Gå til innhold

Corsair Powersupply 620W bra nok til dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg så et innlegg med dette oppsettet i: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...34-975EE9F39180

Holder den strømforyningen som er lagt med der?

Den fungerer glimrende i denne konfigurasjonen:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...DE-B8FA883E79EA

Så jeg regner med at den vil være bra nok for din maskin også. Et pluss er at den er veldig stillegående :-)

Endret av jrs
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg så et innlegg med dette oppsettet i: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...34-975EE9F39180

Holder den strømforyningen som er lagt med der?

Den fungerer glimrende i denne konfigurasjonen:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...DE-B8FA883E79EA

Så jeg regner med at den vil være bra nok for din maskin også. Et pluss er at den er veldig stillegående :-)

Okay folkens. Takk for svar!

Men hva syntes du om de minne brikkene du har? Er de bra? Er litt usikker på om jeg skal ha 4 GB eller 2GB..

Lenke til kommentar

Ikke glem at 4gb minne gjør deg avhengig av å kjøre et 64bits system. Ikke nødvendigvis en ulempe i utgangspunktet, men dersom du har litt "spesielle behov" bør du gjøre litt research på forhånd. Min personlige mening er at 4gb+ minne og 64bits system enda ikke er helt ideelt til "hjemmebruk". Mange som er uenig der, men vil bare gi deg noe å tenke over før du bestemmer deg. Gjør litt research for å finne ut om ting du bruker fungerer i et 64bits miljø. Selv gir jeg Vista64 litt mer tid "under lupen" før jeg stoler nok på det til å drite i at det ikke finnes støtte for tredjeparts brannmur og ip-filtrering. Men så har jeg heller aldri sett på 4gb og 64bit som noen som helst nødvendighet bortsett fra til spesifikke ikke-spesiellt-underholdende oppgaver som rendring, som like godt kan gjøres på et dedikert system som ikke tynges ned av alskens fancyheter.

Og ikke minst... finn ut hvor mye minne du faktisk bruker før du får store forventninger til økt effektivitet.

Lenke til kommentar
Ikke glem at 4gb minne gjør deg avhengig av å kjøre et 64bits system. Ikke nødvendigvis en ulempe i utgangspunktet, men dersom du har litt "spesielle behov" bør du gjøre litt research på forhånd. Min personlige mening er at 4gb+ minne og 64bits system enda ikke er helt ideelt til "hjemmebruk". Mange som er uenig der, men vil bare gi deg noe å tenke over før du bestemmer deg. Gjør litt research for å finne ut om ting du bruker fungerer i et 64bits miljø. Selv gir jeg Vista64 litt mer tid "under lupen" før jeg stoler nok på det til å drite i at det ikke finnes støtte for tredjeparts brannmur og ip-filtrering. Men så har jeg heller aldri sett på 4gb og 64bit som noen som helst nødvendighet bortsett fra til spesifikke ikke-spesiellt-underholdende oppgaver som rendring, som like godt kan gjøres på et dedikert system som ikke tynges ned av alskens fancyheter.

Og ikke minst... finn ut hvor mye minne du faktisk bruker før du får store forventninger til økt effektivitet.

Okay. Men trodde Vista støttet 4GB selv om det er 32bit system?

EDIT: Har ikke så veldig mye forventninger til økt effektivitet. Men det er jo kanskje kjekt å kjøpe med en gang når jeg først skal kjøpe PC. Så har jeg den dagen jeg trenger de..

Endret av benbeni
Lenke til kommentar

Problemet er at Windows teller med alt minne. Så om du har 1 GB minne på skjermkortet, så kan du bare ha opptil 3 GB minne.

Har selv 4 GB minne og Vista 64-bit. Funker veldig bra bortsett fra i to spill. ArmA virker ikke med over 3 GB, og Vampire - Bloodlines virker ikke med over 2. Kan hende de har fikset minne-problemene i ArmA nå, siden det er en god stund siden jeg prøvde det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...