Stig-Arne Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Har en IBM Desktar 40gb 305040.. som jeg trur har sagt takk for seg nå. Saken er den at når jeg kobler den i så finner ikke maskinen noen av hardiskenene. Selv ikke cd rommen eller brenneren. Jeg har prøvd den på et annet kontroller kort som jeg nettopp har kjøpt, der fungerte den ikke, det bare førte til at den ikke fant den hardisken som egentli stod på den kontrolleren. Men før alt dette skjedde så klikket hardisken litt. Den ble plutselig formatert til .RAW format, hva nå enn det er. Så når jeg klikket på den i windows fikk jeg forespørsel om å formatere den. Noen som har en god forklaring på dette ? Lenke til kommentar
bjojoi Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Disken er føkka. så enkelt er det. gud vet hva som er galt med den, men det kan jo være tusen ting da. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Dette er sikkert helt nytteløst i din problem stilling, men jeg hade ett lignende problem. Maskinen fant ikke noen av IDE-enhetene. løsningen for meg var å kjøre via 4in1 driverene og sette alt på default (altså ikke velge turbo). Hos deg så ser det desto verre ut ettersom den ble formatert til RAW :o Tror nok den har tatt kvelden ja. Men jeg ville nok først tatt den ut og satt den i en annen sin pc og prøvd å kjøre noen tester. Ellers så aner jeg ikke......er seint nå Lenke til kommentar
Enfu Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 kjør alt på default i bios settings,finn h-d i bios sett rett ata speed,start i a: elle dos om du vil. kjør scandisk /all fra a: win98 boot disk se om han fikser h-d å restart windows å instaler via 4-in-1 driver så ska han vere fin, ellers så kan du prøve å finne partition-magigc program som virker i dos.å om-arrangere h-d til rett format at han ikke starter r på grunn av hardware feil som kan komme av h-d eller at da e noke konflikta, men eg har sio for fixing av alt som kan skjera seg med win/hardware/memory/bios...ALT som kan klikka på pc med windows har dinna sio info om, Å e litt lettare å bruka enn microsoft sine hjelpe sider. MEN du må leita litt sjøl Å du må komma med meir info om comp. og feil så me vet ka me leite ette og ka OS da må vera te Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hadde en gang et lignende problem. Løsningen kom overraskende av å konvertere fra FAT16 til FAT32. Da fant BIOS både HDen og de andre IDE enhetene... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Vel, fannt problemet... Har nettopp byttet kabinett, å da har jeg byttet på hvor på kabelen disken var koblet til. Så jeg satte den på cabel select, da var det i gjorden. I alle fall i bios. Men i windows var det null håp. Så jeg innstallerte PM7.. men saken var den at jeg fikk ikke startet programmet med hardisken i. Så jeg så meg nødt til å installerer WinXp (har nettopp installert alt av OS på nytt )siden jeg brukte WinME.. :| Der var hardisken ja, men den var ennå i RAW format, hva nå enn det er Innstallerte PM7, men det ville ikke starte, så jeg ble nødt til å formatere hardisken. På den var det masse save file å dill dall.. alt borte Så fikk jeg nå endeli startet PM7, der kom hardisken fram, men med en gul kloss og teksten BAD ?? Jeg har ennå ikke funnet ut hva det er som er feil, har kjørt en grundig scandisk test uten hell ?? Så jeg tror hardisken har tatt kvelden.. eller tar det snart. Men den kan ennå brukes virker det som.. den fungerer i windows.. men jeg tørr ikke å legge noe viktig på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå