Petaaar Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Ok, jeg har bare en stock kjøler akkurat nå så vet ikke hvor mye jeg skal prøve å klokke. Hva er fordelen med å kjøre lavere multiplier og høyere FSB? det er bedre får du får høyere hastighet på rammen din , og pcen jobber hk ditt jobber fortere pga en høyere fsb, Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Sitter med akkurat samme oppsett som trådstarter. Cpu er vannkjølt. Har primet siden middagstid på 8x435=3480 uten feil. Vcore på 1.52, men asusprobe/cpuz viser en del lavere. Under load på alle kjerner avleses 1.33 volt, og litt høyere på idle. Temperatur på load havner på omkring 52 grader i probe. 440 mhz fsb ser ut til å kreve mer vcore enn hva jeg er villig til å bruke, så det ser ut som jeg havner på ovenstående innstillinger. Om man har stock/svakere kjøling kan det lønne seg å sette ned mp for å kunne kjøre raskere minne/fsb uten at cpu møter veggen. Lenke til kommentar
aplus Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Er ikke dette lavt i forhold til hvilket minne jeg har? Jeg tenker på der det står max bandwith. Minne brikkene er jo egentlig pc8500 brikker, men står her oppgitt som pc6400. Er det noe jeg har gjort galt ? Minnet kjører ofte som standard på pc6400 (eller lavere) selv om det er raskere enn pc6400.. Med pc 8500 minne kan du kjøre brikkene på opptil 1066mhz (uten og overklokke). I tillegg blir også volten "satt ned" når brikkene kjører på lavere hastighet, husk å sette denne til standard spenning for brikkene edit: leif Endret 16. desember 2007 av aplus Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Husker at på de gamle socket A systemene fikk man ytelsestap når ram/fsb gikk asynkront. Er det fortsatt slik eller bør jeg skru opp fsb/ram divideren slik at minnet kjører raskere enn fsb? Har nemlig fremdeles litt å gå på for ram`en sin del når resten av systemet er makset. Er det noe å hente eller går vinninga opp i spinninga? Endret 16. desember 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
aplus Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Husker at på de gamle socket A systemene fikk man ytelsestap når ram/fsb gikk asynkront. Er det fortsatt slik eller bør jeg skru opp fsb/ram divideren slik at minnet kjører raskere enn fsb? Er det noe å hente eller går vinninga opp i spinninga? Er ikke mye å hente der, men skader ikke å kjøre 1:1 eller bare sette minnet på "maksfart". Endret 16. desember 2007 av aplus Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Har bestilt vannkjøling, regner med at den er i hus kanskje til onsdag.. forhåpentligvis til torsdag senest.. akkurat nå kjører jeg på 7x400 (2,8ghz) minnet er 1:1, lurer på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe meg, har litt lyst til å kjøpe et av de ATI HD kortene, for å prøve å klokke det.. men er svak for nvidia Uansett, skal prøve å presse cpu'en litt når det nye utstyret er på plass. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kanskje du må øke mp til 8x da Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Minnet kan du godt kjøre litt høyere. Crazy memory to be able to hit 634Mhz 5-5-5-15 at 2.3v vdimm for dual Super Pi 32M! Se litt på denne posten her tester eva2000 ballistix 8500. Også bios innstillinger som kan være greit og se på. http://www.xtremesystems.org/forums/showth...4199&page=5 Endret 17. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Slenger meg på tråden her, er i samme situasjon som trådstarter. Jeg har sett på peltierkjøling, i kombinasjon med vann. Hvor mye er det å hente på dette? Er det verdt det? Tror det bare blir CPU som blir peltier/vannkjølt eller kun vannkjølt, om det blir aktuelt. Forskjellene fra trådstarter er at jeg ikke har kjøpt det minnet jeg skal ha enda. (Kan motta tips her og såklart), og at jeg benytter et annet hovedkort. Specs i sig. Endret 17. desember 2007 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Hehe, du kan jo drømme om å begrense deg med vannkjøling.. jeg klarer i alle fall ikke det.. når jeg først har kjøpt sikkelig pumpe, så koster det liksom så lite å oppgradere videre.. jeg har fått helt dilla og kommer nok til å kjøpe mer.. Skal prøve å justere minnet når alt kommer, regner med at det er her i morgen eller kanskje onsdag.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Tips for OC av minne: BallistiX brikker skal klare 1000 MHz 4-4-4-12 uten problemer ved 2,2v. Kanskjer 2,1-2,15 hvis du er "heldig" Har du funnet ut hva max FSB er? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg får ikke mer enn 400fsb til å gå stabilt, men jeg skal prøve å flashe biosen før jeg går videre nå. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg får ikke mer enn 400fsb til å gå stabilt, men jeg skal prøve å flashe biosen før jeg går videre nå. Det kan være lurt ja Hvordan står det til med temps under load på 400 FSB? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 På CPU så ligger jeg vel på 45,45,47,47 +- 2grader. Håper på at flashingen skal gå bra, er det noen som kunne ha hjulpet meg med det? slik at jeg finner korrekt software. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Gå til Asus sine sider og last ned nyeste BIOS. Så legger du det på en minnepinne og går inn i BIOS. Der starter du Ez-Flash, og finner fila. Så gjør den resten selv Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Så om jeg velger feil fil, så nekter den å flashe? vil unødig gjøre en feilflashing her. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg klarer ikke å skru av throttlingen på denne biosen, jeg får slått den av, men den blir automatisk skrudd på igjen når jeg booter til windows. Beta bios, kan det være noe med det? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Speedstep du mener? Prøv og disable alt av CPU greier Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Har gjort det, men C1E og en til ting starter opp selv igjen tydligvis. Etter jeg har tatt save and exit, så restarter maskinen, går jeg inn i bios, står de som enabled igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå