Bigfesk Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Broren min har en gammel 486 med 100 mhz, 600 mb harddisk som han skal gi meg snart, er denne stor nok til å kjøre linux på? må man ha noen erfaring med programmering for å bruke linux? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Booth Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Broren min har en gammel 486 med 100 mhz, 600 mb harddisk som han skal gi meg snart, er denne stor nok til å kjøre linux på? Ja må man ha noen erfaring med programmering for å bruke linux? Nei Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Tja... Vet ikke hva jeg skal si, jeg.. Du får nok ikke de nyeste distrubusjonene på den. Tror kanskje du må glemme GUI også. Men du skal nok klare å få installert en enkel distro, det skal du.. Om du har bredbånd kan du jo laste det ned. Ta en titt på disse sidene, så finner du nok noe som passer. http://www.linux.org http://www.linuxiso.org/ Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Jeg tror du kan få X-windows til å funke, men du bør da gå etter XFree86 versjon 3.3.6 og en veldig lettvekt vindushåndterer ala icewm. Har du litt guts vil jeg anbefale FreeBSD. FreeBSD er ikke linux, men det er på en måte "samme opplegget." FreeBSD er etter min mening mer strukturert, logisk og lettvindt enn de fleste Linux-distroer. FreeBSD kan kjøre på en 386 med 16 mb ram, samtidig som mange av de største serverne på nettet bruker dette OS-et. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 FreeBSD har jo ikke autocomplete? Hvor slitsomt er det? Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 er ikke mye som kreves av linux, så lenge du ikke skal kjøre x-windows. maskinkravende er helt opp til hver distro og hva som er anbefalt. Skal nok få kjørt de fleste distroene på en 133mhz. Kjørte selv debian på en 133mhz med 42mb ram. Det gikk jo en smule treigt, men funket jo. Ta en titt på hver enkel distro sin side og se hva dem anbefaler av maskinkrav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå