rc-marcus Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har en database med en menu-tabell. Denne tabellen har følgende kolonner: ID, menu (navn), menuLevel, parentID, orderID Jeg vil liste ut hele menyen på siden min i en tre-visning, slik som Utforsker i windows f.eks. Ser for meg at dette blir en looping loop av et slag, men sliter med å få tankene "ned på papiret" Kan en del ASP classic, men dette ble visst hakket for vanskelig for meg. Noen som kan hjelpe? Bruker følgende måte å kalle databasen på: SQL = (SELECT * FROM menu WHERE menuLevel = '1' ORDER BY orderID) Set RS = MyConn.Execute(SQL) While NOT RS.EOF Response.write RS("menu") RS.MoveNext Wend RS.Close Set RS = Nothing Dette vil liste opp alle level 1-menypunkt. Problemet oppstår jo når jeg skal ha uvisst antall sublevels innimellom. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Noe slikt burde fungere writeMenu(NULL) function writeMenu(parent) SQL = "SELECT * FROM menu WHERE parentId = " & parent & " ORDER BY orderID" Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet") rs.open myConn, SQL writelist=false if not rs.eof then wirtelist = true end if if writelist then response.write "<ul>" do While NOT RS.EOF Response.write "<li>" & RS("menu") & "</li>" if not isnull(rs("parentId")) then writeMenu(rs("parentId")) RS.MoveNext loop if writelist then response.write "</ul>" RS.Close Set RS = Nothing end function Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå