Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Superproblemer med drivere og 8500 GT kort (windows)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bygget meg ny maskin i går og for å oppsummere er det

Hovedkort:Gigabyte 680i SLI DQ6

CPU: Q6600 g0 stepping. (ikke overklokket)

RAM: 4 Gig OCZ 4-4-4-15 (ikke overklokket)

SATA: Sansung 160 gig.

Skjermkort: Geforce 8500 GT (dette låner jeg bare, mens jeg venter på 8800 GT)

http://www.gigabyte.com.tw/Products/ViewIm...?ProductID=2516

Jeg installere først WinXP x32 og dette gikk greit.. så la jeg inn driverne til hovedkortet via CD (restartet ett par ganger).

Tok så alle oppdateringene til win update som har blitt en del og restartet hver gang windows ba om det, så etter dette installerete jeg Nividia driverne fra Nividia.com og tok restart:

DA fikk jeg bare sort hvitt skjerm med masse streker på.. så ikke noe windows i det hele tatt, men den logget inn og greier bare at jeg så ingenting.. så startet opp i safemode og avinstallere driverene og da kom bildet tilbake igjen.

Prøvde så å oppdatere bios på skjermkortet uten at dette hjalp.. ikke helt sikker på om jeg fikk oppdatert heller, for måtte gjøre dette via diskett men det raste noen kommandoer over skjermen men i dos får man jo ikke scrollet opp for å se hva de var, men gjore dette på vanlig måte med en bat fil og en bios fil.

Ellers har jeg prøvd en eldre versjon av nvidia driverene fra Gigabyte sin nettiside , men akkruat det samme skjer..

Det rare er at det funker ikke i Vista x64 bit heller.. der er de innebygde driverne en del bedre som dere vet slik at man får sett video til nød og å flytte rundt på vinduer hakker hvertfall ikke.. går jo fint å surfe også, men når jeg installere de siste Nvidia Driverene og rebooter får jeg Blue-screen og når jeg avinstallerer dem igjen kommer bilde tilbake her også..

Noen forslag her? Noen som har vært borti noe lignenede .. tror dere dette er skjermkortet mitt , altså det jeg låner som er problemet ? Håper det for jeg venter jo på 8800 GT :):)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...