Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen spørsmål om fødselsmerker

Notatblokk

Har du fødselsmerker?  

95 stemmer

1. 1. Har du fødselsmerker?

• Ja
      36
    • Nei
      48
    • Vet ikke
      11

Anbefalte innlegg

Fødselsmerker er rare saker. Ikke alle har fødselsmerker (jeg leste et sted at 0.3% av menneskene har fødselsmerker, om det stemmer er opp til noen å motbevise).

Fødselsmerker er karforandringer/samling av blodårer nær hudens overflate.

Har du et fødselsmerke? I tilfelle, hvor? Er det stort? Syns du det er ekkelt med fødselsmerker?

Jeg trodde at dette var noe alle hadde, jeg :p

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel forskjell på fødselsmerker og det som man vanligvis kaller for føflekker. Altså de små brune flekkene som skyldes pigmenter kontra de større flekkene som ikke ligner i det hele tatt. Eller er jeg ute og kjøre nå? Jeg vet bare om noen få mennesker jeg har truffet som har slike merker, antageligvis ikke mer enn fem.

Lenke til kommentar

Så sant så sant .. :p

--

Jeg har en lyse brun "avlang-flekk" ved siden av navlen, åsså har jeg en STOR føflekk bak på låret.. Vurderer å opperere vekk føflekken, men legene sier det kan være en viss rissiko at jeg ikke kan gå etter opprasjonen ! ;S

Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke fødselsmerker var så veldig vanlig. Små fødselsmerker på noen få kvadrat-centimeter er ikke guffne i det heletatt, men sånne enorme merker som gjerne dekker ansik/nakke, mage og slikt er litt ekkelt. (Den rødlige/blåe varianten, kommer dette av pigmentene på resten av kroppen til lyse mennesker?)

Eksempelet på det bilde er da bare litt søtt... =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...