vargaz Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ok, jeg er litt ny her på overklokkings området... jeg har en Q6600, Asus P5K (P35) og Crucial Ballistix 8500 minne. Hvordan burde jeg gå fram for å få litt mer ut av mitt system? Til nå har jeg kun skrudd av speedstep og C1E som jeg leste om høyere i tråden. Er det noe mer jeg burde stille om? har hørt at minne mitt skal være bra for klokking.. hva burde jeg gjøre for å få det til å bli raskere? Er det ingen gode guider her på forumet til overklokking? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Kom igjen da folkens, dette kan da ikke være så vanskelig for dere som kan å klokke eller ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Muligens denne kan hjelpe litt på vei? overklokkingsprinsippene er de samme på core2duo som på core2quad... Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 hehe ,, du kan vel starte med og øke fsb gradvis opp helt til det blir ustabilt ,, så øker du Vcore,, pass på og ikke overskride rammens hastighet ,, ( selv om de klokker bra) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 Pass på å ikke overskride rammens hastighet hva mener du med det? jeg har økt fsb'en litt.. den er både for cpu og minne right? Lenke til kommentar
zIUx Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nå har jeg en annen CPU men prøv dette.. FSB 400*8=3200mhz vcore= 1,425v Mulig du må opp FSB får å få RAM 1:1 Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Hva vil det si å få RAM til 1:1 ? er dette et mål? Dette er relatert til FSB'en? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Er ikke dette lavt i forhold til hvilket minne jeg har? Jeg tenker på der det står max bandwith. Minne brikkene er jo egentlig pc8500 brikker, men står her oppgitt som pc6400. Er det noe jeg har gjort galt ? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Minnet ditt er kjapt nok til 1:1 klokking i lange baner. Sett volten på cpu'n din til 1.4 ca, enable cpu volt damper, sett fsb til 400 og prøv i veg. Starter ikkje PC-en opp, er det bare og skru den av og på igjen som regel, skal noke til for å øylegge noke. Kjem jo også litt ann på kva kjøling du har. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Venter litt med dette. Har bare stockkjøler, men det blir vannkjøling fra den 12. desember. Men hvorfor står det at Minne mitt er på pc6400 når det egentlig er pc8500 ? :s unnskyld om jeg henger meg opp i detaljer som kanskje ikke har noe å si, men jeg vet rett og slett ikke bedre. Har alt for lite peiling på klokking og slikt. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Ok, vet ikke om det jeg har gjort er spesielt bra, men har kommet litt opp på tallene. Jeg har enda ikke tuklet noe med Core Voltage. Temperaturen er uten load, skal prøve å legge litt press på den nå. Bruker forresten TAT, er det et ok program for å stresse cpu'en? Videre tips ønskes, lurer fortsatt på det med minne som er postet høyere opp. Kan det hende at jeg har valgt feil slotter eller noe? Det ser forresten ut som at Core #2 og #3 slipper mye mye billigere unna med temp. hvordan kan det ha seg? Endret 23. november 2007 av vargaz Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har fått tips om at jeg burde skru ned Multipliern og opp FSB. Nå har jeg 3200mhz med 400fsb og multiplier på 8. Er dette en fordel, tips til videre løsninger ønskes. Ellers ser jeg i CPU-Z at core voltage hopper fra 1.376 til 1.384 av og til, og motsatt. Er dette normalt? Vcore står i bios på auto.. Lenke til kommentar
zIUx Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Jeg mener du burde finne en spenning selv, som å teste deg frem. Øk FSB (til 450*7=3150mhz) pga RAM`n din har så høy frekvens fra orginalt. Med stock kjøler blir det fort varm å du må passe på hele tid en med feks. CoreTemp test 1,4v+ på 450*7 (om det ikke går må du mulig opp i spenning) At vcore hopper er normalt Endret 24. november 2007 av zIUx Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Ok, jeg har bare en stock kjøler akkurat nå så vet ikke hvor mye jeg skal prøve å klokke. Hva er fordelen med å kjøre lavere multiplier og høyere FSB? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Nå har jeg gjort som du har sagt, flott om du kan forklare meg hvorfor jeg bør ha høyest mulig FSB og heller ha lavere multiplier. Fikk noen rare målinger, noen som kan se litt på det og evnt. forklare meg hva som er feil? Forstår selvsagt at Core temp og windows tar feil her.. *Tenker selvsagt på MHZ'en her.. ellers går jeg alltid ut ifra at den høyeste varme målingen er riktig. Endret 24. november 2007 av vargaz Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Windows tror du kjører med standard multiplier ennå, klassisk windows feil. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Noen måte jeg får fikset dette på ? lurer på hva jeg skal gjøre nå neste.. temperaturen som vises er som dere ser ikke under load. Burde jeg lavære å klokke noe mer intill ny kjøler er på plass? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Har skrudd ned Vcore til 1.3v maskinen kjører greit, må kjøre noen tester for å være sikker. ligger på 35* 35* 27* og 30* idle. Hvorfor er det to kjerner som har såpass mye høyere temp. er det noe jeg kan gjøre med det? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det at to kjerner har høyere temperatur kan være to ting. 1. Kjøleren er ikke festet skikkelig. 2. Noen programmer kjører kun på 1 kjerne så den blir stresset mer enn de andre. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Har byttet pasta, får se etterhvert om temperaturene blir bedre nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå