bjorna89 Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Hallo. Skal være "IT-admin" på en ungdomskole. Er 18 år og går vk2 service elektronikk. Trenger innspill på hvordan jeg skal sikre/dele opp nettverket. Regner med at det kommer ca 100 stk. Skal jeg sette opp en "pc-router" som sikrer nettverket?(linux/windows 2003 srv) - DHCP? Jeg har planer om og sette opp forskjellige servere: DC++,CSsource,CS1.6 - Kan jeg sette alle disse på en linux server. Kan noe, men trenger innspill på hva som er lurt og gjøre. Hvilke servere burde jeg sette opp på et lan? evnt. Hvordan ting bør gjennomføres osv.. Takk for hjelpen. MVH Bjørn Erik Lenke til kommentar
Andeerik Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 Hallo. Skal være "IT-admin" på en ungdomskole. Er 18 år og går vk2 service elektronikk. Trenger innspill på hvordan jeg skal sikre/dele opp nettverket. Regner med at det kommer ca 100 stk. Skal jeg sette opp en "pc-router" som sikrer nettverket?(linux/windows 2003 srv) - DHCP? Jeg har planer om og sette opp forskjellige servere: DC++,CSsource,CS1.6 - Kan jeg sette alle disse på en linux server. Kan noe, men trenger innspill på hva som er lurt og gjøre. Hvilke servere burde jeg sette opp på et lan? evnt. Hvordan ting bør gjennomføres osv.. Takk for hjelpen. MVH Bjørn Erik Det er vel ikke tilfeldigvis Tjodalyng Ungdomsskole det er snakk om? (ønsketenkning) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. november 2007 Rapporter Del Skrevet 18. november 2007 hva er budsjett og utstyr du har fra før? Husk at css f.eks. krever en ganske heftig prosessor for å kjøre 100tick med 500fps stabilt f.eks. Og det er lurt å ha en gammel pc som brannmur og router der du kan sperre p2ptrafikk så internettlinja ikke blir overbelastet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå