Anonym5656 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei! Har fått tak i en 6110 Navigator fra Asia og har akkurat flashet den til å få norsk språk. Det som nå gjenstår er å få GPS-en til å fungere. Det som lå inne fra før var kart over Hong-Kong, og etter jeg har brukt Route 66 programmer har jeg sett at det er svin dyrt for Nordic pakken. Jeg har også lest at man får med denne pakken hvis man kjøper telefonen i Norge. Er det noen måte jeg kan forlange Norsk kart på min telefon? Eller er jeg nødt til å tømme lommeboka? Når jeg åpner Navigator så står den bare å prøver å finne ut hvor jeg befinner meg, men det fungerer aldri. Må jeg legge til noe spesielle innstillinger for dette? Har per idag bare wap/internett konfigurasjonen på den. Lenke til kommentar
Der Flieger Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei! Jeg vet ikke om det er de samme kartene som brukes for Nokia 6110 Navigator som f.eks. N95, men jeg kan i hvert fall prøve å hjelpe til. Nokia har kart for 150 land - alle gratis. Du kan laste ned kart for hvilket som helst land uten å måtte betale for det. Det du derimot må betale ekstra for er stemme navigasjon og ekstra informasjon (butikker, restauranter, bensinstasjoner osv.). Jeg har aldri hatt behov for dette, men tilbudet er jo alltid greit å ha. Dette gjorde jeg når jeg la inn kart på en N-serie mobil fra Nokia: 1. Last ned Nokia Map Loader fra Nokia sine hjemmesider.2. Når du har installert programvaren så kobler du telefonen til PC-en i "dataoverføring" modus.3. Start Nokia Map Loader4. Du vil nå få opp en oversikt over de forskjellige verdensdelene med alle landene. Velg et land ved å trykke på + tegnet. Ønsker du å laste ned kart for flere land så er det bare å velge så mange du har plass til på minnekortet.5. Velg "Download" og kartene vil bli lastet ned og installert på mobilen din automatisk. Jeg har ingen anelse om det er slik for 6110 Navigator mobilen, men hvis det skulle være det så håper jeg at det var til hjelp. Det var sånn jeg gjorde det da jeg lastet det inn på en N-serie mobil. Ha en fin søndag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå