kriei2 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg har hatt mitt logitech z 5500 i snart 1 år. å i sommer kom det en sinsykt irriterende lyd, det er en skurre lyd som man hører hvis det ikke er på noe musikk eller musikk er lav... Hvis jeg trykker på innput knapp så den går til Coax eller Optical så forsvinner lyden:/ Noen som har løsningen? Lenke til kommentar
josef_stalin Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) det er en skurre lyd som man hører hvis det ikke er på noe musikk eller musikk er lav...Hvis jeg trykker på innput knapp så den går til Coax eller Optical så forsvinner lyden:/ Noen som har løsningen? Koble til PC-en vha. coax eller optisk? Endret 18. november 2007 av josef_stalin Lenke til kommentar
branick Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 En ting til du kan gjøre med anlegget ditt (dette har ikke noe å si på lyden, bare en kul endring i utseendet) er å skru det av, så trykker og holder du inne knappene input, effect, settings og mute i 6 sekunder. Da får du opp meldingen second skin. slå det på igjen. slå det av. hva har forandret seg? slå det på igjen og test volumviseren ved å skru opp/ned volumet Til problemet ditt anbefales det å gå over til coax eller optisk. Jeg hadde samme problemet rett etter at jeg kjøpte mitt og det forsvant etter at jeg byttet tilkoblingsmetode. Lenke til kommentar
kriei2 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har et integhret lyd-kort men hvordan kobler jeg til en coax eller optisk kabel? Lenke til kommentar
josef_stalin Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har et integhret lyd-kort men hvordan kobler jeg til en coax eller optisk kabel? Sjekk om du har en av disse tilkoblingene på baksiden av PC-en: Noen hovedkort krever at du monterer en egen bracket, som kan se slik ut: For kabel trenger du en optisk eller coax kabel: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20196991 http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19438675 (Billige clas ohlson-kabler holder lenge i og med at det er digitale signaler vi skal overføre) Hvis du har en tålelig god komposittvideokabel liggende (gule plugger) kan den brukes i stedet. Bare sørg for at den er laget med coax kabel (tykkere enn vanlige ledninger, samme type kabel som på antennekabel) http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19442665 Lenke til kommentar
Ash Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Jeg har hatt mitt logitech z 5500 i snart 1 år. å i sommer kom det en sinsykt irriterende lyd, det er en skurre lyd som man hører hvis det ikke er på noe musikk eller musikk er lav...Hvis jeg trykker på innput knapp så den går til Coax eller Optical så forsvinner lyden:/ Noen som har løsningen? Vil stemme i med de andre som anbefaler å sjekke om du kan benytte digital tilkobling istedenfor. En ting til du kan gjøre med anlegget ditt (dette har ikke noe å si på lyden, bare en kul endring i utseendet) er å skru det av, så trykker og holder du inne knappene input, effect, settings og mute i 6 sekunder. Da får du opp meldingen second skin. slå det på igjen. slå det av. hva har forandret seg? slå det på igjen og test volumviseren ved å skru opp/ned volumet Dette var kult, men på mitt sett ble volumet merkbart lavere med second skin aktivert Lenke til kommentar
kriei2 Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Har ingen av de inngangene, men skal sende en mail til logitech å se hva de sier, Endret 19. november 2007 av kriei2 Lenke til kommentar
branick Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 @ Ash: Volumet på maks skal være identisk, det er bare en annerledes stigning på hvert trinn. Jeg syns det var praktisk fordi det endelig ser ut som jeg har litt volum. (Vet det er rart, men følelsen er annerledes ) Jeg har flere triks også, men PM for info @Kriei2: Du må supplere maskinen din med et nytt lydkort om du ikke har en av de to nevnte utganger vist på bildet ovenfor. Du syns kanskje det høres kjipt ut at du er nødt til det, men du vil også få en oppgradering i lydkvaliteten i forhold til hva ditt integrerte lydkort kan klare å levere ut som signal til anlegget. Har du et sucky lydkort fra før av er forskjellen veldig hørbar om du skaffer deg et godt lydkort ved siden av Bassen blir definert tydligere og raskere, mellomregisteret blir mer nyansert (skiller toner bedre fra hverandre f.eks ved korsang hvor man har mange "like" toner), og diskanten blir luftigere og en anelse mer nyansert. Lenke til kommentar
kriei2 Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Har tenkt på nytt lydkort lenge, men det har aldri blitt noe av det, men jeg får se er jo snart jul =) Lenke til kommentar
josef_stalin Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Har tenkt på nytt lydkort lenge, men det har aldri blitt noe av det, men jeg får se er jo snart jul =) Et lite råd: hvis du trenger 5.1 lyd i spill og vil bruke digital lydtilkobling bør du kjøpe et lydkort med DTS Connect. Creative kort har ikke denne funksjonen. Jeg har en liste over kortene jeg vet om i denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9936444 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå