg ikke annbefalle den til en A6! Dersom du har småtrøbbel med sync bør du absolutt prøve Redline gearolje. Selv brukt jeg Redline MT-90 og det ble en annen verden (gjelder også hvis du har slitte sync som feks småskraping). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå