Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tvangsfóring(smaking)=lov på skolekjøkkenet?

Dr. Chaos

Anbefalte innlegg

Er det lov for læreren å tvinge en elev til å spise en liten mengde med mat han\hun nekter å spise\liker ikke? Jeg ble tvunget til dette i 6. klasse, men jeg nekta og det endte med at jeg skuffa det ned på gulvet. Du blir tvangsfóret når du blir tvunget til å "smake" på noe, sant? Det ble ikke brukt fysisk makt, men hun tok opp i skåla.

Jeg smaker gjerne på maten, er ikke det, men når du blir tvunget til å ete 10 skjeer med suppe du brekker deg av er irriterende.

Et siste spørsmål... er det lov å sette ned karakter når noen ikke smaker på maten?

Synes det er teit å tvinge noen til å smake på det... skjønner ikke grunnen, skal læreren plage\bruke makta si på oss? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha... tvangsforet ... er vel ikke så mye juss inni bildet her.. litt normal oppførsel og respekt som teller her..

syhns selv at alle skal smake på en type mat en gang.. enten liker du det eller så liker du det ikke..

og tviler på at læreren sin kan sette ned karakteren din hvis du har smakt på maten din , og du nekter å spise opp maten fordi du syns det smakte helt jævlig.. .. ..

Lenke til kommentar

Hva mener du med tvangsforing? Ble du fysisk tvunget til å spise maten? Isåfall forstår jeg at du reagerer. Men dersom du er grinete fordi du ikke får god karakter så får du ikke min sympati. Blir det samme som om man får dårlig karakter i matte bare fordi man ikke greide å løse ligningen.

Lenke til kommentar

Nei, om læreren tar skjeen og dryler mat ned i halsen på deg er det ikke lov. Nå er det vel mer sannsynlig at læreren vil at alle skal smake på maten, og liker du det ikke syns jeg det skal være lov å stå over måltidet.

Et kjerringhelvete vi hadde på ungdomskolen ville absolutt at alle skulle spise opp maten sin. Dessverre for meg var det fiskeboller, som jeg ikke var så veldig glad i. Jeg tvang meg til å spise opp svineriet, for jeg visste at gammelkjerringa kom til å stå bak ryggen min og kjefte og smelle foran alle til jeg hadde spist opp.

Den dagen fikk vaktmesteren det travelt med å spyle skolegården, skal jeg si deg. :!:

Lenke til kommentar

De kan ikke tvinge deg til noe som helst, men du får selv ta konsekvensene. Sjekk innom hva målene for heimkunskapen er, så ser du hva som kreves av deg.

Kommer også an på hva du nekter å smake på, hvis det er det at du ikke vil smake på X mat for å se om det trenger mer krydring så får du ta konsekvensene. Det kan være at læreren setter ned karakteren fordi den manglet noe fordi du ikke smakte på maten.

Lenke til kommentar

De fleste har vel smakt noe i sin tid de nesten brekker seg av, og man burde ikke bli tvunget til og smke på det igjen. Problemet for læreren igjen er jo at de fleste sier de ikke liker ditten og datten og er super kresene, men det de ikke liker er egentlig bare noe de liker mindre en det de liker. Foreldrenne dems har føyd dem når de var unger og sa de ikke likte forskellig mat, og på den måten har de blit super kresene siden de nå ikke liker mat som skiller seg for mye fra yndlingsretten dems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...