PCLIEN Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har nettopp kjøpt meg en hp hdx 9050 med vista home premium. Jeg skulle installere alkohol 120% for 2 timer siden. Dette var en crack, og da den nesten var ferdiginstallert ble skjermen helt svart og maskinen låste seg. Nå låser maskinen seg ca 1 minutt etter windows er startet, når en liten rute i høyre hjørne åpner seg og det står "søker etter enhetsdrivere". Jeg har prøvd å slette mappen og enkeltfilene, men det går ikke. Hele programmet er på 3,8 mb. Dette la jeg ikke merke til før installasjonen, så programmet er nokk en fake. Er det noen programmer jeg kan bruke? Jeg har prøvd å bruke sikkerhetsmodus for å fjerne programmet, men da blir skjermen blå og maskinen restarter seg før windows starter. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har du forsøkt å stille PC-en tilbake før dette oppstro (systemgjenoppretting) ? Hvis ikke, kan det være en mulighet. Ellers så er en hjt-logg alltid velkommen: Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster. Lenke til kommentar
PCLIEN Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Har du forsøkt å stille PC-en tilbake før dette oppstro (systemgjenoppretting) ? Hvis ikke, kan det være en mulighet. Har ikke utført systemgjennoppretting enda, men skal prøve. Problemet er at maskinen restarter seg før jeg får tid til å kunne fixe problemet. Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Du får prøve å starte maskina i sikkerhetsmodus da. Jeg vet ikke hvordan det er i Windows Vista, men når du starter Windows XP i sikkerhetsmodus så får du spørsmål om du vil kjøre maskina i sikkerhetsmodus eller gjenopprettingsmodus (Eller hva man kan kalle det). Hvis du velger "Nei". Så betyr det at den går i Gjenopprettingsmodus og du kan stille tilbake maskina slik den var før viruset kom inn på PC`en. Bare en fremtidig ting du kan ha i bakhode. Husk å installer Antivirus og AntiSpyware program og husk å skanne alle filer du skal åpne for virus. Jeg gjør så godt som alltid det på min hovedmaskin. Da finner du kanskje ut om det er virus i fila før du åpner den. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det at den søker etter enhetsdrivere kan jo være til dem virtuelle cd-rommene i alcohol som kødder. Kan bety at du har lastet ned feil versjon, f.eks 64bit-versjon eller lignende så driverene kræsjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå