AudiCab Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 hei! Jeg tenkte jeg skulle oppgradere litt rammen i dataen min. Ifølge Everest så har jeg et hovedkort som heter Gigabyte GA-K8FN-9 Rammen jeg har no er: 2x 512mb DDR SDRAM PC3200 Kan jeg bytte ut de to jeg har med desse? Ram Eller må jeg bruke DDR? Er det forskjell på DDR og DDR2? Takk for svar! Lenke til kommentar
bmedia Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei Nei det kan du ikke, da denne rammen er DDR2. Du må ha vanlig DDR SDRAM, altså DDR versjon 1. Sjekk opp hva maksimal bushastighet for minneslot'en på hovedkortet støtter, ellers ville jeg ha kjøpt 2stk 1024mb PC3200 (400mhz). Det klarer det i allefall. Men ønsker du kjappere minne, sjekk opp om hovedkortet støtter høyere enn 400mhz, altså PC3200. Lenke til kommentar
AudiCab Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Hei Nei det kan du ikke, da denne rammen er DDR2. Du må ha vanlig DDR SDRAM, altså DDR versjon 1. Sjekk opp hva maksimal bushastighet for minneslot'en på hovedkortet støtter, ellers ville jeg ha kjøpt 2stk 1024mb PC3200 (400mhz). Det klarer det i allefall. Men ønsker du kjappere minne, sjekk opp om hovedkortet støtter høyere enn 400mhz, altså PC3200. OK.takker Spørs om jeg skal kjøpe denne i tillegg til den jeg har da..? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82959 Lenke til kommentar
bmedia Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei, ja jeg hadde gått for det! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå