Ravusy Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg fikk svart skjerm før på ubuntu når jeg bootet fra CD, men det fikset jeg lett ved å endre skjermoppløsningen i valgene i den første menyen. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Jeg klarte da å få innstalert 7.04 desktop versjonen, men det jeg trenger hjelp til nå er å få nettverket mitt til å fungere. Jeg har dette nettverkskortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=120787 , jeg har også et på hovedkortet men det er disabled. Jeg har Canal Digital og Linksys WRT54G router Noen som vet ka problemet kan være? Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Start en terminal, installer hwinfo: sudo aptitude install hwinfo Sjekk hva hwinfo sier om nettverkskortet ditt: hwinfo --netcard Lenke til kommentar
Mott Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Couldnt find any packages whose name or description matched "HWINFO" No packages will be installed, upgraded, or removed Får den feilmeldingen i terminal Endret 23. november 2007 av Mott Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Start synaptic package manager, gå til settings->repositories, huk av alt unntatt CD-rom. Hwinfo ligger i universe. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 du skreiv vel ikke hwinfo med store bokstaver? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 nei skrev med små bokstaver. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Nå fungerer det, tokk av og på igjen tilkoblingen, takk for all hjelp Lenke til kommentar
Mott Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Da har jeg støttet på et problem til, etter å ha innstalert kubuntu-desktop, så prøvde jeg å få større oppløsning på skjermen ved å gjøre som i denne linken. (bare til 1680x1050) Så nå så starter den bare med tekst, ingen grafisk visning, akkurat som jeg bare har terminal oppe. Noen som vet hva problemet er, og hvordan jeg kan fikse det? Endret 25. november 2007 av Mott Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 sikker på at du ikke skal ha 1680*1050 ? eller var det bare en skrivefeil? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 var bare en skrivefeil Lenke til kommentar
Mott Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Da har jeg klart det, men etter [ ha innstalert kubuntu/desktop, s[ er spr[k greiene tilbake til engelsk, kordan fikser eg dette? Tastatur greiene fikset jeg selv Endret 25. november 2007 av Mott Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 System settings->Regional & Accessibility->Keyboard Layout Så legger du til norsk og fjerne engelsk. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Som sagt så har jeg fått fikset det selv, det jeg trenger nå er å få kubuntu over på norsk, alle programmer osv. Jeg kan tydeligvis bare ha US English, har innstallert norwegian bokmål men får ikke brukt det. Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Som sagt så har jeg fått fikset det selv, det jeg trenger nå er å få kubuntu over på norsk, alle programmer osv. Jeg kan tydeligvis bare ha US English, har innstallert norwegian bokmål men får ikke brukt det. Du får ta en titt rett ovenfor Keyboard Layout: System settings->Regional & Accessibility->Country/Region & Language Installer norsk, og sett det som system språk. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Måtte vist bare avinnstalere og innstalere språk pakken igjen, takk for hjelp, kommer sikkert flere spørsmål etterhvert. Endret 25. november 2007 av Mott Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå