Gå til innhold

Hva med en "Amobil" moderator?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid (helt siden jeg ble medlem) trivst best på mobil delen av forumet her. Mobil er det jeg kan best og trives best å diskutere. Men i det siste har jeg merket at det blir mindre og mindre spennende.

Grunnen er ganske enkelt at det virker som om den delen av forumet ikke prioriteres til noen særlig grad av noen moderatorer. Til tider virker det nesten som hver 3. tråd er feilpostet. Det er utrolig mye dobbel, trippel og quadruple posting. Dårlige titler er snarere regelen enn unntaket.

Jeg vil gjerne ha mobil-delen av forumet tilbake slik det var i vår og tidlig sommer. Så jeg lufter rett og slett idéen om at man kanskje skulle hatt en moderatorer som "tok litt ekstra vare på" mobil-delen av forumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mystisk. Har sjeldent sett så mye til moderering der inne, og det er zeph, dotten og huskerikkenavnetpåsiste, som jeg legger merke til mest der inne.

Er på ingen som helst måte meningen å tråkke noen på tærne, men jeg synes liksom at kvalitet på mobil-delen av forumet ligger litt under mange andre deler av forumet.

Lenke til kommentar

Er jo beklagelig om kvaliteten på forumet har falt. Ved å si fra gjør du moderatorteamet oppmerksomme på problemet, og det er jo bra. :)

Jeg vil oppfordre deg til å rapportere det du kommer over, siden vi da lettere (og fortere) får vite om eventuelle problemer. Vi har jo ikke anledning til å lese over alt.

Lenke til kommentar

Joda. Jeg rapporterer i fleng jeg. Men enkelte dager er det lettere å bare sukke, og hoppe over den daglige gjennomgangen av mobil-delen, og heller henge litt et annet sted på forumet ;)

Et mulig problem er kanskje at det er stort gjennomtrekk i den delen av forumet, for det virker som om mange av de samme spørsmålene stilles gang på gang. Får ofte en dejavu følelse ;) Prøve å få litt bukt med dette med Ofte Stilte Spørsmål og det hjalp kanskje litt. Likevell føler jeg ofte jeg rapporterer tråder fordi det allerede finnes tilsvarende tråd.

Lenke til kommentar

Hva med å lage en egen kategori for "Diskuter [produsent] [modell]"-tråder? Hele "Åpen diskusjon"-kategorien er jo fullt opp av slike store tråder...

Det smarteste hadde kanskje da vært at tråder ikke kunnne startes i den nye kategorien, men at moderatorer i stedet flyttet trådene til denne kategorien (slik at en unngår at folk starter flere tråder om samme modell).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Dotten: Fint å høre at dere vet om problemet i hvertfall :) Mobil-delen av forumet mener jeg har stort potensiale. Det var mye fornuftig diskusjon der for et halvt års tid siden, og jeg vet at jeg selv og et par andre fikk stor inspirasjon av å bruke forumet.

Jeg tror også at mobil-forumet har potensiale til å være en fin "inngangsport" til resten av forumet. Det er stadig folk som poster sin første post nettopp der. Tidligere så fikk de fleste raske og bra svar, men nå forsvinner de fleste i rotet og blir aldri besvart.

Lenke til kommentar

En ny moderator høres absolutt ut som en god idé. :)

Vi er også klare for å spille ball ift å profilere forumtråder på forsiden. Har dere noen tråder dere mener bør fremheves, så send oss gjerne en mail på [email protected].

Når det gjelder forum, så er det en interessant tanke med egne underfora for hver av de store produsentene (Nokia, SE, Samsung, Motorola, LG, HTC). Det eneste jeg er litt redd for er at aktiviteten innad i hvert forum kan bli for lav til å holde i gang en skikkelig ordflyt.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at inndelingen som ble foreslått (Nokia, SE, etc) vil fungere. Det er rett og slett for lite trykk på forumet.

Men jeg har et annet forslag, for jeg er enig med Lurifaksen at strukturen er litt vanskelig i dag.

Vi har altså 3 kategorier å bruke (ja det finnes flere, men se hva jeg vil fram til)

-Operatører og tjenster

-Operativsystem og Programvare

-Åpen diskusjon om mobil

Åpen diskusjon om mobil er blitt et salig rot, noe som medfører at mange poster ting i Operatører og tjenster som absolutt ikke hører hjemme der. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger man finner poster av typen "Min K850i vil ikke starte" o.l. i operatører og tjenester kategorien.

Så jeg foreslår en litt finere inndeling av åpen diskusjon om mobil. Jeg har et forslag, men det er sikkert noen andre som klarer å klekke ut bedre forslag. Del opp åpen diskusjon om mobil i:

- Teknisk

- Hjelp til selvhjelp

- Annet

(Håper noe andre har et bedre forslag).

Det er helt klart "åpen diskusjon om mobil" som er problemkategorien, og som får ringvirkninger i de andre kategoriene.

Lenke til kommentar

har også merket at mobildelen har fått litt lite oppmerksomhet i det siste (det er en av grunnene til at jeg har vært lite aktiv der i det siste). tråder som er feilpostet og elendige emnetitler er det ikke mangel på.

Remerser har ikke vært aktiv på en måneds tid (og jeg har rett og slett aldri sett han før...), mens arehei har hatt en periode der han har vært borte har jeg følelsen av selv om han så smått kommer tilbake nå ser det ut til. (ikke meningen å henge ut noen, skjønner at forumet ikke alltid kan prioriteres)

uansett: en moderator til som har litt mer ansvar i mobildelen hadde ikke vært dumt.

angående underforum i mobildelen så er det noen som burde fjernes (PDA-er og andre dingser? rimelig lite aktivitet der), noen som burde bli slått sammen (Operatører og tjenester og Forhandlere og verksteder. mulig det blir helt feil, men hvis det gjøres så må i hvert fall emnetitlene være gode og presise) og noen som burde deles opp (Åpen diskusjon om mobil).

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...