PaulKemp Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvordan skal jeg plassere viftene i kabinettet mitt? Jeg har dette APLUS Case Monolize kabinettet og lurer på hvordan jeg skal plassere mine 3 120 mm vifter. Jeg har en Noctua NH-U12F kjøleribbe på min CPU. Denne har altså 2 stk 120 mm vifter montert på seg. Viften til høyre trekker inn luft, viften bak blåser ut. Deretter blåser vifte 3 ut luften bak kabinettet. Se tegning. Problemet er at de den ene viften på kjøleribben og den bakerste står ca 5 cm fra hverandre, er det noe vits da? Burde jeg kanskje ikke montere den ene vifte et annet sted i kabinettet? Merk at på mitt kabinett er det også 2 stk 250 mm vifter som blåser rett inn på HK. Takk for alle innspill. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Du vil forstatt få bedre luftflyt i kjøleribbene med to vifter på den. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Ja, jeg beholder de to viftene som står på den. MEN, er det vits med en vifte som blåser ut kabinettet bak? Eller burde viften til venstre flyttes ned til nederste hjørne på høyre siden. Altså i fronten på kabinettet. Vil dette øke luft sirkulasjonen. Den vifta står står sykt tett opptill den andre, og virker overflødig. Den går bare på ca 800 rpm også. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå