Mott Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Når jeg forsøker å innstalere Ubuntu, kommer det en feilmelding opp som sier noe om at det er en alvorlif feil på gang fordi skjerm greiene har klikekt ca 6 ganger de siste 90 sekundene. Dette kommer opp på Live CDen, Når jeg forsøker Alternate CDen så stopper den når det står innstallerte tomboy. Noen som vet hva som er problemet, og hvordan jeg kan få fikset det? Hardware: AMD 3200+ Clawhammer ATI Radeon 1600Pro AGP 1024 Infineon RAM Er vel egentlig bare det av hardware som er viktig Ville det å prøve å innstalere med en feisty fawn fungert kanskje. Har nå brukt Gubsy Gibbon. Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Prøv å velge test cd fra menyen som kommer opp når du starter den opp. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 har gjort det Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Du sier fortsatt litt lite. Har du sjekket CD for feil, og fått verifisert at den er grei? Er det 32-bit versjonen du har prøvd? Det skal ikke mer til enn at CD er litt vanskelig for CD-rom å lese før du kan oppleve disse problemene. Dersom du har kontroll på punktene over, kan det være en ide å teste 7.04 eller eldre versjon for den saks skyld. Det beste er jo likevel å komme til bunns i hvor problemene ligger begravd, men da skulle vi gjerne fått den oppe å gå med en linux versjon først. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Har sjekket CD for feil, den sa den var ok. 32-bit ja. Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Vet du om det er noen hardware problemer på maskinen? Du kan prøve å koble fra all hardware som ikke trengs for installasjonen, enten fysisk (tomboy er vel kanskje noe eksternt du hadde koblet til?) eller i bios. Så kan du prøve installasjon-CD på nytt. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hardware:AMD 3200+ Clawhammer ATI Radeon 1600Pro AGP 1024 Infineon RAM Er vel egentlig bare det av hardware som er viktig Verken prosessor eller RAM har nok noen betydning, med mindre det er en maskinfeil ute og går, er oftest grafikk-kortet eller deler av hovedkortet som lager problemer. Uansett vill jeg tro det er programfeil, og oftest er det enkeltkomponenter som ikke egentlig er nødvendig og som kan deaktiveres. Trykker du ALT+F2 når live-CD-en starter får du opp en detaljert fremgangvisning som kanskje kan vise problemet mer nøyaktig. https://help.ubuntu.com/7.04/installation-g...leshooting.html (tomboy er vel kanskje noe eksternt du hadde koblet til?) Tomboy er notat-verktøyet som følger med, et lite (men veldig kjekt) panelprogram. Tviler på at problemet ligger der... Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Tomboy er notat-verktøyet som følger med, et lite (men veldig kjekt) panelprogram. Tviler på at problemet ligger der... Jaggu, jeg feilkoblet vel med tomtom eller noe slikt. En litt mer verbal boot er fornuftig, så jeg støtter det. Jeg holder vel en knapp på at det er noen drivere som jukser seg til, eller at CD-plate eller spiller ikke er helt på høyde. Begge deler er normalt løsbare. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 kordan deaktiverer jeg programmene da? Forsto heller ikek det du mente med det ALT+F2 tingene. Mott Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Sett i desktop CD, å velg at du skal "Start or install ubuntu", så når den begynner å last inn ting så trykker du Alt+F2 for å få opp detaljert informasjon om hva som lastes inn. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Jeg får da opp en feilmelding som sier: Buffer I/0 error on device fd0, logical block 0 Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Høres ut som floppy, den kan disables i Bios, eventuelt fjern floppy disketten som er der. Endret 18. november 2007 av Del Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Det virket npår floppy var disabled. Men den stopper opp og jeg får en feilmelding som sier: The display server has been shut down about 6 times in the last 90 seconds. It is likely that something bad is going on. Waiting for 2 minutes before trying again on display :0. Så kan jeg trykke på OK vis jeg vil Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Da er det skjermkort driveren som har problemer med kortet ditt. Det kan du omgå ved å bruke alternate CD til å installere (den bruker ikke 3D driveren til kortet ditt). Trykk på signaturen min, og les installasjonsinstruksjonene i punkt 1.3, det som er i skjult tekst der forteller hvordan du kan løse ditt problem etter å ha installert. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Jeg har forsøkt alternate CD før, der stopper den på: innstallerte tomboy. Endret 18. november 2007 av Mott Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Tomboy har antagelig ingenting med saken å gjøre, prøv igjen nå. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Starte Live-CD-en med "Safe Graphics Mode" kan hjelpe. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Har forsøkt Safe graphics mode. Prøver igjen nå. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Den stopper fortsatt på inntsallerte tomboy. Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Nå er det en stund siden jeg kjørte alternate install, men såvidt jeg husker var ikke informasjonen særlig detaljert. Vet ikke om Alt+F2 kombinasjonen også er lagt inn der, men du kan jo prøve. Ellers husker sikkert noen andre hvordan du finner det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå